Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی تحقیقات جدید نشان داده است که ویروس عامل کووید-۱۹ روش بسیار پیچیده‌ای برای اتصال به سلول‌های انسان دارد.

به گزارش نیوز، دانشمندان اظهار کردند: این تغییر شکل ویروس ممکن است توضیح دهد که چرا یافتن درمان‌های موثر برای این بیماری بسیار سخت است. اما همچنان راه‌های جدید بالقوه تحقیق برای درمان یا واکسن نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران موسسه فرانسیس کریک لندن و دانشگاه سان یات سن چین توضیح دادند که چگونه ویروس را با آنزیمی به نام ACE۲ در خارج از سلول‌های انسانی مخلوط کردند تا ویروس به همراه خوشه‌های ویروسی روی آن قفل شود.

این مخلوط سریع منجمد شده و زیر میکروسکوپ الکترونی مشاهده شد و نشان داد، پروتئین سنبله ویروس در ۱۰ روش مختلف شکل خود را تغییر می‌دهد.

دونالد بنتون، یکی از محققان این تحقیق گفت: "این یک فرآیند اتصال گیرنده بسیار پیچیده در مقایسه با اکثر پروتئین‌های سنبله‌ای ویروس است. آنفلوآنزا و اچ آی وی فرآیند فعال سازی ساده‌تری دارند. "

این عملکرد به صورت یک معما باقی مانده است. سنبله می‌تواند به محض وصل شدن تغییر شکل دهد و ممکن است این تغییر شکل برای اتصال بهتر باشد. علت دیگر ممکن است روشی برای محافظت از خود در برابر شناسایی آنتی بادی‌ها باشد، به عبارت دیگر با تغییر شکل پنهان می‌شود.

آنتونی وروبل محقق دیگر این تحقیق افزود: "درک این عملکرد بسیار دشوار است. "

به گفته محققان، تغییر شکل سنبله سطوح بیشتری برای تولید واکسن‌ها و داروهای بالقوه برای هدف‌گیری را بیان می‌کند. در نتیجه با درک این عملکرد، می‌توانیم درباره روش‌های درمانی فکر کنیم تا سطح گیرنده یا خود سنبله را هدف قرار دهند و در آن قرار بگیرند و به عنوان دارو عمل کنند.

نتایج این تحقیق در نشریه Nature منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی کروناویروس تغییر شکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلندترین توربین بادی جهان به ارتفاع ۳۶۵ متر در آلمان

آلمان قصد دارد بلندترین توربین بادی جهان را با ارتفاع بیش از ۳۶۵ متر بسازد. در صورت تحقق این طرح، ارتفاع آن از برج شارد، بلندترین برج اتحادیه اروپا، فراتر خواهد رفت. با این حال این طرح پیشنهادی، مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته است.

به گزارش روزیاتو، طرح‌های خارق‌العاده‌ای از ژنراتور برقی که ۱۲۰۰ فوت (۳۶۵.۷۶ متر) ارتفاع دارد و دو برابر توربین‌های موجود انرژی تولید می‌کند منتشر شده است.

یک شرکت انرژی آلمانی پس از جمع‌آوری داده‌ها از یک دکل ۱۰۰۰ فوتی (۳۰۴ متر) که ۱۲ ماه پیش در شیپکاو در جنوب برلین بنا نهاده شد، این سازه را پیشنهاد داده است.

توربین غول پیکر ۳۳۰ تنی ژاپن برای تولید انرژی نامحدود در عمق اقیانوس

تیم تحقیقاتی دریافتند که توربین‌های مرتفع در مقایسه با توربین‌های معمولی با روتور‌های مشابه می‌توانند بیش از دو برابر بازده داشته باشند.

اما طرح بلندترین ژنراتور برق همین حالا هم با انتقادات شدید مردم محلی در منطقه و گروه‌های حافظ طبیعت روبرو شده است. آن‌ها هشدار می‌دهند که این توربین پرندگان و خفاش‌های بیشتری را از بین خواهد برد.

پره‌های روتور عظیم روی توربین‌های بادی حجم بالایی از فشار منفی ایجاد می‌کنند و هر چیزی را که در آن اطراف پرواز کند می‌مکند؛ و هرچه اندازه پره‌ها بزرگتر باشد، تأثیر آن بیشتر خواهد بود.

بیورن اِلنر، رئیس اتحادیه حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی، می‌گوید: «هرچه توربین‌ها مرتفع‌تر باشند، خطر برخورد پرندگان با آن‌ها بیشتر می‌شود. به عنوان مثال، کورکور حنایی (گونه‌ای پرنده شکاری) هنگام پرواز به پایین نگاه می‌کند تا طعمه‌اش را شناسایی کند. از آنجایی که هیچ مانع طبیعی در ارتفاع این پرنده وجود ندارد، رفتار پروازی آن با موانعی که در اطرافش قرار می‌گیرند سازگار نیست.»

با این حال، شرکت مجری این طرح ادعا می‌کند که تولید چنین توربین‌های بادی می‌تواند کمک زیادی به مصرف برق کشور کند، زیرا یک توربین واحد قادر به تامین انرژی ۸۰۰۰ خانوار خواهد بود.

این شرکت همچنین می‌گوید که سازه‌های جدید را می‌توان به مزارع بادی موجود اضافه کرد و بین توربین‌های کوتاه‌تر قرار داد، زیرا دکل‌ها آنقدر بلند هستند که روتور‌ها هم‌پوشانی نخواهند داشت و باد را از یکدیگر دور نمی‌کنند.

انتظار می‌رود بلندترین توربین بادی آلمان که طراحی متمایز و قفس‌مانندی دارد تا پایان سال جاری ساخته شود.

این شرکت قصد دارد ۱۰۰۰ توربین غول پیکر را در سرتاسر آلمان با تمرکز ویژه بر ایالت بایرن احداث کند.

در حال حاضر بلندترین توربین بادی جهان با ارتفاع ۲۸۰ متر در دانمارک قرار دارد.

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • صهیونیست‌های پنهان‌شده در یک خانه شکار نیروهای لبنانی شدند
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • یک گلدان در این تصویر گم شده، آن را بیابید!
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید
  • پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز ۶۰ میلیون تومان / فیلم
  • پنج کاربرد برتر و جذاب قایق بادی
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • بلندترین توربین بادی جهان به ارتفاع ۳۶۵ متر در آلمان