Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:09:25 GMT

کاهش استقبال کنکوری‌ها از انتخاب رشته

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۰۰۵۳

کاهش استقبال کنکوری‌ها از انتخاب رشته

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، فرایند انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ شب گذشته در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور به پایان رسید. بر اساس اعلام فاطمه زرین آمیزی،‌ سخنگوی سازمان سنجش آموزش به ایرنا،‌ از بین یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۳۲ داوطلب مجاز به انتخاب رشته فقط ۴۶۹ هزار و ۹۴ نفر در انتخاب رشته شرکت کردند که نشان دهنده کاهش استقبال کنکوری ها از پذیرش در کنکور و دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنکور ۹۹ در سایه کرونا روزهای ۲۹ مرداد تا اول شهریور ماه برگزار شد و یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۳۳۲ نفر در این آزمون شرکت کردند.

سال گذشته، یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۱۱ داوطلب در آزمون سراسری ۹۸ ثبت نام کردند که از این تعداد، یک میلیون و ۱۸ هزار و ۷۰۳ داوطلب در جلسه آزمون در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ حاضر و ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

آمار نهایی انتخاب رشته داوطلبان مجاز کنکور ۹۸ نشان حاکی از آن بود که ۴۵۳ هزار و ۳۲۷ نفر معادل ۵۴.۴۷ درصد از آنها نسبت به انتخاب رشته های تحصیلی با آزمون اقدام کردند.

با توجه به اینکه امسال تعدادی بیشتری از داوطلبان شرکت کننده در کنکور مجاز به انتخاب رشته شده بودند، اما کمتر از ۵۰ درصد داوطلبان انتخاب رشته کردند.

ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور ۱۵۴ هزار نفر اعلام شده است که با احتساب پذیرش های بدون کنکور به ۹۱۲ هزار نفر می رسد. داوطلبان تا روز دوشنبه ۱۴ مهرماه می توانند در رشته های بدون آزمون کنکور ۹۹ ثبت نام کنند.

به گزارش ایرنا،‌ نتیجه نهایی آزمون سراسری ۹۹ هفته نخست آبان ماه اعلام می شود.

برچسب‌ها آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور انتخاب رشته پروندهٔ خبری آزمون‌های سراسری در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور انتخاب رشته آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور انتخاب رشته اخبار کنکور سازمان سنجش آموزش انتخاب رشته یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت دوباره برای نام نویسی کنکور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ داوطلبانی‌که موفق به نام نویسی برای نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نشده اند، از امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین تا فردا پنجشنبه ۳۰ فروردین فرصت دارند برای این آزمون نام نویسی کنند.
به گفته معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، این تصمیم با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی‌که تا تاریخ تعیین شده بعلت تعطیلات عید نوروز موفق به نام نویسی نشده اند گرفته شد.
آزمون نوبت دوم برای داوطلبان در روز‌های پنجشنبه و جمعه هفتم و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و داوطلبان باید توجه کنند که نوبت نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روز‌های پنجشنبه و جمعه ششم و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بیشتربخوانید:تجلیل از دانش‌آموزان برتر کنکور ۱۴۰۲ در هرمزگان

دیگر خبرها

  • کنکوری‌ها مطمئن باشند امنیت آزمون به طور کامل برقرار می‌شود
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • آغاز نام‌نویسی جاماندگان در نوبت دوم کنکور سراسری
  • فرصت دوباره برای نام نویسی کنکور
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • ثبت نام جاماندگان کنکور در این ۲ روز
  • آخرین زمان ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری فردا چهارشنبه آغاز می‌شود
  • آغاز آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری از ۲۹ فروردین