Web Analytics Made Easy - Statcounter

فداکاری و از خودگذشتگی‌های این روزهای مدافعان سلامت در کشور یادآور ایام دفاع مقدس بوده است به گونه ای که سنگرهای بیمارستان پر شده از فعالانی که بدون هیچ چشم داشتی برای نابودی این ویروس تلاششان را به کار بسته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، شیوع کرونا در کشور و روزهای مقابله با آن یادآور دوران دفاع مقدس است، با این تفاوت که دشمن امروز ما یک ویروس خطرناک و ناشناخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع روحیه حاکم بر مدافعانی که درگیر دفاع مقدس شدند، بار دیگر در بحران کرونا ،توسط بخش زیادی از قشر جوان که شاید سنشان به دوران دفاع مقدس نمی رسد، تجربه می شود.



 

لبیک مردم به فرمان رهبری در رزمایش مواسات

ناصر رستمی، معاون ستاد لشکر ویژه شهدا در دوران دفاع مقدس که مدت پنج سال از عمرش را در جبهه های نبرد به سر برده و 20 درصد جانبازی را از این حضور به یادگار دارد، گفت: وضعیت این روزهای مقابله با بیماری کرونا همچون زمان صدر اسلام و هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است.

وی ادامه داد: با حمله عراق به ایران و آغاز جنگ مردم زیادی که در مناطق جنگ زده ساکن بودند به دنبال حمله ناجوانمردانه صدام، آواره شده بودند،اما ایرانیان با خصلت اخوت و برادری که همیشه داشته اند، با پذیرش آوارگان در شهر های مختلف و کمک به آنها وضعیت اسکانشان را سروسامان دادند.

رستمی اضافه کرد: مردم کشور در ایام شیوع ویروس کرونا نیز با یک اشاره مقام معظم رهبری که مردم آسیب دیده از این بحران را یاری کنید، به صحنه آمدند و چهره ای دیگر از همکاری و یاری را نسبت به همشهریان و هم وطنانشان به نمایش گذاشتند، در حالی که کشورهای دیگر که فاقد این فرهنگ های دینی و اسلامی هستند به سمت غارت مغازه ها روی برده بودند.

وی یادآور شد: برگزاری رزمایش مواسات و همدلی از نقاط برجسته فرهنگ دینی و ملی ایرانیان است و مردم ایران در تمامی دوره های تاریخی برادری شان را در کمک به یکدیگر به نمایش گذاشته اند.

رستمی با بیان اینکه این همدردی مردم در بخش های مختلف زلزله، سیل، جنگ، کرونا به خوبی فرهنگ ایرانیان را به نمایش گذاشته است، گفت: در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه خانواده هایی که قادر به حضور در جبهه های نبرد نبودند،اقداماتی از جمله جمع آوری کمک های مردمی، بسته بندی اقلام غذایی و ارسال به جبهه را انجام می دادند به گونه ای که از زن و مرد همه پای کار بودند و از هیچ چیزی دریغ نداشتند.

 

نقش و جایگاه زنان در دوران دفاع مقدس

معاون ستاد لشکر ویژه شهدا در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه خط مقدم زمان حال، در بیمارستان ها و مراکز درمانی با حضور مسئولان پزشکی، پرستادارن و درمانی است، ادامه داد: رزمندگان به عنوان خط مقدمیان دوران دفاع مقدس شرایط این گروه را به خوبی درک می کنند و امید است که مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی بیشترین کمک را به این گروه داشته باشند.

رستمی خاطرنشان کرد: در روزهای دفاع مقدس زنان نیز جایگاه قابل توجهی در کنار مردان در جبهه های نبرد داشتند به گونه ای که بخشی از آنها که در گروه های پرستاران و پزشکان نبودند نیز برای کمک های داخلی بیمارستان بسیج می شدند و هوای همدیگر را داشتند.

وی ادامه داد: حضور آن روزهای کادر درمانی در جبهه های نبرد ادامه پیدا کرده است و امروز این سنگرها در محل بیمارستان ها بنا شده است تا بتوانند ویروس کرونا را از پا بیندازند.



ادای تکلیف مردم در دوران دفاع مقدس

علی یوسفی،  معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در قالب تیم دانشجویی درمانی در عملیات های مختلفی حضور داشته است، گفت: در سال 62 همزمان با آغاز دوران دانشجویی به همراه گروهی از دانشجویان علوم پزشکی مشهد متعهد شدیم که در عملیات ها حضور پیدا کنیم تا بتوانیم وظیفه مان را نسبت به کشور به جا آوریم.

وی ادامه داد: بعد از گذراندن یک دوره امدادگری در دانشگاه، طی هماهنگی با بسیج و سپاه در عملیات والفجر یک به عنوان اولین عملیات حضور پیدا کردیم که متاسفانه در حین اعزام اتوبوس مورد اصابت خمپاره واقع شد و بخشی از همراهانمان شهید و من دچار موج گرفتگی و جراحت از ناحیه چشم و کتف شدم و به بیمارستان اراک منتقل شده بودم.

یوسفی اضافه کرد: بعد از بهبود وضعیتم مجدد به جبهه برگشتم و در عملیات های میمک، خیبر، والفجر 8 ، کربلای 4، کربلای 5 و مرصاد که مقابله با گروه منافقین خلق بود به همراه دوستانم حضور داشتم .

این امدادگر دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه هر کس باتوجه به شرایط اعتقادی و گرایشی که دارد، در هر زمانی باید وظیفه اش را بشناسد، گفت: نظام ایران، نظام جمهوری اسلامی است و قانون اساسی  مشخصی دارد، ولایت فقیه  دارد و حکم ولایت فقیه حرف اول را می زند.

وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس، کشور ایران به ناحق مورد تهاجم دشمن قرار گرفته بود و کشوری با قصد ساقط کردن ایران به خاطر یک سری اهداف شخصی  وارد میدان مبارزه شده بود، مردم در آن زمان تکلیفشان را به خوبی ادا کردند و امروز هم اگر مشکلی برای کشور پیش بیاید، تمام مردم از آرمان، کیان و دین شان دفاع خواهند کرد.

یوسفی یادآور شد: آن روزها، دانش آموزان و دانشجوها از این حوزه جدا نبودند قطعا اکنون نیز به این صورت است و برای استفاده از نظرات دانشجویان و فضا دادن به نسل جوان باید شرایط را فراهم و فضا را باز گذاشت.

 

مدافعان سلامت، مقاومت روزهای دفاع مقدس را احیا کردند

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از زمزمه های ورود جریان کرونا به کشور از همان لحظه، اتاق عملیاتی تحت عنوان قرارگاه ملزومات پزشکی با کرونا با حضور همکاران برگزار شد، تقسیم مسئولیتی صورت گرفت و همه همکاران باتوجه به اینکه تعداد زیادی از آن ها جوان هستند ، اما پای کار آمدند و روزهای دفاع مقدس را در این ایام زنده کردند.

یوسفی خاطرنشان کرد: وقتی فراخوان همکاران بخش غذا و دارو داده شد، تمامی نیروها بدون هیچ گونه چشم داشتی به صورت شبانه روزی ورود کردند، بازدیها انجام شد تا به عنوان نیروهای پشتیبان نیروهای اصلی در خط مقدم را بتوانند به امنیت روحی و روانی برسانند.



وی اضافه کرد: مدافعان سلامتی که شاید بخش زیادی از آنها سنشان به دوران هشت سال جنگ تحمیلی هم نمی رسد، اما با قدرت و همت پای کار آمدند و سنگرهای بیمارستان ها را خالی نگذاشتند و دفاع مقدسی دیگر را در مقابله با این ویروس به تصویر کشیدند.

یوسفی گفت: زمانی که فردی بخواهد احساس مسئولیت کند، هیچ تفاوتی ندارد که در چه شرایطی قرار دارد بلکه زمان جنگ باید مقابله کند، در زمان سازندگی آبادانی کند و زمان کرونا همه دست به دست هم داده اند و با تمام مشکلاتی که پیش رو بود در جهت نابودی این بیماری تلاش دارند.

وی بیان داشت: همیشه در کشور ایران اسلامی به همین گونه بوده است، هر زمان که احساس نیاز شده است  مردم در بخش های مختلف ورود کرده اند و از هویت ایران اسلامی دفاع کرده اند، در واقع اینها همه نمایان گر این موضوع است که مردم از بیانات و تاکیدات ولایت فقیه و رهبرشان پیروی می کنند.

یوسفی خاطر نشان کرد: قطعا یک سری مشکلاتی در جامعه وجود دارد که همه باید جهت رفع آن تلاش کنند، اما در این شرایط و هر شرایط دیگری که نظام و انقلاب نیاز دارد با تمام توان ایستادگی و مقاومت داشته باشیم و تجربیاتی که داریم به نسل جوان منتقل کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دوران دفاع مقدس جبهه های نبرد بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس را گرامی داشت و اظهار کرد: این اتفاق که در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب رخ داد و اتفاقاتی مانند آن که به اشکال مختلف تکرار شده کینه‌توزی آمریکا با ایران اسلامی را بر همگان ثابت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: البته شکست‌های مکرر آمریکا از ملت بزرگ ایران تاییدکننده این حقیقت است که اگر ملتی برای خدا قیام کند، قدرت‌های استکباری هرگز نمی‌توانند آن را شکست دهند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های توطئه‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران است و از معجزه‌های بزرگ عصر حاضر برای اهل عبرت به حساب می‌آید، گفت: واقعه این روز، تذکری برای اثبات قدرت لایزال الهی و سستی مکر و حیله دشمنان خداست.

وی در ادامه به متولیان فرهنگی و رسانه‌ای کشور توصیه کرد تا برای آشنایی جوانان با تاریخ انقلاب برنامه‌ریزی کنند و اظهار داشت: ماجرای طبس یکی از اتفاقات مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید در عرصه داخلی و بین‌المللی و به جهانیان معرفی شود.

حضرت عبدالعظیم (ع)؛ الگویی برای جهاد تبیین

آیت‌الله جنتی همچنین به حسب روز  منتسب به وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به بیان سخنی از امام هادی (ع) که خطاب به ایشان بود، مبنی بر اینکه «انت ولینا حقاً؛ تو دوست‌دار و یاور حقیقی ما هستی» پرداخت و عنوان کرد: این توصیف از زبان امام معصوم نشانگر جایگاه برجسته این بزرگوار است.

وی یادآور شد: حضرت عبدالعظیم (ع) در دورانی بسیار سخت و پرمخاطره برای گسترش معارف ناب اسلام مجاهدت کردند و از این جهت، الگویی مناسب در عرصه جهاد تبیین هستند.

کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند

دبیر شورای نگهبان در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص هفته کار و کارگر که از امروز آغاز می‌شود، گفت: در فرهنگ متعالی اسلام، کار و تلاش یک ارزش است و این موضوع باید در جامعه ما نمود بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: در جنگ اقتصادی بزرگی که دشمنان علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند، کارگران، مدافعان صف مقدم هستند و مشارکت باانگیزه این قشر شریف، حقیقتاً دفاع مقدس از عزت ملی و لازمه شکست نقشه‌های ناجوانمردانه دشمنان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود