Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه نیویورک تایمز بامداد دوشنبه فاش کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در نخستین سال حضورش در کاخ سفید (۲۰۱۷) تنها ۷۵۰ دلار مالیات بر درآمد پرداخت کرده بود. برخی رسانه های آمریکایی نوشته اند که بایدن در مناظره، از این نقطه ضعف و رسوایی ترامپ بخوبی بهره خواهد برد.

این روزنامه همچنین نوشت که ترامپ در سال ۲۰۱۶ نیز که در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید، تنها ۷۵۰ دلار مالیات پرداخت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارنامه و سوابق مالیاتی ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ نیز بارها مورد توجه مخالفان وی قرار داشت و تلاش بسیاری شد تا تصویری که از خود به عنوان یک کارآفرین موفق ساخته در نزد رأی دهندگان مخدوش شود.

ستاد انتخاباتی بایدن در واکنش به این افشاگری - که البته کاخ سفید آن را تکذیب کرده- بلافاصله یک آگهی انتخاباتی منتشر و مالیات ناچیز ترامپ را با هزاران دلار مالیات پرداختی اقشار گوناگون جامعه آمریکا مقایسه کرد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

----

ترامپ از سوی دیگر بر حملات خود علیه بایدن افزوده و در توییتی خواهان آن شده که پیشو یا پس از برگزاری مناظره‌ها، از نامزدها آزمایش مواد نیروزا گرفته شود. وی چند روز پیش نیز در جمع حامیان خود در شهر فایِت ویل ایالت کارولینای شمالی گفته بود که نباید نامزد دموکرات‌ها را در مناظرها دستکم گرفت جرا که ممکن است با یک «آمپول تپل» او را برای مناظره سرحال نگه دارند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

بایدن نیز در مصاحبه با شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت که از بابت مناظره‌های انتخاباتی نگرانی ندارد، زیرا به باور وی، دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواهش آنقدرها هم باهوش نیست.

----

گفتنی است که نخستین مناظره انتخاباتی از مناظره‌های سه گانه نامزدهای ریاست جمهوری بامداد فردا سه شنبه (۸ مهر) در ایالت اوهایو و به میزبانی مجری شبکه فاکس نیوز برگزار می‌شود. نانسی پلوسی رئیس مجلس آمریکا پیشتر از بایدن خواسته بود که در مناظره‌ها شرکت نکند. قرار است در این دور از مناظرات ۷۵ تا ۸۰ نفر از مردم حضور داشته و قبل از شروع مناظرات تست کرونا بدهند.

تارنمای نشریه آمریکایی یو اس نیوز با انتشار کارتونی پیش بینی کرد که محتوای نخستین دور مناظره‌ها تنها به فحاشی و توهین نامزدها به یکدیگر اختصاص یابد.

در ادامه حملات تبلیغاتی نامزدها، هواداران ترامپ پس از ۳ سال، دوباره ویدئویی از سخنرانی سال ۲۰۱۶ بایدن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند که در آن معاون وقت باراک اوباما در به شوخی به سربازان حاضر توهین می‌کند. به نظر می‌رسد این ویدئوی چند ثانیه‌ای که در کانال ترامپ در یوتیوب نیز بارگذاری شده در واکنش به شایعات اخیر در مورد توهین رئیس جمهوری آمریکا به سربازان جانباخته این کشور در جنگ جهانی اول منتشر شده باشد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

نتایج جدیدترین نظرسنجی ها کماکان از برتری بایدن بر ترامپ خبر می دهد. شبکه‌ای بی سی نیوز آمریکا روز یکشنبه (۸ مهر) خبر داد که در تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی، جو بایدن دستکم ۱۰ درصد از دونالد ترامپ پیش افتاده است.

به گزارش این شبکه، نظرسنجی مشترک ای بی سی نیوز و روزنامه واشنگتن‌پست نشان می‌دهد که محبوبیت بایدن با ۵۴ درصد در این رقابت شانه به شانه از ترامپ با ۴۴ درصد، بالاتر است، اما هنگامی‌که نامزدهای مستقل و حزب سبز به این نظرسنجی افزوده شوند، نسبت محبوبیت این ۲ رقیب به ۴۹ درصد در برابر ۴۳ درصد کاهش می‌یابد.

نتیجه جدیدترین نظرسنجی مشترک روزنامه نیویورک‌تایمز و کالج سیِنا در ایالت رقابتی پنسیلوانیا نیز حاکی از پیشی گرفتن ۹ درصدی بایدن از ترامپ است. ابن نظرسنجی که بلافاصله پس از معرفی جایگزین محافظه‌کار روث بیدر گینسبرگ لیبرال انجام شد، نشان می‌دهد که بایدن در میان رأی‌دهندگان احتمالی از ۴۹ درصد حمایت برخوردار بوده و ترامپ نیز توانسته ۴۰ درصد از این جامعه آماری را با خود همراه سازد.

با توجه به شیوع کرونا در آمریکا و توجه مردم به گزینه رأی‌گیری پستی، نشریه پولیتیکو و موسسه افکارسنجی مورنینگ کانسالت نظرسنجی مشترک در این مورد انجام دادند که نتیجه آن نشان می‌دهد که دوسوم رأی‌دهندگان انتظار ندارند که برنده انتخابات همان شب مشخص شود. بیشتر مشارکت‌کنندگان این نظرسنجی معتقدند که با توجه به استقبال از رأی‌گیری پستی برنده قطعی انتخابات ظرف یک هفته مشخص شود.

۵۳ درصد رأی‌دهندگان نگرانند که ترامپ به صورت زودهنگام خود را برنده انتخابات معرفی کند و یک‌سوم پرسش‌شوندگان نیز چنین دغدغه‌ای را در مورد بایدن دارند.

زیر سؤال بردن سلامت انتخابات نه تنها از جانب برخی از رأی‌دهندگان بلکه از سوی مجری اصلی آن یعنی رئیس‌جمهوری آمریکا نیز صورت می‌پذیرد.

دونالد ترامپ ساعاتی پیش با بازنشر فیلم یکی از گروه‌های پژوهشگر محافظه‌کار مدعی شد که انتخابات ۱۳ آبان متقلبانه خواهد بود. در این فیلمبرداری مخفیانه، خرید و فروش آرا در ایالت مینه سوتا به تصویر درآمده است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

برچسب‌ها دونالد ترامپ باراک اوباما نانسی پلوسی جو بایدن نظرسنجی پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ باراک اوباما نانسی پلوسی جو بایدن نظرسنجی دونالد ترامپ باراک اوباما نانسی پلوسی جو بایدن نظرسنجی اخبار کنکور مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی فایل آن را از اینجا دانلود کنید دونالد ترامپ رأی دهندگان مناظره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی گزارش داد دیدار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین، خشم کاخ سفید و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را به همراه داشته است.

میلی و ترامپ در حاشیه «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران» در ماه فوریه با یکدیگر دیدار کردند و مسئولان تبلیغاتی ترامپ تصاویر این دیدار را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد ملاقات میلی و ترامپ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود؛ بلکه پس از ورود رئیس‌جمهور آرژانتین به واشنگتن، مسئولان این کنفرانس به او اعلام کردند ترامپ قصد دارد قبل سخنرانی‌اش، با وی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت خارجه آمریکا از این دیدار که در سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، متعجب شدند. همچنین آکسیوس گزارش داد سفیر آمریکا در آرژانتین بعدها درباره این دیدار در یک نشست خصوصی به وزیر خارجه آرژانتین گلایه و اظهار کرده است که کشورهای خارجی نباید در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و از حزب دموکرات جو بایدن رقبای اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898431

دیگر خبرها

  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی