Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@23:30:41 GMT

عمارت کلاه فرنگی بیسیم، بنایی از

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۹۷۳۸

عمارت کلاه فرنگی بیسیم، بنایی از

خبرگزاری آریا - عمارت کلاه فرنگی (بیسیم) یک بنای تاریخی است که برای ارتباط با جهان در سال 1301 ساخته شده است؛ این عمارت در وزارت ارتباطات قرار دارد و در حال حاضر بسیاری از نخستین تجهیزات رادیویی به همان شکل و شمایل سابق خود در این عمارت مستقر هستند. طراح این ساختمان "مارکوف پروس" آلمانی بوده است؛ این بنا به دستان ابراهیم معمارباشی، معمار وزارت پست و تلگراف سابق بنا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همه عکس ها | http://www.tehranpicture.ir/u/1gq
عمارت کلاه فرنگی بیسیم

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) عمارت انگورستان ملک

گذشت زمان قسمت‌های مختلف آن تخریب کرده و بخش‌هایی از آن نیز در سال ۱۳۳۳ هجری شمسی در تعریض خیابان ملک از بین رفته است.

این باغ انگور که در اصفهان قرار دارد در زمان حکومت نادرشاه به‌عنوان مالیات از مردم گرفته شده و در دوره ناصرالدین شاه قاجار به تملک مسئول امور مالی حکومت وقت اصفهان، یعنی پدر حاج محمد ابراهیم ملک‌التجار درآمده است.

حاج محمد ابراهیم خان بعد‌ها بنای خانه‌ی انگورستان را برای برگزاری مراسم عزاداری و تعزیه در باغ بنا کرد. قسمت‌های باقی‌مانده از بنا که استاد حسین‌چی معمار سازنده آن بوده است در شمال یک حیاط وسیع قرار دارد و حیاطی مرکزی و یک سفره‌خانه دارد، تمام سمت جنوبی حیاط را سفره‌خانه تشکیل می‌دهد که به وسیله یک ارسی وسیع به آن مشرف می‌شود.

فضای سفره‌خانه از سوی دیگر توسط یک ارسی هفت دهنه به حیاط جنوبی بنا راه می‌یابد. این مجموعه دو طبقه ارتفاعی دارد و بعد‌ها نیز حیاط مرکزی با سقفی به همین ارتفاع پوشیده شده است.

با باز شدن ارسی‌های سفره‌خانه، فضای یکپارچه‌ای شامل سفره‌خانه و حیاط سرپوشیده به‌دست می‌آید. در گذشته، از پشت بام حیاط و فضا‌های سه جبهه‌ی دیگر آن برای اجرای مراسم تعزیه استفاده می‌شد.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک
  • گاز N۲O در قلیان اکسیژن لقب روانگردان نیز دارد
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • باغ بدشگون به سینمای ایران رسید
  • در هوای مهاجرت ۷۰ میلیون ایرانی!/کلاه‌ها را به احترام ایران از سر بردارید/خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه
  • عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه