Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سعید رحیمی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به گذشت پنج تا ۶ ماه از آخرین مرحله واکسیناسیون تب برفکی، کاهش ایمنی دام‌ها علیه این بیماری، آغاز فصل سرما و افزایش گردش ویروس در طبیعت نیاز است دامداران برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری در استان نسبت به ایمن‌سازی گله‌های خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: اجرای طرح واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب برفکی در سال جاری به صورت بهادار بوده و با توجه به ارزش دام و هزینه درمان بیماری، توصیه می شود دامداران نسبت به واکسیناسیون دام‌ها علیه این بیماری اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیماری تب برفکی از جمله بیماری های ویروسی مسری دام است که شیوع آن خسارت های اقتصادی فراوانی را برای واحدهای پرورش دام به همراه دارد.

رحیمی گفت: دامداران برای جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی در استان باید موارد بهداشتی، انجام واکسیناسیون و ضدعفونی جایگاه دام‌هایشان را جدی گرفته و از نقل و انتقال دام به‌صورت غیر بهداشتی و بدون هماهنگی با دامپزشکی خودداری کنند.

وی ادامه داد: بی‌حالی، ریزش بزاق از دهان، لنگش و وجود زخم‌های تاول در داخل دهان، شکاف بین سم و تب از جمله علایم بیماری تب برفکی بوده و شیوع این بیماری در بین دام‌ها کاهش شدید تولید شیر و سایر تولیدات دامی، لاغری دام و سقط در آنها را به همراه دارد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی یادآورشد: ۱۰۳ هزار راس دام سنگین و ۴۳۰ هزار راس دام سبک در ۶ ماه امسال در این استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

برچسب‌ها استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور تب برفکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور تب برفکی استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور تب برفکی اخبار کنکور بیماری تب برفکی استان مرکزی دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،به گفته رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، درراستای فعالیت‌های حیاتی و پیشگیرانه دامپزشکی علیه بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام تمامی دام‌های حساس شهرستان برابر برنامه پیش بینی در خصوص بیماری سل و بروسلوز مورد تست و آزمایش قرار میگیرند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: دامپزشکی شهرستان با انجام این فعالیت‌ها علاوه بر حفظ سلامت دام‌ها باعث جلوگیری از بروز بیماری‌های فوق در جمعیت انسانی می‌شود.

وی گفت: تمامی اقدامات بهداشتی، کنترل و مبارزه دامپزشکی در جهت ریشه کنی بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام بوده که این اقدامات باعث جلوگیری از خسارات اقتصادی فراوان به جمعیت دامی منطقه شده و حافظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه است.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام