Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@00:14:01 GMT

اقدامی در جهت توسعه عمق راهبردی

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۱۰۳۹

اقدامی در جهت توسعه عمق راهبردی

بعد از معتبرسازی تهدیدات نامتقارن علیه دشمن که با تکیه بر سازمان رزم ناهمتراز در خلیج فارس و تنگه هرمز و عدم توانایی دشمن در جهت مقابله با آن به وجود آمد، دشمن تلاش داشته با تغییر راهبرد خود که متکی بر برتری در دریاهای آزاد بوده را تبدیل به یک مزیت نسبی برای فشار بر ایران کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ بعد از معتبرسازی تهدیدات نامتقارن علیه دشمن که با تکیه بر سازمان رزم ناهمتراز در خلیج فارس و تنگه هرمز و عدم توانایی دشمن در جهت مقابله با آن به وجود آمد، دشمن تلاش داشته با تغییر راهبرد خود که متکی بر برتری در دریاهای آزاد بوده را تبدیل به یک مزیت نسبی برای فشار بر ایران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص اعلام دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگوی ویژه خبری مبنی بر الحاق شناور اقیانوس پیما ۶۵ متری با قابلیت حمل بالگرد به این نیرو در آینده‌ای نزدیک اقدامی در جهت انسداد راهبردی برای دشمن در آب‌های آزاد است.

در این خصوص بخوانید:
۱. این خبر به مفهوم تلاش در جهت توسعه عمق راهبردی نیروی دریایی سپاه است؛ به گونه‌ای که بتوانند از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان، اقیانوس هند و حتی تا خلیج عدن و دریای سرخ صیانت نماید.
۲. دشمن در دکترین امنیتی خود در منطقه سعی نموده عدم توانایی در مقابله با تهدید نامتقارن را با استقرار در دوردست‌ها غیر معتبر نماید؛ حال توسعه تهدیدات نامتقارن به دوردست‌ها این مزیت را از دشمن سلب می‌کند.
۳. ضعف در تولید تهدید نامتقارن علیه دشمن در آب‌های دوردست و عمیق باعث شده است تا دشمن فرصتی برای ایجاد مخاطره علیه منافع جمهوری اسلامی خصوصاً در حوزه کشتیرانی بدست آورد؛ اکنون با این قابلیت موازنه تهدید در آب‌های دور معکوس خواهد شد.
۴. حضور در اقیانوس و بهره‌برداری از شناورهایی با این قابلیت به هیچ عنوان در تزاحم با مأموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیست؛ چراکه بکارگیری از شیوه‌های رزم ناهمتراز در آب‌های دوردست تنها متکی به سازمان رزم نامتقارن بوده که صرفاً در اختیار نیروی دریایی سپاه است.

این موضوع نشان می‌دهد جمهوری اسلامی تمامی تمرکز خود را بر استراتژی مقاومت فعال گذاشته است و این پیامی آشکار به طرفی است که بخواهد با تکیه بر ظرفیت نظامی کلاسیک خود منافع ایران را جایی که فکر می‌کنند جمهوری اسلامی فاقد راهبرد و قدرت تهاجمی است به خطر اندازد. حال با تکیه بر این قابلیت راهبردی، تهاجم نامتقارن ایران به عمق توسعه یافته و دایره تهدیدات امنیتی ایران برای طرف گستاخ وسیع‌تر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرمان گفت: همانگونه که در عملیات پاسخ قاطع به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در سوریه نشان دادیم، صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ و همراه است و این آرزوی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

وی گفت: این عملیات توانست صحنه شعار و برخورد با دشمن را تبدیل به عمل کند و نشان داد که دنیای زر و زور و تزویر همراه با تبلیغات علیه جمهوری اسلامی شکست خورده است.

امام جمعه کرمان، طراحی دقیق را یکی دیگر از جنبه‌های این عملیات افتخار آفرین عنوان کرد و افزود: ما بیش از ۴۰ سال تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفتیم، اما با اتکا به داخل کشور پیشرفت کردیم و مانور اقتدار جمهوری در شرایطی اتفاق افتاد که دشمن آماده باش ۱۰۰ درصد و انتظار عملیات را می‌کشید و در نهایت دشمن ناموفق بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه خاک، منافع و افراد ما در هر جا مورد هجمه و عملیات قرار گیرند، پاسخ آن با عملیاتی قوی‌تر و سیلی محکم‌تری انجام خواهد شد افزود: هرگونه حرکت حماقت آمیز دشمن، با عملیاتی ویران کننده و آنچنان قوی پاسخ داده می‌شود که مراکز مختلف دشمن را به جهنم تبدیل کند.

وی گفت: عملیات وعده صادق آنطور با قاطعیت انجام شد که خودشان نوشتند چشم رژیم صهیونیستی کور و مرکز جاسوسی و عملیات دشمن منهدم شد و این بخشی از توانمندی جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه تصریح کرد: اگر تجاوز احمقانه علیه کشورمان اتفاق بیافتد، مشروعیت حمله به حیفا و تل آویو را برای جمهوری اسلامی، مدافعان کشور و نیروهای مسلح ما به صورت رسمی و قانونی مباح خواهد کرد تا هر مرکزی را مورد هجمه قرار دهند.

کد خبر 6082581

دیگر خبرها

  • صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است
  • اقدامی مضحک برای بازیابی آبروی از دست رفته
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • رهبر انصارالله یمن: این معادله تثبیت شد که اگر دشمن اقدامی کند، باید منتظر واکنشی سهمگین باشد
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • شناسایی مراکز هسته ای اسرائیل از سوی ایران /دست ها برای شلیک موشک‌های قدرتمند روی ماشه است /به هر اقدامی، حتما و قطعا پاسخ می دهیم
  • پایان دوران «بزن در رو» برای دشمن صهیونیستی با پاسخ ایران
  • به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در همدان