Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالار حسین‌ پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در خاص ترین شرایط اقتصادی کشور هستیم با این شرایط در جهت ایجاد آرامش در سطح عمومی جامعه و بازار رسانه ها قدم بردارند تا رضایت خاطر مردم را داشته باشد، باید ایجاد امنیت و آرامش برای مردم داشته باشیم مردم باید قدم ها را ببینند و البته قدم ها نباید نمایشی بلکه عملی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که نمی‌توان در این شرایط خاص دست روی دست گذاشت و شرایط امتحان است گفت: باید سخت کار کرد رسانه باید همراهی کرده و بیان مشکلات به شکل واقعی باشد بیان غیر واقعی مردم را ناامید و عصبانی می‌کند.

این مسوول گفت: از توان و ظرفیت شما در راستای حل مشکلات صنعتی و معدنی استان استفاده می کنیم دست رسانه ها را برای یاری می‌فشاریم اخبار تنها برای کمک به توسعه استان و پشت سر گذاشتن این شرایط سخت باشد.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: هیچ انتظاری نیست که نقاط ضعف بازار و صنعت و معدن را انعکاس ندهید بلکه انتقاد سازنده برای رفع مشکلات لازم است ولی باید با تخریب کاملا جدا باشد.

وی گفت: بعضی سایت ها موضوعاتی می نویسند که دل مردم را به درد آورده است هیچ مدیر صنعتی دوست ندارد که صنعت و معدن او تعطیل باشد همه به دنبال خوب شدن اوضاع هستیم باید در کنار هم با نقدهای سازنده و اطلاع رسانی دقیق این برهه سخت و حساس را پشت سر بگذاریم.

 این مسوول گفت: باید آگاهی سازی کنیم و امید به مردم دهیم امروز جنگ ما اقتصادی است امروز در جنگ تمام عیار هستیم باید همه پای کار باشیم نه این که به دور از انصاف اظهار نظر کنیم.

وی افزود: باید رضایت نسبی را برای مردم ایجاد کنیم ابتدا تامین کالا کنیم و بعد از تامین قیمت گذاری و نظارت‌ها به درستی انجام شود دراستان شرایط وجود کالا عادی است هیچ گونه کمبودی نداریم ذخیره در انبارها داریم و بنا به شرایط خاصی توزیع می‌شوند نسبت به برخی کالاها ستاد تنظیم بازار صلاح ندانسته این کالاها فعلا توزیع شوند.

این مسوول در مورد علل گرانی کالاها گفت: برخی فکر می‌کنند بازاریان جز مردم نیستند در حالی که خود مصرف کننده هزاران کالای دیگر هستند این که بازار را جدا از مردم بدانیم اشتباه است و در راستای تنظیم بازار فشار به چند مغازه و بنکدار به تنهایی چندان درست نیست.

وی افزود: نگاه ما باید هوشمندانه باشد و در جهت آرام سازی فضا باید گام برداریم دفاع مقدس به راحتی تمام نشد بهترین جوانان ما برای انقلاب فدا شدند دشمن به دنبال هرگونه حرکت است تا این مردم را ناراضی کند همه وظیفه داریم کارها را به بهترین نحو انجام دهیم تا مردم راضی باشند.

مدیرکل صمت استان گفت: تمام بازار ما از فروش اجناس خود ناراحت هستند از یک طرف بدهکار هستند و از سوی دیگر ترس از فروش دارند چرا که قیمت ها بالا و پایین بسیار دارد مثلا اگر امروز موبایل را ۵ میلیون فروخت فردا باید همان را ۶ میلیون تومان بخرد.

وی در خصوص اقدام بسیار ارزنده در زمینه جهش تولید در استان با راه اندازی کارخانه فولاد یاسوج گفت:  این واحد ظرفیت ۱۲۰ هزار تن در سال دارد که راکد مانده بود با پیگیری های انجام شده کار بازسازی و نوسازی را انجام می دهد مشکلاتی با دستگاه ها داشت که یک سری بدهی ها وجود داشت و قول همکاری همه جانبه داده شد قول تقسیط و استمهال داده شده و سرمایه گذار قول داده تا آخر هفته آینده استارت کار تولید زده شود تا هم ظرفیت تولید بالا رفته و اشتغال نزدیک به ۳۰۰ نفر که در اقتصاد استان اثر جدی دارد محقق شود.

حسین‌پور در خصوص اقدامات انجام شده در بخش معدن استان هم گفت: فسفات چرام بسیار ارزشمند است و ۸۰ میلیون تن ذخیره قطعی و تا ۲۰۰ میلیون تن هم ذخیره تخمین زده شده دارد که اول باید زیرساخت ها را درست کنیم که در این خصوص شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران وارد عمل شده که زیر مجموعه ایمیدرو است و می‌توان در بهره‌برداری و بهره‌وری از توان این شرکت استفاده کرد.

وی گفت: قرار شد زیر ساخت گاز را استان و زیرساخت آب را شرکت تهیه و تولید و راه و برق را ایمیدرو ایجاد کند که جلسات زیادی برگزار شد در استان امسال گاز را از اعتبارات تملک دارایی ۳ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم که طی چند هفته آینده شرکت گاز کار را آغاز کند.

وی گفت: کارخانه اسید فسفوریک هم از این رهگذر ایجاد می‌شود و بیش از ۵۰۰ نفر شغل در خود کارخانه ایجاد خواهد شد آهک هیدراته چرام هم در پایان سال به بهره برداری می رسد و ۷۰ نفر اشتغال دارد

این مسوول با بیان این که از توان سازمان‌های سرمایه ای در استان استفاده نکردیم افزود:  ایمیدرو آهک هیدراته را راه اندازی می‌کند ۴ محدوده اکتشافی در استان راه‌اندازی می‌شود و تا ۱۰ محدوده دیگر در آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: معادن غیر فلزی ما در کشور کم نظیر است فسفات و سلستین و بوکسیت در کشور کم هست بوکسیت خودمان را به واحد فرآوری جاجرم می‌دهیم که نمی شود نام خام فروشی روی آن گذاشت. 

این مسوول گفت: طی یک سال گذشته ۱۰ هزار کیلومتر از استان را زیر مطالعات اکتشافی توسط ایمیدرو بردیم که کار بی نظیری در استان است در آن سوی دیگر هم ایدرو بحث بیواتانول باشت را دارد که در نوع خود دومین کارخانه در کشور است و پیشرفت ۱۵ درصدی دارد به دنبال اعتبارات بیواتانول باشت هستیم تا مراحل توسعه آن را داشته باشیم که در طول 2.5 سال اخیر این کارها انجام شد.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز بیواتانول ایمیدرو راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام تحسین برانگیز پلیس یاسوج برای رهایی خودروهای گرفتار شده در سیل

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جاده بابا میدان - گچساران پرترددترین محور ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مناطق سیل زده کهگیلویه و بویراحمد
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • خسارت سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد ارزیابی می‌شود
  • خسارت ۳ هزار میلیارد ریالی به مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت سیلاب به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در حال برآورد است
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود
  • اقدام تحسین برانگیز پلیس یاسوج برای رهایی خودروهای گرفتار شده در سیل
  • یاسوج رکورددار میزان بارش‌ها در میان ایستگاهای اصلی استان
  • دیدن سرزمین چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد در نوروز را از دست ندهید