Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ترجمه سه رمان هاوارد فاوست با محوریت شخصیت کارآگاه ماسائو ماسوتو در قالب مجموعه «کارآگاه هالیوود» با ترجمه مترجمان مختلف، توسط نشر فلامینگو منتشر و راهی بازار نشر شده‌اند.

عباس کریمی دبیر و سرویراستار این‌مجموعه می‌گوید ادبیات جنایی و معمایی عکس نام خونین و مرموزی که دارد، مروج خشونت نیست بلکه به ریشه‌یابی جنایت و خشونت حاصل از آن می‌پردازد و به مخاطب نشان می‌دهد ماحصل حسادت، خشم و زیاده‌خواهی، قتل و موارد منحوس نظیر دیگری که وجود دارند چگونه می‌توانند از اشرف مخلوقات، هیولایی مخوف بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع ادبی به مخاطبش تذکر می‌دهد که انسان‌دوستی را سرلوحه خود قرار دهد و از شدت جامعه‌ستیزی بکاهد.

هاوارد ملوین فاست، نویسنده‌ای که مجموعه مورد اشاره با آثار او شروع شده، متولد ۱۹۱۴ و درگذشته به سال ۲۰۰۳ است. او در ۱۹۶۰ با نام مستعار ای. وی. کانینگهام شروع به نوشتن رمان‌های معمایی کرد. چون تا پیش از آن، به نوشتن آثار دیگری از جمله داستان‌های علمی‌تخیلی اشتغال داشت. فیلم سینمایی مشهور «اسپارتاکوس» به‌کارگردانی استنلی کوبریک و بازی کرک داگلاس براساس رمانی ساخته شده که فاست نوشته است. فاوست مانند دشیل همت دیگر نویسنده آمریکایی، در دادگاه فعالیت‌های ضدآمریکایی سکوت کرد و به همان‌دلیل واهی امتناع از همکاری در فهرست سیاه مک‌کارتی قرار گرفت.

از مجموعه آثار فاوست، همچنین مجموعه ۳ جلدی دیگری‌ با دبیری عباس کریمی توسط نشر یاد آرمیتا چاپ شده که دربرگیرنده عناوین «جسد عالی»، «شیرینی‌های تلخ» و «استخری که دیگر نبود» است و درباره کارآگاه ماسائو ماسوتو و ماجراهایش بودند که حالا ۳ عنوان دیگر از ماجراهای این‌کارآگاه محبوب ادبی، در قالب مجموعه «کارآگاه هالیوود» چاپ شده‌اند.

در «شیرینی‌های تلخ»، کارآگاه ماسوتو که عموما اخلاقی خوب و چهره‌ای مودب و صبور داشته، روی دیگر خود را نسبت به گذشته یعنی داستان «جسد عالی» نشان می‌دهد. گفته می‌شود این روی کارآگاه ماساتو را می‌توان روی دیگر نویسنده‌اش یعنی هاوارد فاست دانست. به‌قول برخی منتقدین، کارآگاه ماساتوی شورش‌گر و یاغی این‌کتاب، جلوه اعتراض و خشم فاست است که چشمه‌ای از خود را در رمان اسپارتاکوس نشان داده است. او در فرازهایی از این‌داستان شبیه به همان کارآگاه هری کالاهانی می‌شود که کلینت ایستوود در سری فیلم‌های هری کثیف به او عینت و جان بخشید.

هاوارد فاست در مجموع ۷ رمان با محوریت شخصیت ماسائو ماسوتو نوشت.  ماسوتو کارآگاهی ژاپنی‌الاصل و متولد آمریکا، باهوش و در ضمن اخلاق‌مدار است که در پلیس بورلی هیلز آمریکا خدمت می‌کند. او با استفاده از اخلاق شرقی و مکتب ذن و مدیتیشن، پرونده‌های جنایی را حل می‌کند و از روان‌شناسی هم برای کشف انگیزه‌های جنایت بهره می‌برد. با احتساب دو مجموعه مذکور ۳ جلدی که در دو نشر متفاوت چاپ شده‌اند تنها ترجمه یک‌کتاب از ماجراهای ماسوتو باقی مانده تا مجموعه ترجمه فارسی آن تکمیل شود.

۳ کتاب چاپ‌شده در مجموعه «کارآگاه هالیوود» که توسط نشر فلامینگو چاپ شده‌اند، به‌ترتیب عبارت‌اند از: «فرشته ربوده شده»، «نارنجی خواستنی» و «هنرپیشه بی‌اعصاب».

«فرشته ربوده‌شده» با ترجمه عباس کریمی، در ۲۰۳ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

«نارنجی خواستنی» هم با ترجمه مازیار فکری ارشاد، در ۱۹۸ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان به چاپ رسیده است.

«هنرپیشه بی‌اعصاب» هم با ترجمه بهاره تقی‌زاده، در ۲۹۳ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۷ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5035763 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: رمان پلیسی ادبیات پلیسی ترجمه ادبیات جهان ادبیات آمریکا هالیوود چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس دفاع مقدس ترجمه دفاع مقدس جنگ تحمیلی رایزنی فرهنگی تازه های نشر انقلاب اسلامی ایران تجدید چاپ گردشگری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران انتشارات سروش ادبیات دفاع مقدس انتشارات سوره مهر چاپ شده شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، مجموعه ویدئوکتاب‌های بندانگشتی توسط انتشارات دال و با همکاری مؤسسۀ شمیم برای کودکان سه تا هشت سال منتشر شد.

این مجموعه به موضوعاتی از قبیل مهارت گوش‌دادن، مهارت نه‌گفتن، کنترل هیجان، عزت نفس، هوش عاطفی، امیدواری، خوش‌بینی،‌ مدیریت خشم و حس ارزشمندی می‌پردازد. مجموعه «ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی» مهارت‌هایی را مورد توجه قرار داده است که منجر به تربیت کودکانی با رشد همه‌جانبه شده و از آنها در افتادن به دام آسیب‌های اجتماعی محافظت می‌کند.

مخاطبان می‌توانند با اسکن کیوآرکدی که در صفحۀ شناسنامۀ کتاب آمده است، انیمیشن کتاب‌ها را نیز در تلفن همراه مشاهده کنند.

این مجموعه در ۹ جلد توسط انتشارات دال منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228148 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • بازشدن «پرونده قتل مرموز یک یا دو خفاش جوان» در بازار نشر
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • نقدی بر پنج ترجمه از کتاب «فصوص الحکم» ابن عربی
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟
  • ۵ اثر پرمخاطب برای نمایشگاه کتاب تهران بازتولید شد
  • اهمیت توجه محمود نجم‌آبادی به نسخ خطی و ترجمه‌شان