Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسفی، گفت: تا کنون هیچ گزارشی در خصوص ابتلای دانش آموزان به کرونا در مدارس نداشته ایم ولی اگر ۲ دانش آموز در یک مدرسه به این بیماری مبتلا شوند، آن مدرسه تعطیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسفی مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ در خصوص آخرین وضعیت مدارس استان، گفت: هیچ گزارشی در مورد ابتلای دانش آموزان به کرونا به ما نرسیده و اطلاعی از این موضوع نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش حضوری هم از ۱۵ شهریور ماه شروع شده و کمابیش دانش آموزان سر کلاس درس حاضر می شدند ولی اجباری برای حضور آنان وجود ندارد و به تشخیص خودشان می توانند در مدارس حضور داشته باشند.

وی افزود: تا به امروز هیچ یک از مدارس استان به دلیل حاضر نشدن دانش آموزان سر کلاس درس تعطیل نشده است و هم آموزش های حضوری هم آموزش های مجازی به صورت موازی با هم ادامه دارد.

یوسفی در مورد آمار حضور دانش آموزان در مدارس، گفت: تقریبا این وضعیت مانند یکی دو هفته گذشته است و حدود ۳۰ درصد دانش آموزان آموزش حضوری می بینند و بقیه به صورت مجازی آموزش ها را دنبال می کنند. همچنین در کل استان چیزی حدود ۳۵درصد دانش آموزان به شبکه شاد دسترسی ندارند که برای مقطع ابتدایی درسنامه هایی تدوین شده و در اختیار آنان قرار می گیرد. علاوه بر این تا به حال ۱۹۲ کلیپ آموزشی در استودیو الفبای استان و از دروس مختلف پایه های مختلف تهیه شده که در فضای مجازی بارگزاری می شود.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به ضبط آموزش قرآن مقطع ابتدایی کل کشور در استودیو الفبای استان مرکزی، گفت: به همین ترتیب مابقی دروس توسط سایر استان ها تصویربرداری و ضبط می شود تا کلیه دروس پوشش داده شود و در فضای اینترنتی بارگذاری شود.

وی در خصوص اختصاص اینترنت رایگان به معلمان، گفت: متاسفانه همچنان معلمان حق التدریسی از دریافت اینترنت رایگان محروم هستند که باید تدبیری در این خصوص در سطح کشوری اندیشیده شود.

یوسفی در واکنش به اظهار نظر دکتر جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص مبتلا شدن ۱۶ دانش آموز و دانشجو به کرونا، گفت: همانطور که گفتم هیچ گزارشی به آموزش و پرورش در خصوص ابتلای دانش آموزان به کرونا داده نشده است. ضمن اینکه مشخص نیست از این ۱۶ نفر چه تعداد دانش آموز و چه تعداد دانشجو هستند و در چه زمان و مدرسه یا دانشگاهی به کرونا مبتلا شدند. اگر آماری ارائه می شود نباید مبهم باشد. ضمن اینکه چطور می توان اثبات کرد این دانش آموزان در مدارس به کرونا مبتلا شدند. البته اگر خدایی ناکرده دانش آموزی هم به کرونا مبتلا شود کلاس درس تعطیل می شود و اگر تعداد دانش آموزان به ۲ نفر در هر مدرسه برسد آن مدرسه تعطیل می شود.

وی در خصوص تکالیف زیادی که برخی معلمان در شبکه های مجازی برای دانش آموزان در نظر می گیرند، گفت: نمی توان صرفا با توجه به چنین انتقادی، این ایراد را به معلمان وارد دانست. چرا که معلم بنا بر تخصص خود، صلاح می داند آموزشی را به دانش آموز بدهد یا ندهد. اینکه والدین از این موضوع ناراحت باشند دلیل قانع کننده ای برای ایراد گرفتن بر معلم نیست. در این مورد باید نظرات کارشناسی داده شود که نظارت هایی از سوی آموزش و پرورش صورت می گیرد و اگر چنین ایرادی مشاهده شود به معلمان تذکر داده می شود.

وی در خصوص احتمال تعطیلی آموزش حضوری با توجه به موج سوم کرونا در کشور، گفت: در این خصوص همانطور که قبلا هم اعلام کردیم، تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و هر تصمیمی در سطح ملی گرفته شود آن را اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: ابتلای دانش آموزان به کرونا آموزش و پرورش استان مرکزی هیچ گزارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است

طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی در نشست با مدیران مدارس غرب استان سمنان در کانون فرهنگی لقمان حکیم گرمسار، با اشاره به اینکه سال گذشته موج بزرگی از بازنشستگی در این وزارتخانه رقم خورد، گفت: ۷۲ هزار ردیف استخدامی و بستر جذب ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و برنامه ریزی برای جذب ۱۹ هزار نیروی کیفی در عنوان های پرورشی، مشاور، مراقب سلامت و چند عنوان شغل جدید برای جذب در مدارس ایجاد شده است که این امر حاکی از نگاه ویژه دولت نسبت به جبران کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه دارد.

وی یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش در یک نقطه عطف در تحولات نظام تعلیم و تربیت قرار دارد که رویکرد مهم آن در اولویت قرار دادن مسائل این وزارتخانه به عنوان مسئله اساسی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش آینده کشور را می سازد، اضافه کرد: بنابراین همه دستگاه ها باید در این راستا نقش آفرین باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: این نهاد در صدد ریل گذاری و سیاست گذاری جدید در نظام آموزشی کشور است؛ به گونه ای که تحولات آن در کف مدرسه احساس شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • توزیع شیر رایگان در مدارس تا چه وقت ادامه دارد؟
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است