Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:03:40 GMT

کمبود نیرو، مشکل اصلی آتش نشانی دماوند است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۹۷۵۷

کمبود نیرو، مشکل اصلی آتش نشانی دماوند است

ابوطالب عرب نوکنده دوشنبه شب در آیین تجلیل از آتش نشانان شهر دماوند که با حضور مسئولان شهرستان و شهری در ساختمان مرکزی آتش نشانی این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز آتش نشان اظهار داشت: طی یک سال اخیر شاهد حوادث بسیاری در سطح منطقه بودیم که شامل بیش از ۴۲۰ مورد عملیات می‌باشد که جا دارد از تلاش ها و زحمات نیروهای خدوم آتش نشانی تقدیر و تشکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول اداره آتش نشانی شهر دماوند به تجهیزات و امکانات این حوزه اشاره کرد و گفت: هم اکنون امکانات خوبی در این واحد وجود دارد و امسال نیز وسایل امدادی مطلوبی برای آتش نشانی تهیه شده ولی با توجه به وجود مناطق قدیمی و بافت فرسوده در شهر، نیازمند خودرو پیشرو هستیم و همچنین به دلیل افزایش آپارتمان ها در شهر، تهیه بالابر ضروی است.

عرب نو کنده افزود: هرچه تجهیزات این حوزه امدادی و خدماتی کامل‌تر باشد، بیشتر حافظ جان و مال مردم هستیم و قطعا خطرات احتمالی کمتر خواهد شد.

انجام ۴۴۰ مأموریت توسط آتش‌نشانی شهر دماوند

جانشین مسئول آتش نشانی شهر دماوند نیز از انجام ۴۴۰ ماموریت توسط نیروهای آتش نشانی شهر دماوند طی یک سال اخیر خبر داد.

محمد علیپور اظهار داشت: آتش نشانی شهر دماوند دارای ۱۴ نیروی عملیاتی و دو نفر اداری است که ارتقا این حوزه امدادی و تبدیل آن به یک واحد مستقل با تلاش نیروی های تلاشگر آن محقق شده‌است.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی، حوزه آتش نشانی دماوند از امکانات مطلوبی برخوردار است، افزود: هم اکنون نیازمند خودروی نجات هستیم که در حال تامین بوده و خودروی ویژه مخصوص حریق پمپ بنزین نیز که نیازمند مبرم شهرستان می‌باشد، بازسازی، نوسازی و از تجهیزات خاص بهرهمند شده‌است.

این مسئول یکی از مشکلات مهم آتش نشانی دماوند را کمبود نیرو دانست و تاکید کرد: مهم‌ترین رکن در مجموعه عملیاتی آتش نشانی نیرو متخصص است که متاسفانه در دماوند با کمبود آن مواجه هستیم.

علیپور با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری و آموزش بیش از ۴۰۰ ساعت آموزش تئوری اطفاء حریق توسط این حوزه در آموزشگاه ها، مدارس، حوزه‌های بسیج و در بین اقشار مختلف مردمی صورت گرفته‌است، گفت: شهرستان دماوند از جمله شهرستان‌های مهم استان تهران بوده و با حوادث متعددی روبرو است که با گسترش خدمات و توسعه فرهنگ ایمنی در بین شهروندان می‌توان میزان خسارت ها را کاهش داد.

وی در ادامه به آمار و عملکرد یک ساله آتش نشانی شهر دماوند اشاره کرد و گفت: طی یک سال اخیر ۴۸ مورد حریق اراضی بایر و ۳۳ مورد عملیات نجات و سه مورد سقوط ار ارتفاع داشتیم که متاسفانه دو نفر آنان فوت کردند.

جانشین مسئول آتش نشانی شهر دماوند ادامه داد: در بحث تصادف و نجات جاده ای ۳۳ مورد، آسانسور ۲۶ مورد، انگشتری ۱۰ مورد، مزاحمت حیوان ۳۵ مورد، محبوس شدن افراد در منازل ۲۵ مورد، اطفاع حریق خارج از حوزه ۱۶ مورد، نجات چاه ۱۰ مورد، حریق پارک جنگی ۲۰ مورد، حریق مراتع و باغات کشاورزی ۶۰ مورد، حریق مزارع و مراتع ۴۰ مورد، حریق متفرقه ۲۰ مورد، حریق بوستان ۱۵ مورد، ۲۳ مورد حریق خودرو و ۲۲ مورد حریق ساختمان توسط این حوزه انجام شده‌است.

برچسب‌ها آتش نشانی شهرستان دماوند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی شهرستان دماوند آتش نشانی شهرستان دماوند اخبار کنکور آتش نشانی شهر دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ ایمنی شهرداری قزوین نتایج بررسی حادثه آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری که منجر به شهادت یک آتش‌نشان شد را تشریح کرد.

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین درباره نتایج بررسی حادثه آتش‌سوزی انبار دخانیات در خیابان شهیدانصاری که منجر به شهادت یک آتش‌نشان شد، اظهار کرد: با تشکیل کارگروه علت‌یابی تمام جوانب آتش سوزی و انفجار انبار مواد دخانی در خیابان شهید انصاری قزوین شامل (بازدید میدانی محل، بررسی اظهارات مالک، مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته و بررسی رفتار آتش‌سوزی و تطبیق موارد فوق با یکدیگر) به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مرکز پیام سازمان آتش نشانی قزوین زمان اعلام آتش‌سوزی را در ساعت ۱۵:۳۰ ثبت کرده است که بلافاصله و در ابتدا نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه ۳ مولوی و ۱ باغ دبیر در فاصله زمانی ۴ دقیقه در محل حاضر می‌شوند و با توجه به وسعت حریق و موقعیت ساختمان، تعداد هفت اکیپ دیگر (شامل ۲۰ دستگاه خودروی ویژه اطفای حریق و ۴۰ نفر آتش‌نشان) به محل حادثه اعزام می‌شوند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: ساختمان محل حادثه سه طبقه کامل و یک و نیم طبقه در قسمت پشت بام بوده است که به عنوان انبار و فروش محصولات دخانی از جمله انواع سیگار، تنباکو، گاز اسپری فندک، فندک، سیگار و ذغال مورد استفاده قرار می‌گرفته و بنا بر اظهارات مالک حوالی ظهر مورخه چهارشنبه ۲۲ فروردین، پیام کوتاهی از سیستم دزدگیر مغازه، مبنی بر به صدا درآمدن آژیر در طبقه زیرزمین برای ایشان ارسال شده است.

ململی با تاکید بر اینکه پروانه این واحد صنفی عمده فروشی محصولات دخانیات بوده است، تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و تصاویر دریافتی از دوربین‌های مدار بسته محل حادثه، دقایقی قبل از ورود آتش‌نشانان چندین کَپ انفجاری در محل حادثه اتفاق می‌افتد که منجر به دِفُرمه شدن در آهنی اصلی مجموعه می‌شود و با حضور آتش‌نشانان بلافاصله نسبت به بررسی اولیه محل اقدام و با توجه به حضور نداشتن مالک در محل و نبود اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع در خصوص ماهیت محصولات دپو شده و خطرات آن، عملیات اطفای حریق و تخلیه دود طی حدود ۱۵ دقیقه ابتدای عملیات انجام می‌شود.

وی گفت: حین عملیات تهویه و اطفای حریق بخش‌های داخلی محل، به یک باره انفجار مهیبی رخ می‌دهد که منجر به شهادت آتش‌نشان محمدجواد چگینی و مصدومیت شش نفر از کارکنان (ململی سرپرست سازمان و آتش‌نشانان کثیرلو، سجادی فر، مالمیرچگینی، کیایی و محمد کلانتری) می‌شود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در خصوص علت آتش‌سوزی نیز با رد عوامل همچون اتصالی در سیستم برقی و انشعاب گاز محل به عنوان دلایل اولیه، کانون آتش سوزی را در نزدیکی راه پله عنوان کرد و افزود: تمام جزئیات و مستندات پرونده به منظور پیگیری مراتب تحویل مسئولان حقوقی و دستگاه قضائی شده است.

ململی گفت: امیدواریم با پیگیری مسئولان امر نسبت به خارج شدن انبارهای متعدد و خطرناک از سطح شهر اقدام جدی و فوری صورت گیرد تا با رعایت ایمنی و اجرای استانداردها به ویژه اصول انبارداری توسط مالکان، هرگز شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

کد خبر 747486

دیگر خبرها

  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر
  • مهارآتش‌سوزی درمجتمع مسکونی در کرمان
  • آتش‌سوزی در پامنار