Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@18:28:34 GMT

رشد بازار سرمایه در چند ماه اخیر بسیار سریع بود

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۷۸۵۰

رشد بازار سرمایه در چند ماه اخیر بسیار سریع بود

اسلامی بیگدلی با اشاره به اینکه رشد بازار سرمایه در چند ماه اخیر بسیار سریع بود و همه ارکان بازار نتوانستند با آن سرعت، رشد کنند، گفت: نظام سیاست گذاری، قانون گذاری و تغییر دستورالعمل ها در سازمان بورس و اندازه این سازمان نتوانست با آن سرعت رشد کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سعید اسلامی بیگدلی شب گذشته (دوشنبه 7 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: رشد بازار سرمایه در چند ماه اخیر بسیار سریع بود و همه ارکان بازار نتوانستند با آن سرعت، رشد کنند بنابراین نظام سیاست گذاری، قانون گذاری و تغییر دستورالعمل ها در سازمان بورس و اندازه این سازمان نتوانست با آن سرعت رشد کند و همه ارکانی که به بازار سرمایه مربوط بودند با آن سرعت رشد نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شورای عالی بورس با اشاره به نوسانات اقتصادی بسیار زیاد کشورمان ادامه داد: طبیعتاً بخشی از این نوسانات به بازارهای مالی هم منتقل می شود و ریسک های اقتصادی ایران بسیار زیاد است و هر گونه خبر بین المللی, تاثیر می گذارد و همه این ها موجب افزایش ریسک ها در بازار سرمایه و افزایش معاملات هیجانی در بازار می شود.

 

اسلامی افزود: ورود نهادهای غیر تخصصی به ماجرای بازار سرمایه بر روی قانون گذار و نهاد ناظر برای تصمیم گیری, بسیار فشار وارد می کند.

 

عضو شورای عالی بورس اضافه کرد: برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار نظرهای غیر تخصصی می کنند و همه این مسائل بر روی قانون گذار و سیاست گذار تاثیر می گذارد و تصمیم گیری ها را مشکل می کند.

 

وی با بیان اینکه در برخی پیشنهادات اصلاحی نیز همچنان نگاه دستوری وجود دارد، ادامه داد: تناقض در نگاه آزادسازی ها و نظارت ها، چالش های جدی را ایجاد می کند.

 

اسلامی گفت: به نظر می رسد مجموعه نهادهای نظارتی مانند مجلس شورای اسلامی و وزارت امور اقتصادی هم به یک نگاه واحد سیاست گذار نرسیده اند و این مسائل، کار قانون گذاری را دشوار می کند.

 

عضو شورای عالی بورس افزود: با اصلاح برخی از ناکارآمدی های اقتصادی، به جای تزریق پول به بازار سرمایه یا دستور به نهادهای حقوقی می توانیم برخی از ناکارآمدی های اقتصاد را در نظام قیمت گذاری ها حل کنیم.

 

وی اصلاح ریزساختارهای بازار را از دیگر راهکار ها دانست و اضافه کرد: اگر مصوبه بازارگردان ها اجرایی شود بسیار کمک کننده خواهد بود.

 

اسلامی ادامه داد: نظارت را باید به سمت نظارت های معاملاتی از سوی نهادهای ناظر پیش ببریم و نهادهای غیر تخصصی به بازار ورود نکنند زیرا ورود آن ها، بیشتر به زیان بازار سرمایه است.

 

عضو شورای عالی بورس افزود: کاهش ریسک هایی که از خارج بازار سرمایه به بازار تحمیل می شود و اجرای برنامه های میان مدت و بلند مدت و افزایش سواد مالی و توسعه فرهنگ سازی می تواند از دیگر راهکارها باشد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس عضو شورای عالی بورس بازار سرمایه سیاست گذار قانون گذار آن سرعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟

طبق مجوز پذیره‌نویسی شماره ۱۲۲/۱۴۹۹۳۵ مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۵ سازمان بورس و اوراق بهادار، از تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۶، صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید (صنعت سیمان، آهک و گچ) قابل معامله در سهام، با نماد سیمانو در فهرست نرخ‌های بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

تعداد واحد‌های سرمایه‌گذاری عادی جهت پذیره‌نویسی:۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد در نظر گرفته شد و همچنین ارکان صندوق به شرح زیر است:

 مؤسسین: شرکت سبدگردان مفید، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ایده مفید
 مدیر: شرکت سبدگردان مفید
 متولی: مؤسسه حسابرسی رازدار
 حسابرس: مؤسسه حسابرسی بیات رایان
 بازارگردان: صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی مفید
 کارگزار بازارگردان: شرکت کارگزاری مفید

علاقمندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند به تارنمای صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید به نشانی https://mofidsectorfund.com مراجعه کنند.

منبع: مدار اقتصادی

tags # بورس سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری
  • درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • دریافت کمک نقدی خودروساز معروف برقی از سرمایه گذار عمده اش از عربستان!
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام