Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا ، مسعود امامی‌یگانه در جلسه بررسی مشکلات آب شرب روستاهای شهرستان اردبیل گفت: برای تامین آب این روستاها که از مجتمع شهید کسایی تامین می‌شود، ۷۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهارداشت: مشکلات آب شرب روستاهای این شهرستان باید به صورت اولویت‌بندی تدوین شود تا اقدامات اساسی برای اختصاص اعتبار به تامین آب شرب و حل مشکلات آب شرب منطقه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برنامه‌ریزی برای حل مشکلات آب شرب منطقه سردابه با توجه به اینکه به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شده است، خبرداد و افزود: دستگاه‌های مربوطه باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و همچنین ساماندهی موارد بهداشتی نیز باید در سردابه اولویت باشد.

فرماندار اردبیل همچنین از هدایت کشتار دام در سردابه به سمت کشتارگاه صنعتی خبر داد و افزود: جمع‌آوری کشتارهای غیرمجاز اولویت است.

بر اساس آمار ، ۲۵ درصد از جمعیت روستایی استان اردبیل ساکن در ۷۰۰ روستا زیرپوشش شبکه آبرسانی قرار ندارند. تاکنون به ۹۷۸ روستای استان از مجموع هزار و ۶۹۶ روستای دارای سکنه آبرسانی شده است.

بسیاری از این روستاهای زیرپوشش نیز کمبود آب داشته و تنها ۶۰ درصد از این روستاها به صورت ۲۴ ساعته آب دارند ، طرح آبرسانی به این روستاهای برخوردار نیز در سال‌های گذشته به صورت پروژه‌های تک روستایی اجرا شده و تاسیسات بسیاری از آنها فرسوده شده و یا دیگر جوابگوی نیاز جمعیت نیست.

استان اردبیل ۱۱ شهرستان و هزار و ۶۹۶ روستا با ۱۲۰ هزار خانوار و حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها کم آبی پروژه ساختمانی اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی پروژه ساختمانی اردبیل کم آبی پروژه ساختمانی اردبیل اخبار کنکور آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد

علی محمد نادرخانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد گفت: این طرح ها با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و از محل منابع اعتبارات ملی، استانی، جهاد آبرسانی و خیرین اجرایی شد.

وی اظهار داشت: احداث ۷۴ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب و ۳۷ کیلومتر خط انتقال شامل احداث و اصلاح از جمله این طرح هاست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان یادآور شد: احداث سه باب مخزن ذخیره آب در روستاهای گلابر، خانجین و آرموتلو با حجم ۸۵۰ متر مکعب از دیگر طرح هایی است که در شهرستان ایجرود طی این مدت اجرا شده است.
نادرخانی گفت: در همین مدت ۹ رشته قنات نیز در روستاهای اوغولبیک علیا، چیسب، قارموتلو، قره درق، شهرک و ملاپیری احداث شد.

وی به حفر هشت حلقه چاه آب در روستاهای احمدکندی، قره سعید، کوسه لر، اوچ تپه، سعیدآباد، گلابر، جامه سرا و شهرک نیز اشاره و تصریح کرد: برای تامین زیرساخت های آبرسانی در مناطق روستایی هیچگونه محدودیت وجود ندارد.

نادرخانی خاطرنشان کرد: استانداردسازی ۲ هزار انشعاب روستایی در شهرستان ایجرود نیز از دیگر اقداماتی است که با هدف کاهش هدر رفت آب و ارائه خدمات مطلوب به مشترکین در شهرستان ایجرود اجرایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد