Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-28@21:33:07 GMT

تولید پلتفرمی برای تشخیص چندثانیه‌ای ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۹۰۶۸

تولید پلتفرمی برای تشخیص چندثانیه‌ای ویروس کرونا

پلتفرمی در مقیاس آزمایشگاهی ارائه شده که می‌توان با آن حسگری سریع برای تشخیص ویروس کرونا ساخت. این حسگر با استفاده از چاپ سه‌بعدی نانوذرات به‌دست آمده است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری آنا  از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، پژوهشگران با استفاده از چاپ سه‌بعدی موفق به ساخت زیست‌حسگر مبتنی بر نانوذرات شدند که قادر است آنتی‌بادی‌های ویروس کووید- ۱۹ را در مدت چند ثانیه تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همه‌گیر شدن ویروس کرونا در جهان، فشار زیادی بر سیستم‌های مراقبت و بهداشت در سراسر جهان وارد شده ‌است. تشخیص زودهنگام این بیماری و امکان جدا کردن بیماران آلوده، به کاهش گسترش این بیماری کمک شایانی می‌کند.

در مقاله‌ای که این گروه تحقیقاتی از دانشگاه کارنگی ملون و دانشکده پزشکی دانشگاه پترزبورگ به چاپ رساندند، پلتفرم زیست‌حسگری ارائه شده ‌است که در آن از چاپ سه‌بعدی برای ساخت حسگر استفاده شده‌ است. این روش که به ۳DcC شهرت دارد، حسگری برای تشخیص سریع آنتی‌بادی ارائه می‌شود.

این پلتفرم با استفاده از چاپ سه‌بعدی نانوذرات به کمک جت آئروسل ارائه شده ‌است که منجر به ساخت الکترودهای میکروستونی از جنس طلا می‌شود که روی آن‌ها گروه‌های عامل‌دار اکسیدگرافن احیا شده و آنتی‌ژن‌های تثبیت‌شده وجود دارد.

این دستگاه قادر است با استفاده از طیف‌سنج آمپدانس الکتروشیمیایی، آنتی‌بادی‌های تولید شده علیه پروتئین S۱ و دامنه‌های اتصال گیرنده (RBD) ویروس کرونا را در غلظت‌های بسیار کم در حد یک پیکومولار تشخیص دهد.

نتایج را می‌توان با رابط کاربری مبتنی بر تلفن‌های هوشمند خواند. علاوه‌بر این، حسگر مورد استفاده در این دستگاه را می‌توان در کمتر از یک دقیقه با کاهش pH و حذف آنتی‌ژن‌های مربوط به آنتی‌بادی، دوباره آماده به‌کار کرد. با این قابلیت می‌توان از یک حسگر برای سنجش چندین نمونه استفاده کرد. در این پژوهش محققان در مدت ۱۱٫۵ ثانیه دو آنتی‌بادی را مورد آزمایش قرار دادند.

در حسگری الکتروشیمیایی، کمپلکس آنتی‌بادی-آنتی‌ژن از طریق انتقال الکتروشیمیایی شناسایی می‌شوند. ویژگی، حساسیت و سرعت تشخیص به سلول‌های الکتروشیمیایی، شیمی سطح الکترودها، آنتی‌ژن‌ها و نوع حسگری بستگی دارد. در این پروژه تلاش شده ‌است تا با استفاده از چاپ سه‌بعدی نانوذرات، قطعات میکروالکترونیک ساخته شده و از انتقال الکتروشیمیایی برای تشخیص آنتی‌بادی ویروس کرونا استفاده شود.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پلتفرم بیماری همه گیر استفاده از چاپ سه بعدی ویروس کرونا برای تشخیص آنتی بادی آنتی ژن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ میلیون هکتار از اراضی بیابانی تحت تاثیر فرسایش بادی است

وحید جعفریان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تغییر اقلیم و پیامدهای آن از جمله تخریب سرزمین منجر به کاهش حاصلخیزی خاک و از دست رفتن ظرفیت حیاتی سرزمین به عنوان یکی از دغدغه زیست محیطی جهان محسوب می‌شود.

به گفته او، یکی از اثرات سوء پدیده تغییر اقلیم حوزه های نه تنها اکولوژیک بلکه اقتصادی و اجتماعی را در بر می گیرد که می تکاند چالش امنیت غذایی و زیستی ایجاد کند.

جعفریان ادامه داد: یکی از اهداف کلان و تعریف شده در برنامه توسعه جهانی مقابله با تخریب سرزمین و بیابانزایی تعریف شده است، بدین منظور برنامه گسترده ای در حوزه درختکاری و احیای پوشش گیاهی داریم که با طرح یک میلیارد درخت کشور ما در این فرآیند قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی افزود: ایجاد پوشش گیاهی در کانون فرسایش بادی علاوه بر اثرات مثبت بهبود حاصلخیزی خاک نقش جدی در جلوگیری از طوفان شن و ماسه دارد. بدین منظور برنامه کاشت یک میلیارد درخت هدف گذاری مشخصی در ۲۲ استان بیابانی صورت گرفته است.

او با بیان اینکه ۳۲ میلیون هکتار از مساحت کشور بیابانی است، گفت: ۳۰ میلیون هکتار از اراضی بیابانی تحت تاثیر فرسایش بادی است و ۱۴ میلیون هکتار به لحاظ ایجاد خسارت به منابع انسانی کانون بحرانی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • شکست انحصار تولید پرینتر سه‌بعدی فلزی با قابلیت ساخت قطعات پیچیده
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بُعدی فلزی ایران ساخت
  • چاپ سه‌بُعدی هر آنچه را که تصور کنید، ممکن می کند!
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی «ایران ساخت»
  • تولید قطعات صنعتی با چاپگر‌های سه بعدی فلزی در کشور
  • چگونه تشخیص دهیم یک تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده است؟
  • ۳۰ میلیون هکتار از اراضی بیابانی تحت تاثیر فرسایش بادی است
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • جوانی پوست شما با این خوراکی‌ها حفظ می‌شود