Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعلام اینکه روند ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی افزایشی است، گفت: تعداد بیماران بستری شده در این استان رکورد زد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، عباسعلی درستی در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار داشت: متاسفانه وضعیت کرونا در استان رفته رفته وخیم تر می‌شود و از نیمه شهریور ماه روند ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی افزایشی بوده و همچنین تعداد فوتی ها نیز بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ظرفیت تخت‌هایی که برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان اختصاص داده شده بود تکمیل شده است، گفت: ما درصدد ایجاد ظرفیت جدید هستیم که این موضوع هم نیازمند نیروی انسانی امکانات و تجهیزات جدید است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه یک هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند که یک رکورد جدید در استان است، یادآور شد: عده ای فکر می‌کنند کرونا برای دیگران است و جدی نگرفته‌اند، درصد کمی از مردم نیز ماسک می‌زنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی در پایان در خصوص تصورات غلط درباره کرونا خاطرنشان کرد: این تصور که فقط افراد مسن و با سابقه بیماری به کرونا مبتلا می‌شوند، اشتباه است و کرونا به جوانان نیز رحم نمی‌کند و قربانی می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص نارسایی قلبی از حجم پا

یک برنامه هوش مصنوعی جدید قادر است نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص دهد.

به گزارش ایسنا، یک استارت‌آپ برآمده از دل دانشگاه کمبریج موسوم به هارت‌فلت تکنولوژیز(Heartfelt Technologies) یک برنامه هوش مصنوعی نظارتی را معرفی کرده است که بیماران قلبی مرخص شده از بیمارستان را از نظر علائم نارسایی قلبی تحت نظر می‌گیرد.

این برنامه از یک دوربین سه‌بعدی فروسرخ برای اسکن خودکار پای برهنه به منظور تشخیص «ورم پیرامونی» استفاده می‌کند که یک علامت بالقوه از وجود نارسایی قلبی است که حدود دو هفته قبل از بستری مجدد در بیمارستان قابل تشخیص است.

بیماران پس از یک دوره نارسایی قلبی، اغلب از بیمارستان مرخص می‌شوند و به آنها دستور داده می‌شود تا علائمی مختلف به‌ویژه وزن خود را هر روز پس از بازگشت به خانه کنترل و گزارش کنند. با این حال، بسیاری به این تذکر پایبند نمی‌مانند که منجر به بستری مجدد می‌شود؛ چیزی که با نظارت مداوم‌ می‌شود از آن جلوگیری کرد.

جلوگیری از ۷۵ درصد از بستری شدن‌های مجدد در بیمارستان

به گفته این استارت‌آپ، رویکرد آنها کاهش بستری شدن در بیمارستان با فراهم کردن یک بازه زمانی کافی برای تجویز دارو است که به طور بالقوه از پذیرش مجدد تا ۷۵ درصد جلوگیری می‌کند.

این دستگاه را می‌توان به راحتی در خانه بیمار نصب کرد تا هر زمان که بیمار از کنار آن رد می‌شود، حجم پای بیمار در طول زمان ردیابی شود.

از آنجایی که ورم پا یکی از علائم اصلی مرتبط با شروع یک دوره نارسایی قلبی است، یکی از شاخص‌های کلیدی سلامت قلب محسوب می‌شود.

سپس این دستگاه، داده‌ها را برای تجزیه و تحلیل به فضای ابری منتقل می‌کند و تغییرات قابل توجه در حجم پا را مشخص می‌کند. بنابراین مراقبان و متخصصان پزشکی را برای مداخله آماده می‌کند.

به گفته این استارت‌آپ، اغلب اوقات این مداخله فقط شامل اطمینان از تجویز و مصرف داروهای صحیح است.

نسل جدید دستگاه‌های نظارت بر پا

به گفته دکتر شامومس هاشیر، مدیرعامل این استارت‌آپ، این دستگاه به نسل سوم خود تکامل یافته است و از نسخه‌های اولیه از دوربین‌های Raspberry Pi روی یک میله آلومینیومی استفاده می‌کند.

هاشیر می‌گوید در حالی که به دلیل مشکلات حساسیت، یک بدبینی اولیه نسبت به قابلیت‌های داده‌های سه‌بعدی دوربین ما که از کنسول «ایکس‌باکس وان» الهام گرفته، وجود داشت، تیم ما این دستگاه را از طریق پیشرفت‌های نرم افزاری، تنظیمات سخت افزاری و ریاضیات نوآورانه تغییر داد.

ما ثابت کردیم که می‌توان از یک معیار نوری برای تشخیص تغییرات مرتبط بالینی در پاها برای تشخیص نارسایی قلبی استفاده کرد. بنابراین ما دستگاهی ساختیم که برای استقرار در خانه مناسب است.

هاشیر علاوه بر این بر اهمیت حفظ حریم خصوصی در اجرای این فناوری و تضمین حفظ محرمانگی اطلاعات بیماران در حین ارائه بینش‌های مرتبط بالینی تاکید کرد.

به گفته وی، در حالی که تمرکز اصلی بر نظارت بر نارسایی قلبی است، این فناوری دارای پتانسیل برای کاربردهای گسترده‌تر از جمله رسیدگی به بارداری‌های پرخطر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی
  • تشخیص نارسایی قلبی از حجم پا
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • (عکس) مهدی تارتار در بیمارستان بستری شد
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • تکمیل زیرساخت آب‌گرم بندرخمیر
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید