Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزایر و تونس پیرامون لزوم تداوم تلاش‌های مشترک برای پیشبرد روند راه حل سیاسی در بحران لیبی به دور از مداخلات خارجی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از النهار، صبری بوقادم، وزیر خارجه الجزایر پس از دیدار با قیس سعید، رئیس جمهوری تونس گفت که وی را در  جریان مذاکراتش با عثمان الجرندی، وزیر خارجه تونس قرار داد و تاکید کرد، کشورش تمایل دارد روابط دوجانبه با تونس را از الگوی کلاسیک خود خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت، رهبری الجزایر بر اساس دیدگاه جدید که بیانگر قدرت و تمایز آن است به همگرایی روابط دو  کشور تمایل دارد و این کار با تلاش برای تقویت هرچه بیشتر چارچوب‌های همکاری و هماهنگی مواضع در خصوص مسائل مهم مشترک صورت می‌گیرد.

بوقادم تاکید کرد، در جریان دیدگاه رئیس جمهوری تونس پیرامون وضعیت منطقه و چالش‌های پیش روی آن به ویژه لیبی قرار گرفت.

در همین راستا، وزارت خارجه الجزایر در بیانیه خود اعلام کرد، الجزایر و تونس عزم خود را برای تدوام تلاش‌های خود با هدف نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌ها در لیبی جزم کرده‌اند و هماهنگی و رایزنی میان دو طرف در خصوص مبارزه با تروریسم ادامه دارد.

وزیر خارجه الجزایر طی یک سفر کاری یک روزه غیرعلنی روز دوشنبه وارد تونس شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الجزاير تونس بحران لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل از خویشتن‌داری ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش در تماس تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در خصوص ضرورت اجتناب از افزایش درگیری‌ها در منطقه، برقراری آتش‌بس فوری در غزه و و برخی موضوعات دوجانبه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو مواضع ایران در خصوص عملیات اخیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه برخی اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در چهارچوب حق دفاع مشروع را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه ایران ریشه اصلی بحران در منطقه را جنگ، نسل‌کشی و جنایات جنگی ترکیبی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال توسعه دامنه تنش‌ها در منطقه نبوده است، اما گویا رژیم اسرائیل از خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود.

وزیر امور خارجه اتریش نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با بیان این که ادامه درگیری‌ها در منطقه به زیان همگان خواهد بود، بر تداوم رایزنی‌های دیپلماتیک و ادامه گفت‌وگوها در خصوص حل بحران غزه تاکید کرد.

وی افزود کشورش در همراهی با اتحادیه اروپا حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرده و البته بر تناسب در پاسخ ایران تاکید داریم.

در پایان طرف‌ها در خصوص پیگیری برخی موضوعات دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

کد خبر 844733 برچسب‌ها ایران و اسرائیل حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه ایران و اتحادیه اروپا

دیگر خبرها

  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است
  • امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه ژاپن: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم
  • امیرعبداللهیان: ریشه اصلی تنش در منطقه رژیم اسرائیل است
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان
  • تاکید امیرعبداللهیان بر حق ایران در پاسخ به حمله اسرائیل
  • لفاظی سوناک علیه ایران درباره ایجاد بحران جدید در خاورمیانه
  • اسرائیل از خویشتنداری ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود
  • اسرائیل از خویشتن‌داری ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود