Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی اخباری در فضای مجازی منتشر شده است که اعلام می‌کند شرکت گوگل ۱۷ برنامه آلوده به بدافزار Joker را از فروشگاه Google Play حذف کرده است. ظاهرا تمام برنامه‌هایی که توسط گوگل از فروشگاه گوگل پلی حذف شده‌اند، در تاریخی معین و با فاصله زمانی مشخص در فروشگاه گوگل پلی آپلود می‌شدند و در مجموع این ۱۷ برنامه تاکنون ۱۲۰ هزار بار دانلود شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهرا بدافزار Joker به پیامک‌های کاربران دسترسی پیدا می‌کرده و توانایی مشاهده و ارسال شماره مخاطبین موجود در گوشی کاربر به منبعی نامعلوم را نیز داشته است. بر اساس اعلام شرکت گوگل، به محض شناسایی برنامه‌هایی که حاوی بد افزار Joker بودند، آن‌ها را از فروشگاه خود حذف و به سرعت کلیه خدمات آن‌ها را مسدود کرد. برنامه‌هایی که شرکت گوگل آن‌ها را از فروشگاه خود حذف کرد شامل نرم افزار‌های زیر می‌شود:

All Good PDF Scanner Mint Leaf Message-Your Private Message Unique Keyboard - Fancy Fonts & Free Emoticons Tangram App Lock Direct Messenger Private SMS One Sentence Translator - Multifunctional Translator Style Photo Collage Meticulous Scanner Desire Translate Talent Photo Editor - Blur focus Care Message Part Message Paper Doc Scanner Blue Scanner Hummingbird PDF Converter - Photo to PDF بد افزار Joker چیست؟

گفتنی است؛ شرکت گوگل به افرادی که این نرم افزار‌ها را روی گوشی خود نصب کرده‌اند، اعلام کرده که به سرعت آن را پاک و از استفاده از آن‌ها خودداری کنند. بد افزار Joker از سال ۲۰۱۷ وارد فضای مجازی شد و از آن زمان تاکنون تعداد بسیار زیادی از گوشی‌های جهان را درگیر کرده است. هدف تیم سازنده این بد افزار، جاسوسی و هک بوده و ظاهرا توانسته است از لایه‌های امنیتی شرکت گوگل نیز عبور کند و در فروشگاه گوگل پلی عرضه شود.

بیشتر بخوانید

گوگل مدرک گرا نیست + 10 حقیقت جالب

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت گوگل گوگل پلی بد افزار joker شرکت گوگل افزار Joker بد افزار گوگل پلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود
  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد
  • ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین + فیلم
  • «متاورس» بازگشته است
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • (ویدئو) ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین
  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد
  • (تصاویر) ازدواج مرد ژاپنی با عروسک مشهور دیجیتالی
  • برنامه‌ریزی برای کاهش آلایندگی صنایع قبل از فرارسیدن روزهای آلوده انجام شود
  • گوگل بیش از 100 میلیارد دلار برای هوش مصنوعی هزینه خواهد کرد