Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@00:24:50 GMT

دستور هسته‌ای ترامپ مقابل دستور پوتین

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۸۵۴۸

دستور هسته‌ای ترامپ مقابل دستور پوتین

 منابع مطلع تاکید کردند، درخواست از فرماندهی استراتژیک ایالات متحده در نبراسکا برای ارزیابی زمان لازم برای خارج‌سازی کلاهک‌های هسته‌ای از زرادخانه و بارگیری آنها روی بمب افکن‌ها و زیردریایی‌ها، برای این منظور است که اگر استارت جدید با مسکو در فوریه ۲۰۲۱ منقضی شد، روسیه پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره این پیمان کنترل تسلیحاتی دوباره وارد مذاکره شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در گزارش این نشریه آمده است که دولت دونالد ترامپ مایل است تأکید کند که اگر روسیه نتواند خواسته‌های آمریکا را برآورده کند، واقعاً اجازه می‌دهد که این پیمان پایان یابد.

این گزارش می‌گوید، این نگرانی وجود دارد که روسیه بتواند مذاکرات را طولانی‌تر کند، به این امید که جو بایدن، رقیب دموکرات ریاست جمهوری ایالات متحده که احتمالاً می‌تواند استارت جدید را تحت شرایط مطلوب‌تری برای مسکو تمدید کند، برنده انتخابات نوامبر شود.

این ارزیابی ظرف دو هفته گذشته از سوی مقام‌های وزارت خارجه، دفاع و انرژی و همچنین شورای امنیت ملی آمریکا درخواست شده است.

پیمان استارت جدید فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود، مگر آنکه مسکو و واشنگتن آن را تمدید کنند. این پیمان در پنجم فوریه ۲۰۱۱ بین دو کشور بسته شد که هدفش کاهش بیشتر و محدودیت تسلیحات استراتژیک تهاجمی است.

مسکو، مدت‌هاست که از واشنگتن خواسته تا در تمدید این توافق تاخیر نیندازد چون آن را معیاری طلایی در عرصه خلع سلاح می‌داند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هم پیشتر گفته بود که اگر این پیمان متوقف شود، هیچ چیز دیگری نمی‌تواند جلوی رقابت تسلیحاتی بعدی را بگیرد.

310 310

کد خبر 1437650

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ ولادیمیر پوتین ایالات متحده آمریکا روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) گفت که این کشور قاطعانه اتهامات بی‌اساس آمریکا را درباره مبادلات تجاری و اقتصادی معمول خود با روسیه رد می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری و در پاسخ به سوالی درباره اتهامات آمریکا و تحریم‌های احتمالی در این زمینه اظهار داشت: آمریکا همچنان اتهامات بی‌اساسی را درباره تبادلات تجاری و اقتصادی معمول چین و روسیه مطرح می‌کند و در عین حال مشغول تصویب لایحه‌ای برای ارائه کمکی بسیار زیاد به اوکراین است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد: ریختن نفت بر روی آتش با سرزنش دیگران و مقصر جلوه دادن آن‌ها، اقدامی ریاکارانه و بسیار غیرمسوولانه است. چین این موضوع را به هیچ عنوان نمی‌پذیرد.

وانگ ونبین گفت: موضع چین نسبت به مساله اوکراین همیشه عادلانه و عینی بوده است. چین برای پیشبرد گفت‌وگوها در زمینه صلح و توافق سیاسی تلاش کرده است. دولت چین صادرات کالاهای دوگانه را مطابق قوانین و مقررات انجام می‌دهد.

وی افزود: چین نه بوجودآورنده بحران اوکراین است و نه به آن مربوط است.

وانگ ونبین افزود: ما به هیچ عنوان این آتش را شعله‌ورتر نمی‌کنیم، به دنبال دستاوردهای خودخواهانه نیستیم و نمی‌پذیریم که قربانی این موضوع باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین بار دیگر تاکید کرد که بر اساس برابری و منافع متقابل، حق چین برای انجام مبادلات تجاری و اقتصادی معمول با روسیه و سایر کشورها نباید مختل شده و حقوق و منافع مشروع و قانونی چین نباید نقض شوند.

وی با بیان اینکه ریختن نفت بر روی آتش یا افترا زدن به دیگران راه درستی برای حل مساله اوکراین نیست، افزود: تنها سازش با نگرانی‌های امنیتی مشروع همه طرف‌ها و ایجاد یک ساختار امنیتی متعادل، موثر و پایدار اروپایی از طریق گفت‌وگو و مذاکره، مسیر درست پیش ‌رو است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شکست تلخ، یاران قربانی در نزدیکی سقوط
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • «الهام علی‌اف» وارد مسکو شد
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟