Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@03:59:59 GMT

تحریم کامل نظام مالی ایران

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۷۸۱۶

تحریم کامل نظام مالی ایران

منابع "آگاه" در گفت‌وگو با شبکه خبری بلومبرگ مدعی شدند دولت ترامپ اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران با هدف قطع کامل ارتباط اقتصاد ایران با دنیا را بررسی می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سه منبع مطلع در گفت‌وگو با شبکه خبری بلومبرگ مدعی شده‌اند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران با هدف قطع کامل ارتباط اقتصاد ایران با جهان خارج را بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مورد استناد بلومبرگ گفته‌اند دولت ترامپ قصد دارد بیش از ۱۲ بانک ایرانی را تحریم کرده و ارتباط با کل بخش مالی ایران را ممنوع اعلام کند.

این منابع که خواسته‌اند گمنام باقی بمانند می‌گویند این تحریم‌ها دو هدف را دنبال می‌کنند: بستن معدود منافذ مالی موجود در تحریم‌ها که به دولت ایران اجازه کسب درآمد می‌دهد و بی‌اثر کردن وعده «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات برای بازگشت به برجام در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر.

بلومبرگ نوشته این پیشنهاد هنوز در دست بررسی است و برای دونالد ترامپ ارسال نشده است.

به موجب این پیشنهاد، دولت آمریکا کل بخش‌ مالی ایران را با استناد به فرمان اجرایی ۱۳۹۰۲ تحریم خواهد کرد. دونالد ترامپ ژانویه سال جاری میلادی این فرمان را برای تحریم بخش‌های صنایع و عمران و معادن ایران صادر کرد.

دولت ترامپ، در صورت نهایی شدن این تصمیمات، نزدیک به ۱۴ بانک ایران که تا به حال مشمول محدودیت‌های آمریکا نبوده‌اند را در فهرست تحریمی قرار خواهد کرد.

بلومبرگ مدعی شده پیشنهاد این تحریم‌ها در ابتدا به دلیل نگرانی از اثرگذاری آنها بر مبادله کالاهای بشردوستانه با ایران با واکنش سرد مقام‌های دولت ترامپ روبرو شد، اما در نتیجه فشارها از داخل و بیرون به دولت، اکنون از حمایت گسترده‌تری برخوردارند.

چند روز پیش منابع خبری گزارش دادند ۵۶ نماینده کنگره آمریکا در نامه‌ای به «دونالد ترامپ» خواستار تحریم کل بخش مالی ایران شده‌اند.

«اسکات پری»، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که این نامه به ابتکار او تنظیم شده در این نامه نوشته ۱۴ بانک ایرانی به سامانه سوئیفت متصل هستند.

او مدعی شده وصل بودن این بانک‌ها موجب دسترسی ایران به نظام مالی دنیا شده و تهران را قادر به دور زدن تحریم‌های فعلی می‌کند.

در مجلس سنا به عنوان دیگر شاخه قانونگذاری کنگره هم هفته گذشته سناتور «تام کاتن» به همراه چند سناتور دیگر نامه مشابهی را به «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا نوشتند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ مالی ایران دولت ترامپ تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۷۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کد خبر 846802 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند