Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از پرداخت تسهیلات کرونایی به ۷۰ نفر از فعالان بخش صنایع دستی این شهرستان خبر داد.

کامران اکبری‌شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به بحث کرونا و متضرر شدن بسیاری از  مشاغل صنایع دستی خانگی و کارگاه ها، ۷۰ نفر از فعالان صنایع دستی شهرستان شامل کارگاه ها و مشاغل خانگی دستی برای استفاده از تسهیلات کرونایی ثبت نام کردند که به هر یک از متقاضیان شش میلیون تومان تسهیلات در مجموع به مبلغ ۴۲۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کرونا به تبع سراسر کشور و  جهان صنعت گردشگری شهرستان اسدآباد را هم متضرر کرد و گردشگری اسدآباد در شرایط کرونا حال و روز خوشی ندارد، تصریح کرد: کلیه فعالان بخش گردشگری و خانه های بوم گردی شهرستان نیز در راستای استفاده از تسهیلات کرونایی ثبت نام شدند که سقف این تسهیلات ۲۴ و ۱۲ میلیون تومان با نرخ ۱۲ درصد است که برخی از متقاضیان به علت بالا بودن نرخ سود تسهیلات از پیگیری آن انصراف دادند.

اکبری‌شایگان با بیان اینکه کرونا موجب شده خانه های بوم گردی از پرداخت اقساط خود معذور باشند، خاطرنشان کرد: بیشتر خانه های بوم گردی دارای اقساط بانکی به علت دریافت تسهیلات روستایی و عشایری هستند که تعطیلی و ناخوش شدن احوالات صنعت گردشگری در ایام کرونایی موجب شده  این اقامتگاه ها قادر به پرداخت اقساط خود نباشند و با مشکل مواجه شوند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴ کارگاه صنایع دستی و ۲۵۰ کارگاه صنایع دستی خانگی در سطح شهرستان مطرح کرد: ۵۰۰ نفر از هنرمندان و فعالان صنایع دستی اسدآبادی در این شهرستان کارت شناسایی صنایع دستی دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ نفر از فعالان و هنرمندان صنایع دستی شهرستان اسدآباد بیمه تأمین اجتماعی و ۲۵۰ نفر بیمه روستایی و عشایری هستند، گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به کارگاه های صنایع دستی این شهرستان پرداخت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها گردشگري تسهیلات کرونایی تسهیلات کرونایی شهرستان اسدآباد میلیون تومان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری حفاران غیرمجاز در سرخه

ایسنا/سمنان مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه از کشف‌ و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز و ادوات آن در شهرستان سرخه خبر داد.

حسن عربی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به گزارش‌ مردمی با همکاری پلیس امنیت انتظامی شهرستان سرخه از خودروی عبوری دریکی از روستاهای این شهرستان، یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز کشف و ضبط شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان سمنان، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: به دلیل اینکه دستگاه فلزیاب برای کشف اشیای تاریخی مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از این دستگاه نیاز به دریافت مجوز از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد و در غیر این صورت آن دستگاه غیرمجاز شناخته می‌شود.

عربی افزود: چنانچه دستگاه فلزیاب در حفاری غیرمجاز به‌قصد کشف اموال فرهنگی تاریخی مورداستفاده قرار گیرد، علاوه بر ضبط دستگاه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مرتکب به یک تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی مصوب دوم خرداد ۱۳۷۵ محکوم می‌شود.

او گفت:  بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه گفت: هم‌وطنان و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با حفظ امانت‌داری از سامانه خبری به شماره ۳۱۰۷۵ اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان پس از تأیید صحت‌وسقم گزارش با هماهنگی نیروی انتظامی به محل مراجعه کنند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان
  • پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان
  • پرداخت ۳۲۶ میلیارد تسهیلات به صنایع‌دستی گلستان
  • ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی گیلان پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۳۲۶ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی گلستان
  • ‌اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در سرخه