Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۸۰۰۰ تن گردو از باغات استان برداشت می شود.

رسول جلیلی در گفت وگو با ایسنا افزود: پیش بینی می شود امسال ۸۳۳۳ تن محصول گردو از باغات استان برداشت شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۱۲درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه ششم کشوری را در کشت گردو به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: ۵۲۶۰ هکتار از باغات استان به کشت گردو اختصاص داشته که از این میزان ۴۳۸۶ هکتار باغات بارور و مابقی به صورت نهال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی با تا کید بر اینکه میانگین عملکرد باغات گردوی در استان در هر هکتار ۱۹۰۰ کیلوگرم محصول خشک است، اظهار کرد: نیمی از محصول گردوی برداشت شده استان به صورت تازه خوری  یا در شیرینی پزی مصرف می شود و مابقی به استان های دیگر صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یاد آورشد: ارومیه با تولید بیش از ۲۰۰۰ تن بیشترین و سردشت و مهاباد در رتبه های بعدی تولید گردو در استان قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: چندلر، فرنور، پدرو،فرنت، فرانکت ، ارقام بومی و کاغذی از جمله ارقام گردوی  کشت شده  در آذربایجان غربی هستند.

جلیلی  ادامه داد: آذربایجان غربی از نظر تولید گردوی با کیفیت و مجهز بودن به تکنیک های جدید تولید از جمله برداشت تولید نهال؛ گردوی پیوندی، سرشاخه کاری درختان و وجود صاحبان نظران این حیطه  رتبه اول کشوری را دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی گردو باغات گردو آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف گردو قاچاق در اتوبوس

سرهنگ "عیسی روشن‌قلب" با بیان اینکه قاچاق فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اشتغال مولد و مؤثر در رشد تولید داخلی را از بین می‌برد، اظهارداشت: امروز تنگ شدن عرصه برای فعالیت قاچاقچیان به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در اجرای طرح برخورد با قاچاق و حمایت از کالای داخلی، ماموران ایست و بازرسی شهید فیض‌اللهی در محور‌های مواصلاتی جنوب به شمال به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از معرفی متهم ۳۹ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۳۵۰ میلیون تومان برآورد کردند.

این مقام انتظامی در پایان با بیان آثار سوء و زیان‌بار قاچاق کالا بر تولید و اقتصاد داخلی کشور به برنامه‌ریزی پلیس برای مقابله قاطع با این موضوع تاکید کرد و از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و ارز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی