Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیار راستگو روز  سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یکی دو روز گذشته عده ای با انتشار تصاویر و فیلم در فضای مجازی، مدعی شده اند که تجهیزات نظامی روسیه سوار بر کامیون های کاماز از طریق مرزهای آذربایجان شرقی به ارمنستان ارسال می شوند، اما واقعیت این است که این خودروها فاقد هر گونه تجهیزات نظامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار کرد: تصاویر منتشر شده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، مربوط به کامیون هایی است که ارمنستان از روسیه خریداری کرده و از طریق ایران ترانزیت می شود، اما باز هم تاکید می کنم که آنها فاقد هر گونه تجهیزات نظامی هستند. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: با این وجود برای جلوگیری از بروز هر گونه سوء تفاهم یا سوء استفاده احتمالی، در زمان حاضر خروج کامیون های روسی از پایانه نودروز به سمت ارمنستان متوقف شده است. 

 وی گفت: کامیون ها در مرز نوردوز دپو شده اند تا پس از انجام بررسی های لازم و دقیق، تعیین تکلیف شوند. 

در شبانه روز گذشته فیلم و عکس هایی از کامیون های کاماز روسی در پایانه مرزی نوردوز به سمت ارمنستان در ۱۹۰ کیلومتری شمال غرب تبریز منتشر شده که ادعا می شود حامل تجهیزات روسی برای انتقال به جبهه های جنگ ایروان و باکو هستند. 

به گزارش ایرنا، با شروع درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک در روزهای گذشته، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در حالی با صدور بیانیه ای نیروهای ارمنستان را به آغاز عملیات متهم کرد که نخست وزیر ارمنستان هم اعلام کرد جمهوری آذربایجان آغاز کننده حمله بوده است.

مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.

بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به تصرف نیروهای ارمنستانی درآمد.

در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.

برچسب‌ها روسیه آذربایجان شرقی جنگل جمهوری آذربایجان ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه آذربایجان شرقی جنگل جمهوری آذربایجان ارمنستان روسیه آذربایجان شرقی جنگل جمهوری آذربایجان ارمنستان اخبار کنکور جمهوری آذربایجان تجهیزات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات نظامی در رژه امروز ارتش لرزه بر جان دشمنان انداخته است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری در پیامی ضمن تبریک به مناسبت روز ارتش، این نهاد را محترم و دلیر دانست و اظهار کرد: ارتش جان مایه تمام رشادت‌هایی است که می‌توانیم در یک نیروی جان بر کف، ایثارگر و از خود گذشته ببینیم.

فخاری گفت: از ۲۹ فروردین ماه سال ۱۳۵۹ که امام خمینی (ره) این روز را به نام ارتش نامگذاری کرده اند، تاکنون شاهد پایمردی‌های این نهاد ارزشمند هستیم و امروز رژه افتخار این عزیزان مایه مباهات، عزت، غرور ملی و سرفرازی همه ایرانیان و تجهیزات نظامی آنان لرزه‌ای بر جان دشمنان شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه حفظ استقلال کشور و دفاع از مرزها را مدیون خدمت جانانه و بی منت ارتش عزیز هستیم عنوان کرد: بدخواهان و بد اندیشان این نظام و انقلاب بدانند، ارتش مقتدر ایران اسلامی در حالی که در قله‌های بلند اقتدار ایستاده خار چشم دشمنان این ملت و مرز و بوم است.

وی در ادامه با تبریک روز ارتش به تمام ارتشیان غیور و خانواده‌های صبورشان و مردم استان تهران بیان کرد: از خداوند متعال برای ارتش جمهوری اسلامی ایران، عزت روزافزون، اقتدار پایدار و سربلندی همیشگی و خدمت به کشور برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب را مسئلت دارم.

کد خبر 6080950

دیگر خبرها

  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران مدرن و متناسب با تهدیدات خارجی
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • تجهیزات نظامی در رژه امروز ارتش لرزه بر جان دشمنان انداخته است
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • رشد ۱۸۴ درصدی عبور کالا از مرز آستارا