Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایش «یاماها» به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج از روز دوشنبه چهاردهم مهرماه در تالارقشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه خواهد رفت. 

تاراج درباره ویژگی های این اثر نمایشی گفت: نمایش «یاماها» دربرگیرنده ویژگی های متفاوتی است که ترجیح می دهم تا روز اجرا درباره آن توضیحی ندهم. اما آنچه می توانم اشاره کنم اینکه، اثر در قالب مونولوگ طراحی و نوشته شده که طی سه دوره زمانی بخشی از زندگی سه شخصیت را به صورت جداگانه روایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شخصیت هایی که در عین حال با یکدیگر آشنایی دارند. 

وی افزود: ما در این نمایش با ادبیات طهران قدیم مواجه می شویم که برای تماشاگر مملو از نوستالژی های تلخ و شیرینی است که فکر می کنم با تفاوت هایی که در کارگردانی و ایده اجرایی ارائه دادیم می تواند برای یک مخاطب تئاتر دربرگیرنده ویژگی های جالب توجهی باشد.

نمایش «یاماها» به نویسندگی و کارگردانی کهبد تارج از روز دوشنبه چهاردهم مهر تا جمعه نهم مهر با بازی پاوان افسر، لبخند بدیعی و مازیار سیدی ساعت 19 با مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 35 هزار تومان در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود. 

رضا بهرامی مدیرتولید، ماریا حاجیها طراح چهره پردازی، رضا خضرایی طراح نور، پگاه ترکی طراح لباس، شایان جعفرپور طراح پوستر، کهبد تاراج طراح صحنه، رضا جاویدی عکاس، امید علیزاده مواد تبلیغاتی، مینا ترکمن دستیار کارگردان، مریم نورالدینی دستیار تولید، امیر قالیچی روابط عمومی و تبلیغات دیگر عوامل اجرایی این نمایش را تشکیل می دهند.

شایان ذکر است مرحله پیش فروش بلیت نمایش «یاماها» از روز سه شنبه هشتم مهر ماه در سامانه «تیوال» آغاز می شود.

*هدی فخیم زاده و هوشنگ توکلی در شب نمایش شبکه چهار

برنامه «شب‌های هنر»، «شب نمایش» این هفته با موضوع «تله تئاتر و خروج تئاتر از رکود» با حضور هوشنگ توکلی، نویسنده ، کارگردان و بازیگر تئاتر روی آنتن می رود. همچنین در بخش سینمایی نیز با حضور مهدی فخیم زاده کارگردان و بازیگر سینما به موضوع «سینما به مثابه قهرمان» پرداخته می شود.

این برنامه امشب ۸ مهر ماه ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما به صورت زنده پخش می شود. ایوب آقاخانی، مجری- کارشناس میز تئاتر، جابر قاسمعلی، مجری کارشناس میز سینما، فریبرز دارایی، تحریریه و گزارش ویژه این برنامه را برعهده دارند. مجموعه برنامه «شب‌های هنر» یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته اتفاق های روز جامعه در حوزه ادب، فرهنگ و هنر را ورق خواهد زد و جواد مولانیا مجری اصلی این برنامه است.

برنامه تلویزیونی «شب نمایش» از مجموعه «شب‌های هنر» به تهیه‌کنندگی مسعود امجدیان و سردبیری محراب محمدزاده سه‌شنبه هر هفته ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

*تسلیت معاون هنری برای درگذشت عباس جوانمرد

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در پیامی درگذشت عباس جوانمرد، کارگردان و بازیگر تئاتر ایران را تسلیت گفت.

سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری در پیامی برای درگذشت جوانمرد نوشته است: استاد عباس جوانمرد انسان و هنرمندی است که در ساحت های مختلف به تئاتر و هنر کشور خدمت کرد. کارگردانی و بازیگری کرد اما بسترها و بنیان هایی را نیز برای تئاتر ایران فراهم آورد و پژوهش هایی درباره تئاتر و همچنین نمایش ملی انجام داد. جوانمرد با کارگردانی و بازیگری، پژوهش و ایجاد ساختارهایی برای توسعه تئاتر ایران تلاش کرد. نام، آثار و نقش استاد جوانمرد در تئاتر و هنر ایران به یاد خواهد ماند.

حسینی در ادامه این پیام نوشته است: درگذشت هنرمند گرانقدر استاد عباس جوانمرد را به خانواده، هنرمندان و دوستداران تئاتر تسلیت می گویم، روحش شاد و در آرامش باد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عباس جوانمرد تسلیت سیدمجتبی حسینی شب نمایش هوشنگ توکلی تئاتر شهر کهبد تاراج یاماها عباس جوانمرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صحرا فتحی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، پس از ۵ سال دوری از صحنه، نمایش «هواخوری»، جدیدترین نمایشنامه خود را به صحنه خواهد آورد.  

«هواخوری»، خرداد ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی هم‌اکنون پس از دریافت مجوز، روز‌های تمرین را پشت سرمی‌گذارد.  

صحرا فتحی، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی نمایش‌های «مار بازی»، «پونز»، «شبکاری»، «تئاتر بد»، «آوازه خوان طاس»، «ولپن»، «دکلره»، «سرگرم خودت بودی»، «آتن، مسکو»، «خانه زاد» و...  همچنین فیلم‌های کوتاه «زنی که شاعر بود»، «به دریا خوش آمدی» و «بلعیده شده» و نگارش چند فیلمنامه بلند را در کارنامه هنری خود دارد.  

این بازیگر و کارگردان با نمایش‌های «دکلره» و «شبکاری» هم در شهر‌های مختلف کانادا نیز به اجرا پرداخته است.

صحرا فتحی جایزه بهترین فیلم خارجی در نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا با فیلم «زنی که شاعر بود» را دریافت کرده است همچنین در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشته و از ده جشنواره مطرح بین‌المللی جایزه بهترین بازیگر و کارگردانی را دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی نمایش «هواخوری» به‌زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • این خبرها را از دست ندهید
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • قیمت یک جرعه آب خنک در تهران قدیم
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید
  • آغاز پیش‌فروش بلیت «مست عشق» با رده‌بندی سنی ۱۵+