Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@18:09:24 GMT

مبارزه با آفت «زنگ زرشک» در پیچ اعتبار

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۰۰۸۴

مبارزه با آفت «زنگ زرشک» در پیچ اعتبار

به گزارش خبرگزای فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی، غلامرضا قوسی اظهار داشت: طرحی برای مقابله با آفت زنگ جارویی زرشک توسط کارشناسان سازمان تهیه و در سفر سال ۹۶ معاون حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی به استان بررسی و به مدیرت بحران کشور ارسال شده است، اما تاکنون اعتباری برای اجرایی شدن این طرح اختصاص داده نشده چراکه اعتبارات مدیریت بحران نیز اهم فی‌الاهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد میزان استفاده از سموم برای مبارزه با آفات، بیان کرد: اگر کشاورزان برای مقابله با آفات به برنامه‌های جهاد کشاورزی و همکاران ما در کلینیک‌ها توجه داشته باشند حداقل استفاده از سموم، مورد نیاز خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی عنوان داشت: خراسان‌جنوبی جزو استان‌های سفید از نظر استفاده از سموم است.

قوسی با بیان اینکه ۵۵ درصد هزینه مبارزه با آفات بر عهده دولت و ۴۵ درصد بر عهده کشاورز است، گفت: مسئولیت بررسی سلامت محصول و کنترل میزان استفاده از سموم بر عهده وزارت بهداشت است.

وی به احتمال پیدا شدن ملخ صحرایی در مهر و آبان در استان خراسان‌جنوبی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ملخ‌های صحرایی به سمت کشورهای هندوستان و پاکستان رفتند احتمال بازگشت آن‌ها در مهر و آبان به استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از آمادگی جهاد کشاورزی برای مقابله با ملخ صحرایی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای مبازره با ملخ صحرایی نیاز به عزم همگانی داریم و منتظر اعتبارات خوب از سوی معاونت حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

قوسی عنوان کرد: باید در بحث حفظ نباتات و مبارزه با آفات قوانین تشویقی برای کشاورزانی که در مورد مبارزه با آفات همکاری دارند و قوانین تنبیهی برای افرادی که همکارنی دارند در نظر گرفته شود تا شاهد کاهش وجود آفات و بیماری‌ها باشیم.

انتهای پیام/3403/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: آفت زنگ زرشک رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی استفاده از سموم مبارزه با آفات جهاد کشاورزی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان رویکردهای سال جدید این سازمان برای تحقق شعار سال را تبیین کرد. - اخبار استانها -

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، رویکردهای سال جدید سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال را تبیین کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان ارتقای ضریب خوداتکایی به تأمین گوشت مرغ و تخم مرغ و توسعه واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخمگذار تا دستیابی رسیدن به مرز خودکفایی، توسعه کشت در محیط‌های کنترل شده با توسعه گلخانه‌های پیشرفته، مدرن، سایه‌بان و گلخانه‌های خانگی، توسعه کشت‌های گیاهان دارویی و کم آب‌بر با نگاه به بازار و صادرات، توسعه کشت محصولات خارج از فصل، تکمیل زنجیره ارزش تولید خرما با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی، توسعه نخلستان‌ها با ارقام تجاری و بازار پسند جهانی، توسعه موزستان‌های جنوب استان برای تحقق خودکفایی کشور به تولید موز، توسعه پرورش شتر با توجه به ظرفیت خاص استان در پرورش شتر، ارتقای تولید گوشت قرمز و تأمین گوشت موردنیاز کشور، توسعه پرورش و تولید میگو و مبادلات مرزی را از مهمترین راهبردهای سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در راستای تحقق شعار امسال برشمرد.

وی تصریح کرد: برای تحقق برنامه‌های محوری فوق بهره‌گیری حداکثری از سرمایه‌گذاری بخش، خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ را در دستور کار بخش کشاورزی استان قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح‌های کشاورزی در انتظار ابلاغ اعتبار/ تولیدات باغی افزایش یافت
  • ایجاد زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های راهبردی لرستان است
  • کشاورزی ارگانیک؛ مفید یا مضر؟
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در استان فارس
  • برنامه‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان شمالی
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی
  • میزان تولید تخم مرغ در استان قم به ۱۳۵ هزار تن رسیده است
  • ۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود