Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: نقطه ضعف اصلی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا ناهماهنگی تیمی بود و این معضل با توجه به تغییرات کادر فنی این تیم طبیعی است. - اخبار استانها -

هاشم سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به عملکرد سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: سپاهان یک تیم ریشه‌دار و پرطرفدار است و با توجه به تغییر و تحولات این تیم در هر 2 بخش مدیریتی و کادر فنی، بعید می‌دانستم که بتواند در لیگ قهرمانان نتیجه بگیرد و البته این اتفاق نیز کاملاً طبیعی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محرم نویدکیا در زمانی که بازیکن بود نیز به فوتبال مالکانه علاقه داشت و در لیگ قهرمانان هم سپاهان بر همین اساس بازی می‌کرد و بازیکنان این تیم تلاش می‌کردند تا بیشتر توپ را در اختیار بگیرند و فضاهای زمین را به حریف واگذار کنند. عملکرد سپاهان بازی به بازی بهتر شد و فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت.

مربی سابق ذوب‌آهن با اشاره به نقاط ضعف و قوت سپاهان در رقابت‌های لیگ قهرمانان، خاطرنشان کرد: نقطه ضعف اصلی سپاهان در این رقابت‌ها، عدم هماهنگی تیمی بود. زمانی که سرمربی یک تیم تغییر می‌کند، طبیعی است که تیم از نظر هماهنگی به مشکل بخورد و این عدم هماهنگی به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: اساس فوتبال در کل دنیا به 2 بخش اصول دفاعی و هجومی تقسیم می‌شود؛ تیمی که سخت گل بخورد، قاعدتاً دفاع تیمی خوبی را اجرا می‌کند و یا از خط دفاعی خوبی بهره می‌برد. یک تیم زمانی می‌تواند دفاع تیمی خوبی را به اجرا بگذارد که تمام بازیکنان وظایف تدافعی خود را به نحو احسن انجام دهند و زمانی که توپ را در اختیار ندارند، پرسینگ را کامل اجرا کنند، در مناطق حساس مرتکب خطا نشوند و به تیم مقابل اجازه فضاسازی ندهند. قطعاً تیمی که سخت گل بخورد با دوندگی بالا صاحب موقعیت گل نیز خواهد شد. در فوتبال تیمی صاحب موقعیت‌های گلزنی خواهد شد که دوندگی بالاتری داشته باشد؛ حال ممکن است از 8 موقعیت خلق شده 2 موقعیت تبدیل به گل شود.

اصفهان| نویدکیا: هواداران سپاهان از من انتقاد کنند نه از بازیکنان/ دوست دارم محمود کریمی پیشنهادم را قبول کنداصفهان| معضل اصلی سپاهان گلزنی است؛ انتقاد کردن با حمایت از نویدکیا منافاتی نداردسهیل: بازیکنان جوان السد نمایش خوبی برابر سپاهان داشتند

سلطانی با اشاره به ضعف گلزنی سپاهان، گفت: شرایط بازی کردن در تیم‌های بزرگی مانند سپاهان، پرسپولیس و استقلال با سایر تیم‌ها متفاوت بوده و از نظر روحی و روانی بسیار مشکل است. بخشی از مشکلات گلزنی سپاهان به فشار روحی و روانی بالا روی مهاجمان بازمی‌گردد و مهاجمان سپاهان تمرکز لازم را ندارند و اگر این معضل حل شود، شرایط تیم بهتر خواهد شد. این هنر مربی است که بتواند به بازیکن القا کند که اگر فرصتی را از دست داد، تمرکزش را از دست ندهد و به دنبال گلزنی در موقعیت‌های بعدی باشد.

وی با بیان اینکه کی‌روش استنلی یک مهاجم کامل نیست، افزود: همه تیم‌ها به دنبال خرید یک مهاجم تراز اول و گلزن هستند؛ سپاهان استنلی را در اختیار دارد اما این بازیکن نمی‌تواند یک مهاجم کامل و شش‌دانگ باشد. استقلال در خط حمله دیاباته، قائدی و مطهری را در اختیار دارد که یک مثلث خطرناک را تشکیل می‌دهند و کاملاً با هم هماهنگ هستند و درک متقابلی از نوع بازی یکدیگر دارند. سپاهان تیم بزرگی است و هواداران این تیم انتظار دارند که از هر 3 موقعیت ایجادشده، یک موقعیت تبدیل به گل شود.

مربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن در پاسخ به اینکه آینده مربیگری نویدکیا را چگونه پیش‌بینی می‌کند، گفت: مربیگری یک هنر است و باید در خون یک فرد باشد. متأسفانه در فوتبال ایران زمانی که یک بازیکن از فوتبال خداحافظی می‌کند، بدون طی کردن مدارج لازم یک‌شبه سرمربی می‌شود، در حالی که در فوتبال روز دنیا این رویه وجود ندارد و مربیان بزرگ و موفق تمام مدارج و مراحل لازم را به ترتیب طی می‌کنند. مربیان بزرگی مانند زیدان و یا گواردیولا بعد از خداحافظی از فوتبال، از تیم‌های پایه مربیگری را آغاز کردند و به تدریج به سطح اول مربیگری رسیدند در حالی که در فوتبال ما اینگونه نیست. این رویه از نظر اصولی اشتباه است و یک سرمربی نمی‌تواند باتجربه شود. البته نویدکیا تجربه خوبی در دوران بازیگری و حضور مستمر در سپاهان کسب کرده و در جایگاه سرمربی نیز باید به پختگی لازم برسد.

وی افزود: نویدکیا یک مربی جوان است و کادر فنی جوانی در کنار او هستند و امیدوارم فصل آینده سپاهان تبدیل به یک تیم منسجم و مدعی شود و نویدکیا بتواند انتظارات هواداران را برآورده کند. نویدکیا مربی جوان و با انگیزه‌ای است و باید این به انگیزه قدرت بخشید و به نویدکیا روحیه داد و از او حمایت کرد.

انتهای پیام/170/ف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لیگ قهرمانان اصلی سپاهان تیم ها یک تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏

به گزارش "ورزش سه"، دوشان ولاهوویچ، مهاجم صرب یوونتوس، در ‏حال حاضر با 16 گل زده دومین گلزن برتر سری آ است و تنها لائوتارو ‏مارتینز آماری بهتر از او دارد. ‏

ولاهوویچ در اعترافی صریح اعلام کرد این را می‌داند که فوتبالیستی ‏مثل ادن هازارد، نیمار و لیونل مسی نیست که هر بار صاحب توپ ‏می‌شود تماشاچی‌ها را به وجد بیاورد و شگفت‌زده کند. او در عین ‏حال گفت که از جوانی و از زمانی که تازه فوتبال را شروع کرده بود ‏شیفته کریستیانو رونالدو بود و او را الگوی خودش می‌دانست. ‏روزهایی که رونالدوی جوان در منچستریونایتد می‌درخشید. ‏

ولاهوویچ که با نشریه فرانسوی اکیپ گفتگو می‌کرد گفت: "خودم ‏هم می‌دانم که نیمار، هازارد یا مسی نیستم. آنها را هر وقت می‌بینید ‏با خودتان می‌گویید وای، چه بازیکنی! ولی نقطه قوت من آمارهاست و البته دقیق‌تر بگویم آمار گلزنی. این روزها می‌گویند فوتبال ‏فیزیکی‌تر شده، ولی یادشان می‌رود که این اتفاق به همین دلیل است که ‏تکنیک یک فوتبالیست باید در اوج باشد تا بتواند از پس بازیکنان با ‏قدرت بدنی بالا برآید". ‏

مهاجم گلزن یوونتوس در پاسخ به این سوال که الگوی فوتبالی‌اش ‏چه کسی بوده گفت: "بدون شک کریستیانو رونالدو. از زمانی که در ‏منچستر بود دنبالش می‌کردم. رونالدو آن روزها وینگر چپ بود و من ‏عاشق حرکاتش و غریزه گلزنی‌اش بودم. به نظرم کریس یکی از ‏بهترینهای تاریخ است. من از زلاتان هم خیلی خوشم می‌آمد و ‏فرناندو تورس را هم دوست داشتم. آن موقع که لیورپول بود و ‏موهای بلند داشت. به جز اینها کریم بنزما هم بازیکنی است که ‏تحسینش می‌کنم". ‏

دیگر خبرها

  • رد پای پرسپولیس در شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان!
  • مهاجم استقلالی در اصفهان، دور از دست حسینی (عکس)
  • یک دوئل مرغوب ایرانی در جام حذفی
  • چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏
  • بیستمین قهرمانی اینتر را مدیون اینزاگی هستیم
  • آاس رم 1-3 بولونیا؛ چه تیمی شایسته‌تر از بولونیا برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا؟
  • واکاوی پیروزی سپاهان مقابل ملوان؛ برد مهم
  • آرمان اکوان: جنگ ما و سپاهان نا برابر بود
  • ژوزه مورایس: بازیکنانم نیمه دوم مقابل ملوان بسیار عالی بودند
  • بازگشت سپاهان مقابل ملوان در دیداری هیجان انگیز/ قوی سپید کم آورد