Web Analytics Made Easy - Statcounter

در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران که محصولات کشاورزی مورد نیاز مردم تهران و حتی سایر استان ها را تامین می کند خبری از رعایت بهداشت و پروتکل های مبارزه با کرونا نیست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اینجا میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری تهران در قلب پایتخت و در فاصله چند صد متری از مرکز مدیریت این میدان و اتحادیه صنف بارفروشان است اما نظم، بهداشت، نظارت و ضابطه به چشم نمی‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای پر خطر که تمام امکانات و توان کشور برای مبارزه با کرونا و اجرای پروتکل‌های بهداشتی از رمق افتاده است، آلودگی و بیماری اینجا جولان می دهد.

اگر برای تولید انواع فرآورده های کشاورزی و مواد غذایی سخت گیری های بهداشتی معمول می‌شود اینجا پرده بهداشت دریده شده است.

تشت های بزرگ، رنگ پریده و نیمه چرک روی زمین‌های لجن بسته گذاشته شده و لیمو ترش و انگور وارد تشت‌ها شده و به سرعت خارج می شود و این محصولات کشاورزی خام وارد دستگاه‌ها و در نهایت در دبه‌ها ریخته می‌شود و افراد آب گوجه، لیمو ترش و انگور را به خانه می برند.

پروتکل‌های بهداشتی کرونا که هیچ، رعایت مسائل بهداشتی نیز در اینجا تعطیل است.

آب میوه گیری به جای عمده فروشی

درحالی در مقابل حجره های میدان بزرگ میوه و تره بار آزادانه فعالیت های غیر مرتبط  انجام می شود که بار فروشان میدان مرکزی صرفا باید به عمده فروشی میوه و تره بار بپردازند.

نامه اتاق اصناف و وزارت بهداشت درباره عدم رعایت موارد بهداشتی

قاسم نوده فراهانی ریبس اتاق اصناف تهران در نیمه اردیبهشت ماه سال جاری نیز با ارسال نامه ای به اتحادیه بار فروشان، از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت درباره ویروس کرونا در میدان مرکزی میوه و تهران انتقاد کرد.

در متن آن نامه آمده است: به پیوست، نامه مرکز بهداشت جنوب تهران در ارتباط با عدم رعایت پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت جهت اطلاع رسانی ارسال می گردد.

کسب در آمد از معابر

از دیگر مشکلات میدان مرکزی میوه و تره بار می توان به وضعیت نامناسب فاضلاب و رها سازی آبهای آلوده در سطح گذرها، جولان جانوارن موذی و عدم رعایت مسائل بهداشتی کرونا در این میدان اشاره کرد که میوه و سبزی مورد نیاز مردم شهر تهران و حتی دیگر استان ها را توزیع می کند.

بنابراین گزارش جدا از مسائل بهداشتی میدان، مشکلات دیگری نیز مانند تجاوز به حریم عمومی رفت آمد و معابر هست که به عبارت ساده تر کسب در آمد از معابر و تجاوز به حقوق شهروندان بدون هیچ گونه نظارتی اینجا امری عادی است.

گزارش و تصاویر از ابراهیم نژادرفیعی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا کشاورزی وزارت بهداشت سازمان میادین بازار میوه ویروس کرونا کشاورزی وزارت بهداشت سازمان میادین بازار میوه میدان مرکزی میوه میوه و تره بار عدم رعایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۸۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار

محسن دارابی، رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به خطرات و معضلات میدان بار قدیمی شهر کرمانشاه، گفت : این مجموعه بیش از نیم قرن قدمت دارد و کاملا فرسوده است و با توجه به اینکه سقف برخی غرفه‌ها از تیر چوب است، در صورت بروز یک آتش سوزی ساده، شاهد فاجعه‌ای عظیم در این مجموعه خواهیم بود.

وی افزود: یکی دیگر از معضلات اصلی این مجموعه، معضل ترافیکی است و با توجه به اینکه میدان بار کرمانشاه اکنون در دل شهر قرار گرفته، تردد خودرو‌های سنگین به آن و ایجاد ترافیک مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد کرده است.

دارابی با تاکید بر لزوم جابجایی میدان بار کرمانشاه، گفت: در این زمینه پیگیری‌های بسیاری انجام داده ایم و اراضی بسیاری مشخص کرده ایم تا در نهایت به زمینی مناسب در چالابه رسیدیم که هم کاربری غیرکشاورزی داشته و هم از وسعت خوبی برخوردار بوده و هم فاصله نهایتا نزدیکی با شهر دارد.

وی تاکید کرد: مالک این زمین که برای راه اندازی میدان بار اعلام آمادگی کرده به عنوان سرمایه گذار در این پروژه حضور دارد. در همین راستا یک تفاهم نامه به امضاء رسید، اما با ارسال آن به شورای شهر رد شد.

دارابی گفت: اینکه به چه دلیل این تفاهم نامه در شورای شهر رد شده را هنوز نمی‌دانیم، اما ما باز هم با سرمایه گذار این پروژه پیگیر راه اندازی میدان بار هستیم، چرا که یک ضرورت برای شهر کرمانشاه است.

رییس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه گفت: باز هم پیگیر اخذ مصوبه اجرای این پروژه از شورای شهر هستیم و درصورتی که شورا موافقت کند، پروژه میدان بار را امسال اجرایی می‌کنیم.

وی با اشاره به وسعت ۲۱ هکتاری زمین در نظر گرفته شده برای احداث میدان بار جدید کرمانشاه، گفت: این زمین ۲۰ برابر میدان بار جدید وسعت دارد و قطعا می‌توان میدان باری شکیل و با خدماتی به مراتب بهتر در آن احداث کرد.

به گفته دارابی هزینه راه اندازی میدان بار جدید کرمانشاه حدود ۲۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی به سختی جابجایی صنوف فعال در میدان بار کنونی کرمانشاه هم اشاره و تصریح کرد: در صورت موافقت شورا، با چالش دیگری در زمینه جابجایی میدان بار مواجه هستیم و آن برخی صاحبان اصناف میدان بار هستند که تمایل چندانی برای جابجایی ندارند.

دارابی گفت: با توجه به قیمت هر متر زمین در میدان بار، طبیعی است که برخی تمایلی برای جابجایی نداشته باشند، درحالیکه با این جابجایی میدان بار جدید هم ارزش پیدا می‌کند و این جابجایی یک ضرورت است.

 دارابی به معضل دیگر شهر کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: یکی از مشکلات فعلی شهر، پارکینگ‌ها هستند که بطور کامل رها شده و نظارتی بر فعالیت آنها اعمال نمی‌شود.

وی افزود: در گذشته پارکینگ‌ها تحت نظارت پلیس راهور فعالیت داشتند و بعدا تحت نظارت سازمان مشاغل شهری شهرداری درآمدند و بعد از آن نوبت به شورای حمل و نقل ترافیک رسید، اما در حال حاضر هیچ نهادی نظارتی که باید بر پارکینگ‌ها ندارد و عملا این مراکز بصورت «رها شده» در سطح شهر فعالیت دارند.

دارابی گفت: همین عدم نظارت‌ها موجب شده که هر کس یک زمین خالی بدست آورده، با مجوز و بی مجوز یک پارکینگ راه انداخته و بدون هیچگونه امکانات خاصی هر مقدار پولی که می‌خواهد از شهروندان می‌گیرد و هیچ کس هم نیست که نظارت کند.

رییس سازمان مشاغل شهری شهرداری کرمانشاه گفت: در حال حاضر تنها چهار پارکینگ تحت نظر شهرداری قرار دارد و بقیه یا مجوز ندارند و یا مجوز دارند، اما بر کار آنها نظارت نمی‌شود.

دارابی گفت: ساماندهی پارکینگ‌ها مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها از جمله فرمانداری، پلیس اماکن، تعزیرات، اصناف و... را می‌طلبد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • گشت فوریت‌های اجتماعی در منطقه ۷ تهران
  • راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • برای خوش اندام شدن این نکات را رعایت کنید
  • معابر میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نونوار شد + فیلم
  • کشتارگاه دام ایلام حداکثر ظرف یک‌ ماه فعال شود
  • در خرید گندم منافع مردم خط قرمز ماست/ عملیات اجرایی میدان میوه و تره‌بار ایلام باید آغاز شود
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در لاهیجان