Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ که تاکنون شمار زیادی از نظامیان و غیرنظامیان را به کام مرگ فرستاده، نشان می‌دهد این نبرد در روز‌های آتی ادامه خواهد داشت. خبرگزاری میزان - دور جدید درگیری‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه کوهستانی «قره باغ»، که از اواسط تابستان سال جاری آغاز شد، در روز‌های اخیر با شدت بیشتری دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این مناقشه ۳۲ ساله که ریشه در پیامد‌های فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دارد، سبب بروز نگرانی‌های عمده‌ای در سطوح منطقه‌ای و بین المللی شده است.  بیشتر بخوانید:  آخرین تحولات منازعه ارمنستان و جمهوری آذربایجان  آذربایجان حمله دیگری را در خط تماس قره باغ آغاز کرد

وزارت خارجه ارمنستان اقدامات جمهوری آذربایجان را محکوم کرد ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۰:۰۳

وزارت خارجه ارمنستان با اشاره به تلاش جمهوری آذربایجان برای گسترش حملات خود علیه ارمنستان، اقدامات این کشور را محکوم کرد.

افزایش تلفات دور جدید درگیری‌های قره باغ به ۹۵ نفر ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۰۹:۵۹

با احتساب ۲۶ مورد جدید تلفات ارمنستان، شمار تلفات دور جدید درگیری‌ها بر سر قره باغ به ۹۵ نفر رسید. تاکنون ۱۱ غیرنظامی در جریان این درگیری کشته شدند که ۹ نفر از جمهوری آذربایجان و ۲ نفر از ارمنستان بودند.

نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی تحولات قره باغ ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۰۹:۵۴

شورای امنیت سازمان ملل، ۲ روز پس از آغاز درگیری ها، سه شنبه شب به درخواست بلژیک، نشستی اضطراری برای بررسی تحولات قره باغ را پشت در‌های بسته برگزار می‌کند.

واکنش سازمان ملل به ادعای مداخلات خارجی در منازعه قره باغ ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۰۹:۰۶

«استفان دوژاریک»، سخنگوی «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل، با اعلام خبر گفت و گوی ویدئوکنفرانسی وی با «الهام علی‌اف»، رییس جمهور جمهوری آذربایجان، و «نیکول پاشینیان»، نخست‌ وزیر ارمنستان، گفت «دبیرکل از آنها خواست فورا به درگیری‌ها خاتمه و تنش‌ها را کاهش دهند و  بدون پیش‌شرط و سریع به مذاکرات معنادار در چارچوب گروه مینسک بازگردند.»

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در واکنش به ادعا‌های متعدد در مورد مداخلات خارجی در جدیدترین دور منازعات قره باغ در ۳۲ سال اخیر، گفت «این سازمان اطلاعات لازم برای تایید یا تکذیب این ادعا‌ها را ندارد.»

افزایش شمار تلفات ارمنستان به ۸۴ نفر ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۰۸:۵۹

براساس جدیدترین آمارها، شمار کشته‌های ارمنستان در قره باغ به ۸۴ نفر رسید.

بیانیه جدید وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۰۸:۵۵

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد: بین ساعات ۷ تا ۸ صبح امروز، چهار تانک ارتش ارمنستان در مسیر حرکت به سمت «فضولی» (منطقه‌ای در جنوب جمهوری آذربایجان) منهدم شدند.

درگیری‌ها در این منطقه برای بازپس گیری مناطق از دست رفته ادامه دارد.

 

 

بیانیه جدید وزارت دفاع ارمنستان ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۰۸:۵۲

وزارت دفاع ارمنستان، روز سه شنبه، ۸ مهر، اعلام کرد: شماری از پایگاه‌های دیده بانی و خودرو‌های زرهی جمهوری آذربایجان بر اثر حملات ارتش این کشور تخریب شده اند.

سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد، براساس گزارش های دریافت شده ارتش جمهوری آذربایجان برای آغاز حمله جدید آماده است.

برچسب ها: تحولات بین الملل جمهوری آذربایجان ارمنستان قره باغ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قره باغ تحولات بین الملل جمهوری آذربایجان ارمنستان قره باغ جمهوری آذربایجان وزارت دفاع سازمان ملل درگیری ها قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می‌گذاریم.

کنعانی افزود: استمرار تلاش‌های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

کد خبر 6086108 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد
  • به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • معترضان ارمنی جاده ارمنستان به گرجستان را بستند
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان
  • خشم تل آویو از کشورهایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند
  • ارمنستان با بازگرداندن چهار روستا به جمهوری آذربایجان موافقت کرد