Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا جیلان روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا، از تولید ۱۰۰ هزار مترمربع فرش در نیمه نخست امسال در استان خبر داد و اظهار داشت: افزایش چند برابری محصولات گیاهی 'رُناس' در رنگرزی‌ها و تکمیل نبودن زنجیره تولید در فرایند  تهیه مواد اولیه همچون پشم و نخ، موجب بالا رفتن قیمت تمام شده تولید فرش شد و این باعث باعث شده فرش تولید شده روی دست بافندگان   بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به فعالیت ۴۵ هزار دار قالی با ۱۰۰ هزار بافنده در مناطق شهری و روستایی استان، تصریح کرد:امسال قیمت مصالح اولیه یک تخته فرش دستباف ۶ متری از ۳۰ میلیون ریال به ۶۰ میلیون ریال افزایش یافته است.
وی، پدیده خشکسالی و کاهش کشت گیاه رُناس در استانهای کویری کشور و بالا رفتن قیمت دلار در افزایش مواد شیمیایی 'نیل' وارداتی را از عمده دلایل افزایش قیمت در مواد اولیه فرش دستباف اعلام کرد.
رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت  چهارمحال و بختیاری، گبه، یلمه، فرش بختیاری و فرش نایینی را از مهمترین سبک‌های تولید فرش دستباف در این استان دانست و گفت: فرش‌های این استان اکنون شهرت جهانی دارد.
وی تصریح کرد: در سال‌های قبل ۴۰ درصد فرش‌های بافته شده در این استان به کشورهای آمریکا، آلمان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شد.
جیلان، با اشاره به اینکه بیشتر بافنده‌های استان تمایل به فعالیت خانگی دارند، تصریح کرد: سفارش‌پذیری فرش در استان به دلیل محدود بودن فضای کارگاه‌های فرش بافی کمرنگ است.
به گزارش ایرنا، کاربرد رنگها از عصاره گلها و گیاهان و مواد اولیه طبیعی و نقش های اصیل از عوامل تقاضای برای خرید فرش چهارمحال و بختیاری است.
فرش چالشتری این استان در حوزه خلیج فارس، اروپا، آمریکا و کانادا شهره است.

با شناسنامه‌دار شدن فرش یلمه،خطر احتمالی کپی‌برداری از این فرش دیگر وجود نخواهد داشت.
 

برچسب‌ها فرش شهرکرد چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش شهرکرد چهارمحال وبختیاری فرش شهرکرد چهارمحال وبختیاری اخبار کنکور مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به روند احیای واحدهای راکد و نیمه فعال در سال گذشته، گفت: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال در سال‌جاری نیز تداوم می‌یابد و در این زمینه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به‌صورت ویژه فعال خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان امروز _شنبه یکم اردیبهشت_ در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: با توجه به نقش مؤثر فعالان بخش خصوصی و به ویژه تشکل‌های فعال اقتصادی در تولید و اشتغال، از ارائه راهکارهای این بخش در تحقق شعار سال و تدوین برنامه‌های عملیاتی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

وی همچنین تقویت تشکل‌های صنفی و فعالان بخش خصوصی را از اولویت‌های استان در سال جاری عنوان کرده و افزود: تشکل‌های صنفی به عنوان پل ارتباطی بین فعالان اقتصادی و دولت می‌توانند در احصای موانع و مشکلات موجود در مسیر تولید و شناسایی ظرفیت‌های مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان نقش مؤثری ایفا کنند..

استاندار آذربایجان‌غربی به اهمیت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در استان در سال‌جاری نیز اشاره کرده و گفت: در این زمینه تغییر فرهنگ و نگرش جذب سرمایه‌گذار و استفاده از افراد دغدغه‌مند توسعه استان در مدیریت‌ها و بدنه کارشناسی دستگاه‌های متولی ضروری است.

معتمدیان بر روان‌سازی خدمات جذب سرمایه گذاری، رفع موانع و مشکلات در این حوزه و همچنین فراهم کردم امکانات لازم برای سرمایه‌گذاران از جمله زمین مناسب تاکید کرد.

وی همچنین ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو را الگوی مناسبی از مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی استان عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو، بدون دریافت هیچ‌گونه تسهیلات دولتی و با اتکا به سرمایه خود در آماده‌سازی زیرساخت‌های این منطقه فعالیت می‌کند و امیدواریم با اتمام زیرساخت‌های لازم، زمینه حضور فعالان اقتصادی در این منطقه فراهم شود.

معتمدیان در ادامه با قدردانی از دستگاه قضائی استان جهت رفع مشکلات قضائی واحدهای صنعتی مشکل‌دار، افزود: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال، به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دولت سیزدهم با جدیت پیگیری شده و در سال جاری نیز این روند با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ادامه خواهد یافت.

استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان نیز اشاره کرده و یادآور شد: با فعال شدن این واحدها، سرمایه‌های منجمد بخش خصوصی به چرخه تولید باز گشته و زمینه اشتغال و سرمایه گذاری و همچنین رونق تولید در استان فراهم خواهد شد.

کد خبر 746390

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است
  • هشدار به فعالان بازار لوازم چاه ارت! افزایش قیمت ملزومات چاه ارت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری
  • آغاز طرح افزایش سواد سلامت عشایر کشور + تصاویر
  • اصلاح ژنتیک گیاهان چه ارتباطی با شهرها دارد؟
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال ادامه دارد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد