Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@10:44:00 GMT

رونمایی از منشور سبک زندگی جهادی

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۹۸۸۰

رونمایی از منشور سبک زندگی جهادی

اولین نشست تخصصی زنان جهادی به همراه آئین رونمایی از منشور سبک زندگی جهادی به همت مرکز تخصصی بانوان آفتاب وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان و فرهنگسرای پایداری برگزار شد.

به گزارش ایمنا، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس متعلق به شهدا، پیشکسوتان جنگ، رزمندگان، جانبازان و به ویژه خانواده معظم شهدا است، گفت: خانواده شهدا و ایثارگران هر آنچه سرمایه داشتند، در خدمت نظام جمهوری اسلامی گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار شیروانیان با بیان اینکه هدف از برگزاری این مراسم تجلیل و تبیین نقش بانوانی است که زینب گونه راه شهدا را ادامه می‌دهند، افزود: پیش از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نیز برخی بانوان در راهپیمایی‌ها در صف اول بودند، همچنانکه در راهپیمایی هفتم محرم، بانوان اصفهانی در صف اول ایستادند و با رشادت خود، برگ زرینی بر افتخارات این شهر افزودند.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب نیز در بحران‌هایی که در مناطق مرزی رخ داد، بانوان به همراه همسران خود در منطقه خطر حضور داشتند و با آغاز جنگ تحمیلی که چهلمین سالگرد آن‌را پشت سر می‌گذاریم، بانوان در خط دوم و سوم منطقه عملیاتی، در بیمارستان‌های صحرایی و ستادهای پشتیبانی سعی می‌کردند رسالتی که برعهده آن‌ها گذاشته شده را انجام دهند.

وی با اشاره به نقش مهم بانوان در دوران جنگ تحمیلی، تصریح کرد: بانوان ایثارگر با شجاعت و تلاش، به پشتیبانی از فرزندان خود و همچنین فرزندان ایران زمین پرداختند و حضورشان در جبهه‌های مختلف، روحیه‌ای برای رزمندگان بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی را گرامی داشت و یادآور شد: رشادت رزمندگان اسلام به رهبری شهید سلیمانی ریشه داعش را خشکاند و همان طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر مدافعان حرم نبودند، در کوچه پس کوچه‌های شهرهای کشور باید با داعش می‌جنگیدیم.

خانواده کانون اصلی فرهنگ یک جامعه است

لیلا لندی، مدیر مرکز تخصصی بانوان آفتاب در این مراسم گفت: خانواده هسته اولیه هر جامعه و مهم‌ترین رکن آن است و اهمیت به سزایی دارد که این مهم متأثر از کارکرد خانواده است زیرا افراد در خانواده آماده پذیرش نقش‌های اجتماعی خود می‌شوند.

وی ادامه داد: اهمیت این نهاد مهم باعث شده تا دشمنان جوامع اسلامی به ویژه کشور عزیزمان، هجمه بی سابقه‌ای به نهاد خانواده وارد کرده و در تلاش برای کاستن از ارزش‌های آن و تغییرات سبک زندگی ایرانی و اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه سبک زندگی افراد جامعه نشأت گرفته از مؤلفه فرهنگی آن جامعه است، تصریح کرد: خانواده کانون اصلی فرهنگ یک جامعه است که باید برای تحکیم آن تلاش کرد.

این فعال جهادی تاکید کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، دفتر امور بانوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان و دفتر تخصصی بانوان آفتاب وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، نقشه پیشنهادی قرارگاه مهندسی سبک زندگی جهادی را بر اساس منویات مقام معظم رهبری در خصوص کاربردی کردن سبک زندگی جهادی ایرانی تدوین کرده و با دعوت از نظر صاحب نظرانی که در راستای سلامت اجتماعی تلاش می‌کنند، به تقویت این سند پرداخت.

وی با اشاره به تشکیل این قرارگاه از سال ۹۷، اهداف آن را چگونگی پیاده کردن و ارائه شیوه‌های زندگی سالم بر اساس مبانی و مؤلفه‌های اسلامی برای مادران و دختران خانواده، ارائه الگوی اسلامی در تشکیل خانواده، بررسی جایگاه و کارکرد خانواده و بررسی تأثیرات فضای مجازی و ترویج فرهنگ استفاده سالم از آن عنوان کرد.

لندی تاکید کرد: نقشه سبک زندگی اسلامی پس از رونمایی در این مراسم به کلیه نهادهای فرهنگی مرتبط ابلاغ شده و از جهادگران و مسئولان جهت اجرایی شدن این نقشه و در نظر گرفتن آن برای برنامه‌ریزی‌های کلان دستگاه‌ها درخواست همکاری داریم.

کد خبر 446950

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سبک زندگی جهادی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان فرهنگسرای پایداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان سبک زندگی جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج سبک زندگی اسلامی سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: هرچقدر زندگی‌هایمان به سبک زندگی اسلامی نزدیک باشد به همان اندازه شاهد تحکیم بنیان خانواده‌ها خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، عبدالله رشیدی‌پور، امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ اولین جلسه قرارگاه تخصصی پایداری خانواده و زیست عفیفانه که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به عملیات غرورآفرین سپاه در حمله نظامی اخیر به رژیم خبیث صهیونیستی که به وعده صادق شهرت گرفت، اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود.

وی افزود: عملیات مقتدرانه سپاه، جهان را تکان و معادلات منطقه را تغییر داد و منجر به تغییر دیدگاه‌ها نسبت به جمهوری اسلامی در سطح جهان شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با بیان اینکه این عملیات بر اساس منطق بین‌المللی دفاع مشروع شکل گرفت و پاسخی قاطع به شرارت‌های رژیم اشغالگر قدس در سوریه بود، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی بیش از ۴۵ سال گذشته با اقتدار قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می‌کند.

رشیدی‌پور با اشاره به اهمیت جلسه مذکور که با هدف بررسی اقدامات دستگاه‌های متولی برگزار شد، خاطرنشان کرد: تحکیم خانواده اسلامی، موضوعی نیازمند توجه جدی و انسجام همه دستگاه‌های متولی در فعالیت‌ها است.

وی با تاکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی و تأثیر آن در تحکیم بنیاد خانواده، اضافه کرد: تا این امر محقق نشود نمی‌توان از بحث عفیفانه سخن گفت، چرا که زیست عفیفانه در یک فرآیند تربیتی حاصل می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با تاکید بر لزوم تقویت تحکیم بنیان خانواده‌ها گفت: امروز پوشش برخی جوانان با سبک زندگی ایرانی اسلامی مغایرت دارد.

رشیدی‌پور ادامه داد: زیست عفیفانه اگر در خانواده‌ها کمرنگ و در محیط خانواده ترویج نشود جوانان ما با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهند شد چراکه هرچقدر زندگی‌هایمان به سبک زندگی اسلامی نزدیک باشد به همان اندازه شاهد تحکیم بنیان خانواده خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی و نقش آن در فرزندآوری، سهم اقتصاد و فرهنگ را در این پروسه مساوی دانست و اضافه کرد: تنها مشکلات اقتصادی عامل کاهش فرزندآوری نیست، کما اینکه خانواده‌هایی هستند با رفاه کامل اما زیاد رغبتی به فرزندآوری ندارند.

معاون استاندار کردستان تصریح کرد: در زمینه زیست عفیفانه باید مواجهه‌ای عمیق، جامع، عالمانه و کارشناسانه داشته باشیم و از روش‌های اثرگذار در این زمینه استفاده کنیم.

رشیدی‌پور از کارشناسان صاحب‌نظر درخواست کرد نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص تحکیم خانواده و زیست عفیفانه ارائه دهند و بر استمرار این روند تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه در شورای فرهنگ عمومی این امر باید مطرح و جلسه‌ای با این دستور کار برگزار شود، تاکید کرد: این مهم باید به صورت ریشه‌ای بالفعل شود.

کد خبر 746978

دیگر خبرها

  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی
  • سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان جریان دارد
  • ترویج سبک زندگی اسلامی سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود