Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-16@03:25:06 GMT

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۹۴۳۹

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، صبح امروز وزیر اطلاعات، وزیر آموزش و پرورش و معاون پارلمانی رئیس جمهور به همراه علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی مجلس حاضر شدند و مجلس وارد دستور کار بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت شد.

متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس هم عدم حضور رئیس جمهور در این مجلس را اعلام کرد و گفت: طبق آیین‌نامه یک ساعت فرصت برای دفاع رئیس جمهور از وزیر پیشنهادی پیش‌بینی شده که با توجه به عدم حضور ایشان از آن عبور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع به ارائه گزارشی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی پرداخت.

در حالی که مجلس وارد دستور کار بررسی برنامه و صلاحیت علیرضا رزم حسینی  شده و نمایندگان منتقد عدم حضور رئیس جمهور در این جلسه بودند اسحاق جهانگیری در جلسه علنی مجلس حضور یافت.

طبق آیین‌نامه فرصت یک ساعته برای دفاع رئیس جمهور از وزیر پیشنهادی پیش‌بینی شده اما معاون اول رئیس جمهور حتی در صورت حضور در جلسه فرصت صحبت نخواهد داشت.

رییس جمهور سه شنبه گذشته علیرضا رزم حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده بود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام 

کد خبر: 1074300 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی وزارت صمت نمایندگان مجلس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی وزارت صمت نمایندگان مجلس وزیر پیشنهادی صنعت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات جلسه علنی دوشنبه مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجلس، ایرادات شورای نگهبان را به مبحث پنجم تا دهم لایحه تجارت، رفع کرد. 

انسجام شرکت‌ها، الزام اخذ مجوز از شورای رقابت، تجزیه شرکت‌ها، مجاز بودن ادغام ساده یا مرکب هر یک از شرکت‌ها در یکدیگر، ضرورت موافقت سازمان بورس با ادغام‌ها، جرائم مربوط به مدیران عامل شرکت‌ها از جمله موضوعاتی است که مصوبات امروز به آنها اختصاص داشت.

قانون تجارت در سال ۱۳۰۳ تصویب شده و پس از تغییر ۳۰۰ ماده آن در سال ۴۷، تغییر دیگری نداشته است. با توجه به تحولات تجاری و اقتصادی در عرصه جهانی و داخلی، کار تدوین و بررسی این لایحه از دوره هشتم مجلس آغاز و بخش‌هایی از آن تصویب و به شورای نگهبان ارجاع شده بود.

این لایحه ۱۳۴۳ ماده دارد و هم اکنون مراحل آخر رفع ایراد و تصویب را در مجلس طی می‌کند. تسهیل تجارت داخلی و خارجی از اهداف این لایحه است.

ارائه تضمین در برخی امور تجاری، افزایش ضریب اعتماد و جلوگیری از برخی سوء استفاده‌ها مانند اعلام ورشکستگی به عمد پس از دریافت تسهیلات، از دیگر مواردی است که در این لایحه پیش بینی شده است.

لازم به ذکر است که رای گیری درباره مواد این لایحه به صورت تجمیعی انجام می شود و تعدادی از مواد که دارای موضوعات یکسانی هستند با یک رای گیری تصویب می شوند از این رو تعداد مواد مورد بررسی نسبت به سایر مصوبات مجلس در جریان اصلاح این لایحه بیشتر است.

بخش دوم لایحه بودجه هم که شامل جداول بودجه است، در کمیسیون‌های مجلس در حال بررسی است و پیش بینی می‌شود از هفته آینده در دستورکار مجلس قرار گیرد.

مجلس، فردا نیز نشست علنی برگزار می‌کند.

دیگر خبرها

  • مصوبات جلسه علنی دوشنبه مجلس
  • بررسی بخش جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس با حضور منظور
  • جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی عملیات «وعده صادق»
  • از حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در صحن شورا تا بررسی بهای خدمات مدیریت پسماند
  • ورود مجلس به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت + جزئیات
  • وزیر خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود
  • طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس بررسی می‌شود
  • وزیر امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی می‌رود + جزئیات
  • وزیر امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود
  • بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی