Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حسن بنیانیان مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در دومین نشست مسئولان دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی که در تالار حافظ این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ‌از عمق وجود اراده ایجاد تحولات فرهنگی در دانشگاه دارند که فرصتی مهم برای دفاتر نهاد نمایندگی رهبری محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقام معظم رهبری انتظار دارند که دانشگاه آزاد اسلامی به الگویی برای دانشگاه‌های دولتی تبدیل شوند. ‌مسئولان نهاد رهبری باید تسلط کافی را بر سند دانشگاه اسلامی را داشته باشند و نقشه راهی را برای آن تدوین کنند.

بنیانیان ادامه داد: به گفته امام خمینی(ره)، تا زمانی دانشگاه اسلامی نشود، جامعه ما اسلامی نخواهد شد. به گفته مقام معظم رهبری، اسلامی کردن دانشگاه یک معنای عمیق، وسیع و جامعی دارد که باید روی آن کار شود. 

مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره با منشا تحولات فرهنگی تصریح کرد: تغییرات فرهنگی دارای ۲ منشا مستقیم و آگاهانه و غیرمستقیم و ناخودآگاه است. این ۲ منشا تاثیرات متقابل را برروی یک‌دیگر دارند. ‌به عنوان مثال وقتی استاد بدحجاب با دانشجویان خوش برخورد است و در مقابل، استاد با حجاب برخورد بد با دانشجویان داشته باشد، تمامی زحمات آن استادی که فلسفه حجاب را تدریس می‌کند از بین برده است.

بنیانیان با اشاره با تغییرات فرهنگی در سازمان و جامعه گفت: برای این موضوع هم باید تغییر و تحول در ساختارهای جامعه شکل بگیرد و هم رویکرد برخی مدیران و مسئولان باید تغییر پیدا کند. ‌نفس وجود روحانیت که رسالت آن تحول آفرینی است، باعث شده تا برخی مسئولان به دلیل وجود یک روحانی در مجموعه به انجام تحولات فرهنگی توجه چندانی نداشته باشند. 

مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: در فضایی مانند مدرسه، عموما ساختار اثر چندانی ندارد بلکه باید به سراغ افراد برویم. اما در مجموعه هایی بزرگتری مانند وزارتخانه و دانشگاه، نیازمند تغییر ساختار برای تحولات فرهنگی هستیم و باید زمینه را برای فعالیت های فرهنگی فراهم‌ کنیم. ما اگرکار فرهنگی را به خوبی بلد نباشیم، موجب تشکیل یک پوسته ظاهری از فرهنگ خواهد شد که دوامی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تحولات فرهنگی باید عمیق، درونی، ریشه و برگرفته از درون افراد باشد تا عمق پیدا کند.‌ درواقع مولفه های فرهنگی باید تبدیل به یک باور شود که در نهایت منجر به تغییر در الگوهای رفتاری خواهد شد.‌ این موضوع در صورت تکرار در جمع افراد پذیرنده، تبدیل به فرهنگ خواهد شد. 

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1074321 برچسب‌ها سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی سند دانشگاه اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی سند دانشگاه اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه اسلامی تحولات فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشورتی برگزاری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان و روسای استان‌ها برگزار شد.

دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های تمامی عوامل برگزاری سومین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، به پیشنهاد برگزاری همایش علمی زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۵ انجمن علمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده و بیش از ۸۰۰ زمینه پژوهشی در این حوزه احصا شده است. مضمون زیارت جامعه کبیره، مقام امامت و شأن ائمه اطهار (ع) و وظایف شیعیان در مقابل اهل بیت (ع) است، پس فقط نباید از جنبه علمی به آن پرداخته شود، بلکه باید فراز‌های این زیارت را به متن جامعه ببریم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره ظرفیت فعالیت‌های بزرگ فرهنگی دارد، افزود: زیارت جامعه کبیره ظرفیت‌های فراوانی در حوزه شعر، نظم، نثر، سرود، دل نوشته، خطاطی، نقاشی و ... دارد که می‌تواند به عنوان موضوع محوری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت مورد توجه قرار بگیرد. 

وی با تأکید بر پرهیز از نگاه اداری و کارمندی به برگزاری جشنواره امامت و مهدویت، اظهار کرد: همه فعالیت‌های اجرایی جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت باید توسط کانون‌های دانشجویی و دانشجویان انجام شود. البته کارمندان علاقه‌مند هم می‌توانند در امور جشنواره مشارکت داشته باشند، اما محوریت جشنواره امامت و مهدویت با دانشجویان است و این موضوع باید مورد توجه رؤسای واحد‌های دانشگاهی قرار بگیرد. 

دکتر طهرانچی با اشاره به ایفای نقش جدی رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و لزوم نمادسازی برای جشنواره از جمله تولید سرود فراگیر، خاطرنشان کرد: چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت با مشارکت و همکاری دیگر دانشگاه‌ها و مدارس در سطح کشور برگزار خواهد شد و مسئولان استانی نیز در جلسات جشنواره‌های موضوعی هر استان حضور خواهند داشت. 

جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با هدف جریان سازی ترویج فرهنگ امامت و مهدویت، عمل به مودت فی القربی و رواج گفتمان سازی در این عرصه معنوی هرساله از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان توسط دانشگاه آزاد اسلامی و با همت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برگزار می‌شود. 

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال شرایط میزبانی از ۱۵۰ هزار شرکت کننده در چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت انجام شده و بخش دانشجویی جشنواره با کمک معاونت علوم تربیتی و مهارتی تقویت شده و در ۱۰ منطقه از کشور برگزار خواهد شد.

همچنین نشست‌های فصلی گروه مشورتی جشنواره به منظور تبادل نظر با هدف ارتقاء برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • یکی از رسالت‌های مهم الهی، مسأله عفاف و حجاب در جامعه است
  • بحث عفاف و حجاب باید در اولویت فعالیت‌های دانشگاه باشد
  • تخلفات کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی شامل چه مواردی است؟
  • علوم انسانی متهم است که سر سفره مردم نیست/ ضرورت گفت‌وگو با سایر علوم