Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر اتحادیه تعاون روستایی فاروج از راه اندازی ۳۰ غرفه در این شهرستان برای خرید گل زعفران در آبان ماه خبر داد.

خالق نژاد در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه طی امسال به هیچ عنوان اجازه خرید و فروش گل زعفران در سطح شهر فاروج به کشاورز و دلال ها داده نمی شود، گفت: تاکنون از ۳۰ غرفه مذکور ۱۵ غرفه اجاره داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ارتباط با غرفه های ایجاد شده در این شهرستان بیان کرد: متاسفانه خرید گل زعفران در فاروج در سال های گذشته از کشاورزان به این شکل بود که کشاورز گل را جمع آوری می کرد و بعد از ظهر دلال بدون اینکه قیمتی به کشاورز بدهد گل ها را وی تحویل می گرفت و در روز بعد دو سه دلال با یکدیگر صحبت و قیمت را اعلام می کردند که در این صورت کشاورز در صورت عدم تمایل به فروش حتی نمی توانست گل های خود را تحویل بگیرد.

وی افزود: در زمان برداشت و خرید و فروش گل، یک روز قیمت ۱۰ هزار تومان و یک روز دیگر قیمت ۲۰ هزار تومان اعلام می شد که سبب نارضایتی بسیاری از کشاورزان شده بود.

خالق نژاد ادامه داد: در همین راستا تصمیم بر این گرفته شد تا دقیقا همچون شهر تربت حیدریه، بازارچه ای با تعدادی مشخص غرفه در فاروج راه اندازی شود و قیمت بر اساس کیفیت گل زعفران اعلام شود و کشاورز در صورت تمایل گل های خود را به فروش برساند.

وی خاطرنشان کرد: تا سال گذشته قیمت زعفران را در فاروج فقط در دست پنج نفر بود و آن ها هر طوری که می خواستند قیمت را مشخص می کردند اما امسال با راه اندازی این بازارچه قیمت بر اساس کیفیت اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: پایین بودن قیمت و وجود نابسامانی سبب می شد که کشاورز به علت بی انگیزگی در برداشت محصول حتی گل های زعفران را در ساعت ۱۲ ظهر برداشت کند اما با حل این مشکل این پیش بینی می شود تا گل ها قبل از طلوع آفتاب که کیفیت آن در آن موقع از زمان بهتر است، برداشت شود.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی برای راه اندازی این بازارچه ۲۵ میلیون وام ۱۸ درصد دریافت کرده است، گفت: در ابتدا برای راه اندازی این بازارچه از سوی یک تعداد افراد که دلال بودند به شدت مخالفت ها شنیده می شد و طی چندین جلسه برگزار شده از آن ها نیز درخواست شد تا برای اجاره این غرفه ها اقدام کنند که در ابتدا هیچ استقبالی از سوی آن ها نشد.

خالق نژاد ادامه داد: اولویت واگذاری این غرفه ها با فاروجی ها است اما در صورت عدم استقبال به سایر افراد نیز اجاره داده خواهد شد.

وی تاکیدکرد: اگر این غرفه ها به خوبی مدیریت شود، پیش بینی می شود که کشاورز در روستا از فروش گل زعفران به صورت نسیه نیز خودداری کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زعفران خراسان شمالي راه اندازی گل زعفران غرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اهمیت احداث سایت پرتودهی محصولات کشاورزی در خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های با ظرفیت بالا در این حوزه گفت: باید با اقدامات جهادی و مدنظر قراردادن زمان تحقق این مهم در استان انجام شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در ادامه افزود: با پرتودهی محصولات کشاورزی و زراعت باغی ضمن افزایش مدت ماندگاری محصولات در انبار و سردخانه از هدر رفت محصولات جلوگیری به عمل می‌آید.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرد: ظرفیت و پتانسیل تولید غلات، حبوبات و زراعت باغی در خراسان شمالی بسیار بالا است و احداث و راه‌اندازی چنین سایتی خدمتی بزرگ به جامعه دامپرور، کشاورز و باغدار می‌کند.

وی بیان کرد: کوتاهی در مسیر راه‌اندازی مرکز پرتودهی محصولات کشاورزی از ناحیه هیچ کسی پذیرفتنی نیست و هر گونه سنگ اندازی در تحقق آن خسارت جبران ناپذیر به همراه دارد.

کد خبر 6085981

دیگر خبرها

  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!
  • صادرات زعفران به ۲۰۰ تن رسید
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد
  • طرح الگو کشت به طور جدی دنبال شود/ نگاه دولت به کشاورز ویژه باشد
  • هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود/ صادرات ۲۰۰ تن زعفران به ۶۷ کشور
  • هر ماه چند تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود؟