Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری دوشنبه در همایش گرامیداشت مقام شهید سید محمدعلی جهان آرا که در محل شرکت گاز خوزستان برگزار شد اظهار داشت: هرچه عزت،کرامت، پیشرفت و معنویت داریم به برکت شهداست و تکریم شهدا تکریم آرمانهای آنهاست.

وی با بیان اینکه شهدا، تنها یک فرد نیستند بلکه یک مکتب هستند گفت: اگر به تحولات جهانی بعد از پایان جنگ تحمیلی بنگریم، نقش شهدای دفاع مقدس را در زمینه استقلال خواهی، عدالت طلبی و مبارزه با ظلم و ستم می بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: شهدا فرهنگ "ما می توانیم" را به ما آموختند، که امام راحل(ره) آن را مطرح کردند و مقام معظم رهبری عَلَم آن را به دوش گرفتند و به برکت همین فرهنگ، خیر و برکت بسیاری نصیب نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی با بیان اینکه شهدا عاملان به فرهنگ "ما می توانیم" بودند افزود: شکست حصر آبادان در شرایطی انجام شد که هیچ کس تصور آن را نداشت که با قدرت دشمن و محاصره شدید آبادان بتوان از صف دشمن گذشت اما شهید جهان آرا و همرزمانش با شنیدن پیام امام(ره) بر لزوم شکست حصر آبادان، این ماموریت غیرممکن را با فرهنگ "ما می توانیم" ممکن کردند.

آیت الله حیدری عنوان کرد: فرهنگ "ما می توانیم" فقط در صنایع نظامی و دفاعی نبود بلکه در تمام عرصه های صنعتی و تکنولوژی دنبال شد. یکی از این صنایع که با توجه به تحریم ها توانست به خودکفایی برسد همین صنعت نفت و گاز کشور بود. 

وی افزود: هرکجا که فرهنگ "ما می توانیم" به کار گرفته شد پیشرفت داشتیم و هر جایی که آن را کنار گذاشتیم با مشکلات بزرگی روبرو شدیم. مشکلات اقتصادی ما با وجود تحریم های آمریکا سخت تر شده است اما عمده مشکل اقتصاد ما کنار رفتن فرهنگ "ما می توانیم" بین مسئولان مربوطه است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آثار جنگ بر چهره خوزستان همچنان وجود دارد گفت: رتبه برخورداری خوزستان بعد از جنگ از سه به ۲۷ تنزل پیدا کرده است و دولت های سرکار آمده غالبا کار خاصی برای بهبود وضعیت استان نکرده اند.

برچسب‌ها خوزستان اهواز مجلس خبرگان رهبری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان اهواز مجلس خبرگان رهبری خوزستان اهواز مجلس خبرگان رهبری اخبار کنکور ما می توانیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رحمتی مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از مقام شهیدان به ویژه شهدای دفاع از مرز‌های هویتی و تابعیتی عنوان کرد وگفت: از وظایف اصلی اداره ثبت و احوال، حفظ وحراست از اسناد هویتی است که تا پای جان از آن دفاع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم بیگانگان به هویت و تابعیت ایرانی دست پیدا کنند.
میرحسینی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و انتقال آن به نسل‌های آینده گفت: تجلیل از شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها و هم چنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مایه بقای انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران سیستان و بلوچستان، مدیرکل، معاونان وکارکنان ثبت احوال استان به همراه فرماندار و معاون استاندار روز گذشته با حضور در گلزارشهدای شهرستان زاهدان و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا خصوصا شهدای عرصه هویت ملی استان ادای احترام و با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند .

 

شهید ارجمندی ۱۸ بهمن ماه سال ۸۳ به ضرب گلوله اشرار مسلح هنگام خروج از محل کار مجروح شد و در یکم اردیبهشت سال ۸۴ به شهادت رسید.
شهید محمدرضا صیادی هم چهارم  اردیبهشت سال ۹۳ توسط اشرار مسلح در شهرستان سرباز و درمحل کارش به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • خوزستان میزبان کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان
  • بزرگترین آب شیرین کن استان در آبادان راه اندازی می شود