Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، گفت: پروژه پارک آبی بندرعباس به عنوان یک زیر ساخت مهم در جهت ارتقای صنعت گردشگری استان با پیشرفت ۷۵ درصدی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، استان هرمزگان با دارا بودن بزرگترین مرزآبی در کشور ظرفیت عظیمی در راستای گردشگری و پیشبرد صنعت توریسم را دارا است، به همین جهت استفاده از این ظرفیت می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی، منایع مالی زیادی را به کشور تزریق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین طرح گردشگری کشاورزی آذربایجان‌شرقی در "اهر" افتتاح می‌شودصنعت گردشگری چین با وجود محدودیت های کرونایی بهبود یافتحال گردشگری خوب نیست؛ از بدعهدی ایرلاین‌های خارجی تا راه پر پیچ و خم تسهیلات کرونایی

هر گردشگر با ورود به هر شهری، به دنبال مکان‌های تاریخی و گردشگری است که در آن شهر قراردارد، هرمزگان نیز به دلیل قرا گرفتن در جوار کرانه‌های لاجوردی خلیج فارس، پذیرای گردشگران زیادی از کشورهای مختلف است.

گردشگرانی که به امید دیدن مهم‌ترین بناهای تاریخی، مکان‌های دیدنی و تفریحی هستند بار سفر می‌بندند، این گردشگران با اطلاع از وجود دریا در این شهر توقع دارند که مانند سایر نقاطی که در کنار دریا قرار دارند، از دریا این نعمت خدادای برای رونق گردشگری و احداث پارک‌های آبی که طرفداران زیادی دارد استفاده شده باشد، اما اینجا هرمزگان نه تنها مردمش بلکه گردشگران نیز نمی‌توانند پروژه تفریحی را ببینند که آب در آن موج می‌زند.

از احداث تا توقف ساخت پروژه پارک آبی بندرعباس

سال 92 بالاخره نور امیدی در هرمزگان به چشم خورد و خبر احداث بزرگترین پارک آبی جنوب کشور تیتر اخبار مهم هرمزگان شد، سرمایه‌گذار این پروژه سال 93 با فروش سهام آن به مردم ذوق این مردم را دوچندان کرد و عده زیادی از مردم با امید به بهره‌برداری این پروژه، سرمایه خود را در این پروژه تزریق کردند.

اما توقف‌های مکرر این پروژه حاکی از این بود که برخلاف وعده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در سال 94 مبنی بر اینکه مرحله نخست این مجموعه در زمینی به مساحت 26 هزار مترمربع با همکاری طراحان و سازندگان بین المللی تا پایان آن سال به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنان بعد از گذشت بیش از 5 سال خبری از بهره‌برداری و تکمیل پروژه نیست.

اهمیت پارک آبی به عنوان پایلوت در منطقه

از سال 94 حدود چهار سال گذشته بود، زمانی که آفتاب بی‌رحمانه بر سر و روی مردم دریادل خطه جنوب می‌تابید یعنی در تیرماه 98 رضا برومند، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی وارد میدان شد و گفت: برای ما هم پروژه پارک آبی در هرمزگان به این دلیل که می‌تواند به عنوان پایلوت در منطقه تاثیر گذار باشد مهم است.

 برومند ادامه داد: استان هرمزگان دارای ظرفیت و پتانسیل‌های زیادی در گردشگری است و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته است و اراده بر این است که پروژه پارک آبی بندرعباس به سرانجام برسد و امیدواریم سرمایه گذار با تصویب طرح بتواند پروژه را به اتمام برساند.

وی در پایان نیز مبلغ 120 میلیارد ریال تسهیلات (60 میلیارد ریال از طریق بانک گردشگری و 60 میلیارد از طریق منابع صندوق توسعه ملی) برای بهره‌برداری پروژه در نظر گرفت.

بهره‌برداری از پارک آبی در سال 99

فائقه اتابک، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه پروژه پارک آبی در حال ساخت است، اظهار کرد: این پروژه با پیشرفت 75درصدی در حال ساخت و تقریبا رو به تمام است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: تجهیزات خریداری شده و اقدامات لازم انجام شده تا هرچه سریع‌تر پروژه تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

اتابک با اشاره به اینکه این پروژه در سال 1399 به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: مشکلات مالی که قبلا برای دریافت تسهیلات وجود داشته، حل شده و در حال حاضر بخشی از تسهیلات دریافت شده و کار ساخت در حال انجام است.

انتهای پیام/864/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهره برداری پروژه پارک آبی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۷۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب در بازدید از از روند پیشرفت طرح‌های در حال اجرا در مجتمع بندری نگین بیان کرد: قطعات پل فلزی جاده دسترسی مجتمع بندری نگین به طور کامل ساخته شده و ۹۵ درصد آن به محل اجرای طرح انتقال داده شده و پنج درصد بقیه نیز در فرایند انتقال به محل طرح قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین مراحل ساخت قطعات بتنی پل مجتمع بندری نگین به پایان رسیده و ۲ قطعه بتنی پل نیز نصب شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با بررسی‌های انجام شده و روند مطلوب کنونی، پیش‌بینی می‌شود تا شهریور این پل به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین به طول ۴.۲ کیلومتر آماده بهره‌برداری است و تا کیلومتر هفت جاده نیز شهریور آماده افتتاح خواهد شد.

شکیبی‌نسب همچنین گفت: طرح برق رسانی به مجتمع بندری نگین با توجه به انتخاب مشاور، اکنون در مرحله تهیه اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد که براساس پیش بینی‌ها انتظار است این طرح تا شهریور عملیاتی شود.

وی ادامه داد: طرح تکمیل مرحله نخست تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین نیز مشاور آن انتخاب شده و اکنون در فرایند انتخاب پیمانکار قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: در راستای آماده‌سازی زیرساخت‌های مجتمع بندری نگین برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، گروه مدیریتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و شرکت سرمایه‌گذار به صورت مستمر از این مجتمع بازدید و هر ۲ هفته یک‌بار با برگزاری نشست‌هایی موانع و مسائل آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

همچنین در بازدید گروه مدیریتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از مجتمع بندری نگین، روند تخلیه و بارگیری کامیون‌های ترانزیت مشتقات نفتی به صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم