Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@07:44:42 GMT

توئیت جلالی درباره درگیری آذربایجان و ارمنستان

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۰۵۲۳

توئیت جلالی درباره درگیری آذربایجان و ارمنستان

خبرگزاری فارس: کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در پی درگیری‌های اخیر نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در توئیتی به زبان روسی نوشت: «آذربایجان و ارمنستان همسایگان نزدیک ما هستند و سیاست ما در قبال همسایگان و روابط آن‌ها با یکدیگر، همواره مبتنی بر همکاری و حل و فصل اختلافات بر مبنای گفتگو و از طریق دیپلماسی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «در شرایط کنونی مردم منطقه بیش از هر چیز به صلح، دوستی و همکاری نیاز دارند».

در پی بروز این درگیری جمهوری اسلامی ایران دو طرف را به توقف فوری درگیری‌ها دعوت کرد و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز با همتایان آذری و ارمنی خود تلفنی گفتگو کرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت منطقه بیش از این تحمل این خشونت‌ها را ندارد، عنوان کرد: ما بلافاصله به دوستان در این دو کشور گفتیم که هر چه زودتر این غائله ختم شود و گفتگو‌ها آغاز شود برای هر دو طرف بهتر است. فکر می‌کنیم آتش بس فوری، ترک مخاصمات و آغاز گفتگو‌های دوجانبه تنها راه‌حل قطعی این موضوع است. سیاست ایران تغییری نکرده و همواره کمک و تسهیل گفتگو‌ها بین دو طرف بوده است و راه‌حل نظامی راه حل پایدار برای این اختلاف چند دهه‌ای نیست.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت خود در این راستا استفاده می‌کند و با دقت کامل و نزدیکی و با حساسیت در حال پیگیری اتفاقات در منطقه هستیم و به طور مداوم با طرف‌های درگیر در ارتباط هستیم. قطعا به دنبال آتش بس فوری هستیم و ظرفیت خود را در این راستا فعال نگه خواهیم داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: کاظم جلالی آذربایجان و ارمنستان جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکس جاده ابریشم؛ ۴ نماینده ایران در نیمه‌نهایی مبارزه می‌کنند

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون بوکس، مسابقات جاده ابریشم که یکی از رقابت های قدیمی و مطرح جهان است از یکشنبه به میزبانی جمهوری آذربایجان و در باکو آغاز شده و تیم ایران با ۶ بوکسور در این مسابقات حضور یافته است.   مبارزات مرحله نیمه‌نهایی اوزان مختلف امروز چهارشنبه ۸ فروردین برگزار می‌شود و چهار نماینده ایران به مصاف حریفان می‌روند.   در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی پرویزی که پیش از این حریفی از قزاقستان را مغلوب کرده است با «بوتلایف» از روسیه روبه‌رو می‌شود. در وزن ۵۴ کیلوگرم، مصطفی ریگی که برابر نماینده پاکستان به برتری رسیده با «خوجانزار‌» از ازبکستان مبارزه می‌کند. در وزن ۶۷ کیلوگرم، مهدی امیری که مشتزن قرقیزستانی را با شکست بدرقه کرده با «ایلگار سالاکوف» از جمهوری آذربایجان بالای رینگ می‌رود. در وزن ۷۱ کیلوگرم، کسری طهماسبی که بوکسوری از لهستان را از پیش‌رو برداشته با «دارخان دوسیبای» از قزاقستان جدال می‌کند.   باقر فرجی و روزبه صفری دیگر بوکسور‌های ایران در مسابقات جاده ابریشم بودند که از دور مسابقات کنار رفتند.

دیگر خبرها

  • بی‌حجابی خارج از عرف یک خبرنگار خارجی در سفارت ایران! | اقدام جنجالی سفیر ایران در باکو | برای عزت ایران استعفا دهید | عکس
  • اقدام عجیب سفیر ایران در آذربایجان در گفتگو با خبرنگار زن+ عکس | به دلیل این خطای بد و برای عزت ایران استعفا دهید!
  • عبور ۶۷ هزار کامیون طی یک سال از پل دوستی ایران و آذربایجان
  • تیم ملی ITF تکواندو راهی ارمنستان شد
  • جلالی:شاید اگر همه مسلمانان در انجام وظایف خود دقت می‌کردند ظلم علیه مردم فلسطین ادامه نمی‌یافت
  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید
  • عکس جنجالی سفیر ایران با مجری تلویزیون باکو
  • پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد
  • بوکس جاده ابریشم؛ ۴ نماینده ایران در نیمه‌نهایی مبارزه می‌کنند