Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الله غلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اتمام توزیع آب کشاورزی در ۲۹ شهریورماه اظهار داشت: پیرو جلسات ستاد ملی سازگاری با کم آبی مقرر شد با رعایت میزان ذخیره آب شرب استان اصفهان، توزیع و رهاسازی آب برای کشت تابستانه انجام شود.

وی افزود: در بازدید و ارزیابی وضعیت کشت کشاورزی، ۹۰ درصد محصولات کشاورزان شرق اصفهان به ثمر رسیده است و وضعیت کشاورزی در غرب استان بهتر است اما همچنان مشکلات کمبود آب ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت ساماندهی زاینده رود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با مهم دانستن ساماندهی رودخانه زاینده رود در بهینه مصرف شدن آب و توزیع عادلانه آب کشاورزی تصریح کرد: در سال‌های گذشته بخشی از مسیر رودخانه زاینده رود ساماندهی شده است و با هماهنگی‌های انجام شده اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال برای این کار تخصیص داده است که با تعیین پیمانکار ساماندهی در رودخانه زاینده رود ادامه می‌یابد.

وی اشاره‌ای هم به تأمین آب در حوضه زاینده رود داشت و گفت: با توجه به میزان مصرف آب در بخش‌های مختلف اعم از شرب، کشاورزی و صنعت و میزان محدود منابع لازم است که کسری منابع موجود با اجرای پروژه‌های در دست جبران شود.

غلامی راه‌های بهینه مصرف آب را در تقویت اصلاح الگوی کشت و استفاده حداکثری از پساب در بخش صنعت دانست و افزود: کمبود آب در بخش شرب هم با عملیاتی شدن بخشی از سامانه دوم شانزده شهرستان استان اصفهان رفع خواهد شد.

حقابه تالاب گاوخونی تأمین نشده است

وی به حقابه های محیط زیست که دغدغه این روزهای مردم اصفهان شده است هم پرداخت و اظهار داشت: جریان رودخانه زاینده رود علاوه بر تأمین نیاز کشاورزان و تغذیه آبخوانها و مشروب کردن انهار و مادی های کلانشهر اصفهان به انتهای مسیر تداوم می‌یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه با اتمام توزیع اب کشاورزی، جریانی به سمت تالاب گاوخونی رهاسازی شده است، گفت: ذخیره آب سد زاینده رود همزمان با توزیع آب برای کشت تابستانی حدود ۶۲۰ میلیون متر مکعب بود که بخشی از این آب به کشاورزان اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: خط قرمز ۲۰۰ میلیون متر مکعبی برای آب آشامیدنی استان در سد زاینده رود تعریف شده است که با رسیدن به این مرحله مجبور به قطع آب شدیم و به علت کمبود منابع آبی نمی‌توان حقابه تالاب گاوخونی را تأمین کرد.
 

کد خبر 5035475

منبع: مهر

کلیدواژه: زاینده رود استانداری اصفهان چهل سالگی دفاع مقدس ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا دفاع مقدس کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه زلزله رودخانه زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن ساسانی صبح امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در آئین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعاتی قاصد آب با اشاره به اینکه نقش مهم رسانه‌ها در مدیریت افکار عمومی به ویژه مباحث آب دارند، اظهار کرد: از تلاش اصحاب رسانه در مسائل آب، فرونشست زمین، تعادل بخشی، مدیریت یکپارچه زاینده رود، آب و پساب و آب شرب استقبال می‌کنیم.

وی رسانه‌ها را مدیریت کننده افکار عمومی جامعه دانست و افزود: اگر مباحث آب شفاف نباشد می‌تواند سبب انحراف عمومی شود، از این رو با تلاش خبرنگاران می‌توانیم تمامی ذی‌نفعان حوضه به ویژه کشاورزی‌، صنعت و شرب را که طبق قوانین دولت دارای حقآبه و سهم‌آبه هستند با منابع آبی موجود تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان پیرامون اینکه حوضه آبریز زاینده‌رود بسیار پر چالش بوده است، گفت: در این حوزه ناترازی بین منابع مصارف کاهش آب‌های زیرزمینی و فرونشست مدنظر است.

ساسانی با اشاره اینکه امروز ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده است، افزود: اکنون که در سال آبی دوره بارش‌ها تقریباً رو به اتمام است، میزان بارش در ایستگاه شاخص حوضه زاینده رود (چلگرد) از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تاکنون، ۱۰۲۰ میلیمتر بوده است، در حالی که مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۳۹۰ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال آبی کنونی یک نوبت در آبان و یک نوبت در ابتدای فروردین ماه برای کشاورزی اصفهان آب توزیع شد، خاطرنشان کرد: خروجی سد زاینده رود از روز گذشته برای توزیع سومین نوبت آب برای کشاورزی شرق اصفهان افزایش یافته است و تا امشب بدون شک آب به سطح شهر اصفهان خواهد رسید.

کد خبر 745438

دیگر خبرها

  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید
  • افزایش خروجی سد زاینده‌ رود برای آبیاری مزارع کشاورزان+ جزئیات
  • افزایش خروجی سد زاینده‌رود/ آب فردا عصر به اصفهان می‌رسد
  • خروجی سد زاینده رود با هدف بازگشایی رودخانه افزایش یافت
  • خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت