Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@01:29:01 GMT

طبع، خواص، مضرات و مُصلح لوبیا سبز در ویکی آنا

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۸۴۶۱

طبع، خواص، مضرات و مُصلح لوبیا سبز در ویکی آنا

لوبیا سبز منبع غنی ویتامین A ، C و K است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، از پوست و دانه‌های لوبیا هنگامی که لوبیا سبز است استفاده می‌شود که به نام لوبیای سبز معروف است ولی هنگامی که پوست غلاف سفت می‌شود دانه‌های داخل آن به صورت لوبیای خشک که به رنگ قرمز یا سفید می‌باشد مورد استفاده غذایی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوبیا سبز منبع خوبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ریز مغذی‌ها است. لوبیا سبز در مقایسه با لوبیا خشک کالری بسیار کمی دارد به طوری که در ۱۰۰ گرم آن تنها ۳۰ کالری انرژی نهفته‌است، در حالی که ۱۰۰ گرم لوبیا قرمز و سفید خشک ۳۴۰ کالری و لوبیا چشم بلبلی ۱۳۰ کالری انرژی دارد.

لوبیا سبز و انواع دیگر لوبیا از دسته حبوبات بوده و جزو سبزیجات قرار نمی‌گیرند.

لوبیا سبز با اینکه از کالری کمی برخوردار است از نظر تغذیه ای بسیار مقوی می باشد و بهترین جایگزین برای گوشت قرمز از نظر جذب آهن است.


خواص و مضرات لوبیا سبز

لوبیا سبز به دلیل شاخص پایین گلیسیم باعث می شود که حساسیت به انسولین تا حد زیادی کاهش یابد. علاوه بر این مصرف لوبیا سبز می تواند به کاهش سطح قند خون نیز کمک کند. لوبیا سبز یک غذای عالی برای مدیریت سطح گلوکز در افرادی است که در معرض خطر چاقی قرار دارند، زیرا شاخص گلیسمی بسیار پایینی دارد. لوبیا سبز حاوی مقادیر غنی از کاروتنوئیدها می باشد و به همین دلیل می تواند به تقویت بینایی و درمان شب کوری کمک کند.

لوبیا سبز یک نیروگاه تغذیه است که می تواند شگفتی هایی برای پوست، مو و ناخن شما ایجاد کند. لوبیا سبز با یک نوع از سیلیکون که به راحتی جذب می شود برای تشکیل بافت های همبند سالم و تقویت ناخن و افزایش سلامت پوست مهم است. از خواص لوبیا سبز این است که دو برابر بیشتر از اسفناج دارای آهن است. لوبیا سبز با خواص دیورتیک قوی می تواند به عنوان یک عامل سم زدایی عالی عمل کرده و به از بین بردن سموم ناخواسته بدن کمک کند. لوبیا سبز دارای مقادیر غنی از ویتامین K می باشد و به همین دلیل باعث می شود روند جذب کلسیم در بدن افزایش یابد. لوبیا سبز از گیاهانی است که خاصیت ضد رتروویروسی دارد و به همین جهت می تواند از باز تولید ویروس ایدز در سلول های بدن جلوگیری کند. می تواند به درمان ناباروری کمک کند. لوبیا سبز به دلیل اینکه یک دورتیک طبیعی محسوب می شود می تواند به پاک سازی بدن کمک کند. لوبیا سبز حاوی مقادیر غنی از انواع آنتی اکسیدان ها می باشد و به همین دلیل می تواند به کنترل رادیکال های آزاد مخرب که یکی از اصلی ترین دلایلی چین و چروک روی پوست هستند کمک کند. لوبیا سبز به دلیل اینکه یک دورتیک طبیعی محسوب می شود می تواند به پاک سازی بدن کمک کند.

مواد مغذی موجود در لوبیا سبز برای شادابی پوست ضروری هستند. وجود آنتی اکسیدان های مناسب سیستم ایمنی بدن در لوبیا سبز به خوبی شناخته شده است میزان زیاد فیبر از خواص لوبیا سبز محسوب می شود که یک ترکیب بسیار سودمند در بدن ما است. با نگه داشتن فیبر کافی در رژیم غذایی، ما قادر به کاهش برخی مشکلات مربوط به گوارش مانند یبوست، هموروئید، زخم معده و بیماری رفلاکس اسید معده می شویم. لوبیا سبز حاوی مقادیر غنی از اسید فولیک است و برای رشد طبیعی جنین بسیار مفید است. لوبیا سبز حاوی مقادیر غنی از انواع آنتی اکسیدان ها می باشد و به همین دلیل می تواند به کنترل رادیکال های آزاد مخرب که یکی از اصلی ترین دلایلی چین و چروک روی پوست هستند کمک کند. با قرار دادن لوبیا سبز در رژیم غذایی خود خود را در مقابل مشکلاتی مثل یبوست، زخم معده،  رفلاکس اسید معده و بواسیر بیمه کنید. مصرف زیاد لوبیا سبز به دلیل اسید فیتیک موجود در آن ممکن است باعث بروز کمبود مواد غذایی در بدن شود زیرا اسید فیتیک به کلسیم، روی و سایر مواد معدنی چسبیده و مانع جذب آن توسط بدن می شود.

لوبیا سبز دارای اگزالات است که ممکن است باعث ایجاد سنگ در دستگاه ادراری شود. برخی افراد از جمله بعضی کودکان به لوبیا سبز آلرژی دارند که با علائمی همچون تهوع، دل درد، ورم صورت، بی حالی و کهیر همراه است. لوبیا پروتئین زیادی دارد و به همین دلیل کسانی که به بیماری نقرس دچار هستند و اسید اوریک خون‌شان بالاست، بهتر است از زیاد خوردنش پرهیز کنند. کسانی که با مشکل ریزش مو روبرو هستند بهتر است از مصرف زیاد لوبیا سبز خودداری کنند.

 

طبع لوبیا سبز چیست؟

طبیعت لوبیا سبز سرد و تر است.

 

مصلح لوبیا سبز چیست؟

 مصلح آن مواد غذایی مثل روغن زیتون، آویشن، خردل، زنجبیل، زیره، فلفل، نمک، زنجبیل و .. هستند و توصیه می شود برای اینکه نفخ لوبیا سبز کاهش یابد به همراه این مواد غذایی مصرف شود.

 

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: همین دلیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آب هویج یک نوشیدنی انرژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می کند. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان های جنین در دوران بارداری مفید است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ماده غذایی که بدن را به خوبی آب رسانی می‌کنند

مصرف چغندر قند یک رژیم غذایی محبوب و صد البته بسیار مفید برای افزایش پلاکت خون است. چغندرقند سرشار از خاصیت آنتی اکسیدانی و هموستاتیک طبیعی (انعقاد کننده خون) است که باعث افزایش تعداد

پلاکت ها در طی چند روز مصرف می شود. اگر دو یا سه قاشق چای خوری آب چغندر با یک لیوان آب هویج مخلوط شود، پلاکت های خون به سرعت رشد می کنند. علاوه بر این، به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها در این مخلوط مقاومت بدن نیز افزایش می یابد.

خواص آب هویج بستنی

یکی از مهمترین خواص آب هویج بستنی این است که برای کسانی که طعم آب هویج را دوست ندارند به راحتی می توانند آن را بخورند و از فواید بن نظیر آب هویج بهره ببرند. مصرف آب هویج با بستنی باعث می شود که ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A بهتر جذب شوند.

برای تقویت استخوان ها و تقویت مغز مفید است. یک نوشیدنی اترژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می کند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان های جنین در دوران بارداری مفید است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1227969 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی
  • خواص درمانی رازیانه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • خواص آب هویج بستنی
  • خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم)
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر