Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 علی اصغر عنابستانی با واکنش به ادعای پمپئو وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اروپا در اعمال فشار حداکثری بر ایران با کاخ سفید همکاری نکرده است، گفت: برخلاف ادعای پمپئو، آمریکا و اروپا به اتحاد خوبی برای اعمال فشار حداکثری بر ایران رسیده اند، آمریکا و اروپا مانند دو لبه قیچی عمل می کنند و تلاش دارند ضمن اینکه ایران به تعهدات هسته ای خود عمل می کند، بتوانند امتیاز بیشتری از تهران بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس ادامه داد: اروپا و آمریکا با روش و تاکتیک متفاوت وظیفه خود را در زمینه افزایش فشار به ایران عمل می کنند، اروپا با ظاهر سازی خواهان ادامه برجام است اما در عمل به هیچ یک از تعهدات خود عمل نمی کند، با این روش می خواهد مانع خروج ایران از برجام شود.

وی بیان کرد: در واقع اروپا  دانه پاشی می کند تا ایران را در برجام نگه دارند و به تعهداتش عمل کند و از سویی دیگر وظایف خود را انجام نمی دهد و تحت تاثیر سیاست فشار حداکثری آمریکا است، اینکه پمپئو ادعا کرده است اروپا در فشار حداکثری همکاری نمی کند حرف بی ربطی است در عمل اروپا بیشترین همکاری را آمریکا برای فشار حداکثری داشته است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: آمریکا و اروپا تاکتیکی منشعب از یک استراتژی مشترک را در مقابل ایران و برای تحت فشار قرار دادن تهران دنبال می کنند تا ایران به تعهدات برجامی عمل کرده و صنعت هسته ای کشور را معطل نگه دراند تا آنها بتوانند امتیازات بیشتری از ایران بگیرند.

عنابستانی در ادامه گفت‌وگو با تاثیر فشارها بر اقتصاد کشور پرداخت و گفت: اینکه ایران چقدر تحت فشار قرار گرفته و اقتصادی کشور شکننده شده است، بستگی به استراتژی دارد که در داخل کشور برای مقابله با تحریم ها داریم، در داخل دو نگاه وجود دارد یک نگاه این است که برجام توافق خوبی بود و از آنجایی که این توافق به ضرر آمریکا بود از آن خارج شده این نگاهی است که مقامات دولتی دارند برای همین تلاشی برای استفاده از ظرفیت کشور نمی کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: نگاه دیگر این است که برجام توافق خوبی نبود اما چون به توان داخلی توجه نداشتیم آمریکا را به طمع انداختیم که امتیاز بیشتری از ایران بگیرند و در نتیجه  آمریکا از برجام خارج شد، اعتقاد دارم که نگاه دوم درست بوده و باید با این دیدگاه مسائل را پیش برد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید براینکه باید به ظرفیت داخلی برگردیم و خود را تقویت کنیم، گفت: با توجه به توان اقتصادی در حوزه منابع مالی و انسانی، دشمن را از طمع ورزی برای افزایش فشار حداکثری با هدف گرفتن امتیاز بیشتر نا امید کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر خارجه آمریکا برجام تعهدات برجامی وزیر خارجه آمریکا برجام تعهدات برجامی آمریکا و اروپا فشار حداکثری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند

رهبران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه متعهد شدند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، رهبران اروپایی در بیانیه‌ای که پس از اولین روز اجلاس خود منتشر کردند، هشدار دادند که اتحادیه اروپا «تدابیر محدودکننده بیشتری را علیه ایران، به ویژه در رابطه با هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌ها، اتخاذ خواهد کرد».

در این بیانیه همچنین از ایران و گروه‌های نزدیک به تهران خواسته شده تا همه حملات خود را متوقف کنند و همچنین از همه طرف‌ها خواسته شده تا «حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و از هرگونه اقدامی که ممکن است باعث افزایش تنش در منطقه شود، خودداری کنند».

 

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان آمریکا: درصورت خطای اسرائیل، پاسخ فوری و پشیمان کننده حداکثری خواهیم داد
  • درصورت خطای اسرائیل، پاسخ پشیمان کننده خواهیم داد
  • امیرعبداللهیان: درصورت خطای اسرائیل، پاسخ فوری و پشیمان کننده حداکثری خواهیم داد
  • مصاحبه امیرعبداللهیان با سی‌ان‌ان با هشدار صریح به اسرائیل/ پاسخ بعدی فوری و حداکثری است
  • امیرعبداللهیان: در صورت خطای اسرائیل، پاسخ فوری و پشیمان کننده حداکثری خواهیم داد
  • پاسخ امیرعبداللهیان به احتمال تغییر سیاست‌های هسته‌ای ایران | در صورت تکرار ماجراجویی اسرائیل پاسخ حداکثری ایران چه خواهد بود؟
  • درصورت خطای اسرائیل، پاسخ فوری و پشیمان کننده حداکثری خواهیم داد
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید