Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت و برنامه‌های علیرضا رزم حسینی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفت.

طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور یک ساعت فرصت دارد که در جلسه علنی مجلس حضور یابد و از وزیر پیشنهادی خود دفاع کند که رئیس جمهور به دلیل شیوع ویروس کرونا در این جلسه حضور نیافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه علنی امروز مجلس حضور یافت، اما طبق آیین نامه داخلی مجلس وی اجازه ندارد از وزیر پیشنهادی صمت دفاع کند.

مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت: خانواده «رزم حسینی» در کانادا زندگی می‌کنند

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر پیشنهادی صمت، گفت: شما چگونه می‌خواهید مسئولیت برعهده بگیرید در حالی که دو دهه در کانادا بودید و خانواده شما در کانادا زندگی می‌کنند.

به گزارش مهر، اردشیر مطهری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با علیرضا رزم حسینی برای تصدی وزارت صمت، گفت: امروز وزیر پیشنهادی صمت توسط رئیس جمهوری که خودش را مخفی کرده است و به هیچ وجه در انظار عمومی نمی‌آید، در مجلس شورای اسلامی حضور یافته است.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی مردم در شهر، شما را لعنت می‌کنند و سر سوزنی به شما اعتقاد ندارند و چه انتظاری دارید که مردم به وزیری که دو دهه در خارج از کشور زندگی کرده است، اعتماد کنند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی پشت پرده انتصاب رزم حسینی در جایگاه وزارت صمت هستند که اگر پشت پرده‌ها را بگویم، تعجب می‌کنید.

مطهری افزود: جناب رزم حسینی! شما چگونه می‌خواهید مسئولیت برعهده بگیرید در حالی که دو دهه در کانادا بودید و خانواده شما در کانادا زندگی می‌کنند. با این شرایط چگونه دم از نظام جمهوری اسلامی می‌زنید؟

وی بیان کرد: رئیس جمهور هیچ حرمتی برای مجلس و نمایندگان قائل نشده است و سوالی پیش می‌آید که چگونه رئیس مجلس و رئیس دستگاه قضا در شرایط کرونایی در بین مردم حضور می‌یابند، اما رئیس جمهور حتی در مجلس هم حاضر نمی‌شود که باید بگویم کرونا بهانه است.

مطهری تصریح کرد: رزم حسینی باید ارتباط خود با برخی از افراد فاسد را شفاف سازی کند و بنده معتقدم افرادی تعمداً بحث دو تابعیتی بودن وزیر پیشنهادی صمت را منتشر کردند تا افکار نمایندگان از فساد‌های اقتصادی رزم حسینی غافل شود.

نماینده مردم گرمسار گفت: سوال دیگر این است که چرا خانواده رزم حسینی در کانادا هستند و خود او در ایران است؟ یکی دیگر از مطالب این است که رزم حسینی چقدر حقوق گرفته است که می‌تواند با خانواده اش به کانادا برود. ما حتی به شاه عبدالعظیم هم نمی‌توانیم برویم.

وی افزود: رزم حسینی باید درباره اتهام فساد اقتصادی شفاف سازی کند و برخلاف دروغ‌هایی که این روز‌ها گفته، وی اوایل دهه ۸۰ با مافیای معدن کرمان شراکت داشته و مدارک آن هم موجود است. وی به همراه برادران خود شرکت‌های تو در توی معدنی را تشکیل داده است و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نهاد‌های امنیتی باید رصد کنند که رزم حسینی چه شرکت‌هایی را به همراه اطرافیان خود راه اندازی کرده است، اظهار داشت: وی در برهه‌ای واردات ماشین سنگین داشته است و کسی که به واردات چشم دوخته چگونه می‌تواند مشکلات وزارت صمت را در مدت باقیمانده از عمر دولت حل کند.

مطهری با بیان اینکه بنده به روح برادر شهیدم قسم می‌خورم که از دیروز لیدر «رزم حسینی» ۶ بار با بنده صحبت کرد پیشنهاد داد تا صحن مجلس علیه او صحبت نکنم، گفت: سوال پیش می‌آید که آیا وزارت صمت در این ۷ سال گره‌ای از مشکلات مردم باز کرده است که انتظار دارید رزم حسینی با این مفاسد، گره مردم را بگشاید؟

ویس کرمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت: رزم حسینی برنامه‌ای برای احیای بخش معدن ندارد

نماینده مردم خرم آباد در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی صمت هیچ برنامه‌ای برای احیای بخش معدن ارائه نکرده و تحصیلات وی در حد لیسانس است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد ویس کرمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت اظهارداشت: رزم حسینی برنامه‌ای برای احیای بخش معدن ندارد و بحث صنعت، معدن و تجارت یک علم پیچیده و پیشرفته است، اما تحصیلات رزم حسینی در حد لیسانس است و برای کشوری با این همه تحصیلکرده برازنده نیست که فردی با این تحصیلات وزیر صمت شود.

وی بیان کرد: رزم حسینی به بخش خصوصی و واردات ماشین سنگین دلبستگی دارد و با این شرایط سوال ما این است که آیا وی می‌تواند با واردات بی رویه مقابله کند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس تصریح کرد: عدم تجربه کاری رزم حسینی در بخش‌های دولتی ما را نسبت به کشیده شدن امکانات به نقاط معناداری از کشور نگران می‌کند و وی باید بداند که همه ایران در یک یا چند استان خلاصه نمی‌شود.

ویس کرمی تصریح کرد: آقای رزم حسینی آیا صحت دارد که دختر شما در هیئت مدیره برخی از شرکت‌های اقماری فعال و شهروند کانادا است؟

وی افزود: عدم حضور رئیس جمهور را حمل بر شرمندگی از مردم و مجلس می‌دانیم و کسانی که مجلس را به کوتاه آمدن در مقابل شرکت‌های خودروساز متهم می‌کنند، این مجلس را نشناخته اند.


فرهنگی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت: فعالیت‌های اقتصادی «رزم‌حسینی» مشکوک است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی صمت فعالیت‌های مشکوک زیادی در زمینه اقتصادی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: هیچ ایرادی به رزم‌حسینی درباره حضورش در جبهه وارد نیست اما تقاضای بنده از موافقان وی آن است که لطفاً از نام سردار سلیمانی در این زمینه استفاده نکنند.

وی افزود: سوال ما از رزم‌حسینی آن است که چرا از کشور خارج شده و طی سالیان متوالی، کار واردات را انجام داده است؟ درواقع کار وی وارد کردن دستگاه‌های دست‌دوم به کشور بوده و از این جهت لطمه‌های زیادی به کشور زده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: رزم‌حسینی تنها سابقه خود را بیزینس بودن مطرح کرده که دیدیم چه آسیب‌هایی را به تولید کشور زده اما وی سابقه‌ای در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت ندارد.

فرهنگی تأکید کرد: رزم‌حسینی مهارت‌هایی که مربوط به مدیران عالی است، ندارد. هر آنچه از او دیدیم در حد یک مدیر میانی یا استاندار است و وی صلاحیت پذیرش وزارت صمت را ندارد.

وی متذکر شد: زمانی که درباره خرید تضمینی یا ذخایر استراتژیک از رزم‌حسینی سوال می‌شود، وی راهکار روشنی ارائه نمی‌کند و قطعاً نمی‌تواند تحولی را در این وزارتخانه ایجاد کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رزم‌حسینی فعالیت‌های مشکوک زیادی در زمینه اقتصادی دارد به گونه‌ای که برای یک شرکت صوری وام‌های چند میلیون یورویی و دهها میلیاردی گرفته و سپس این شرکت‌های صوری را با قیمتی گزاف به یک شرکت دولتی فروخته است.

فرهنگی با بیان اینکه ما در سوابق رزم‌حسینی اقدامات قابل توجهی را مشاهده نکردیم، گفت: تمام سوابق وی مربوط به واردات به کشور بوده، عملاً وی تولید داخلی را به خاک سیاه کشانده و با این شرایط جای تأسف دارد که رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفته است که اگر ما چوب را هم به مجلس معرفی کنیم، باید تائید کنند درحالی‌که این‌چنین نیست و نمایندگان حق رأی دارند.

منبع: فردا

کلیدواژه: جلسه علنی مجلس وزیر پیشنهادی صمت مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی مجلس جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت مجلس شورای اسلامی نماینده مردم رزم حسینی رئیس جمهور وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر بازگشت قدرت به نمایندگان، گفت: امروز مراجع فرامجلسی بر خلاف نص صریح قانون به جای مجلس تصمیم می‌گیرند.

به گزارش خانه ملت، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه، ۳ اردیبهشت ماه) در نطق میان دستور خود ضمن تبریک سالروز تشکیل و تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تنبیه سنگین رژیم کودک کش صهیونیستی توسط سپاه به همه مردم، به بیان برخی ایرادات ساختاری که در طول سالیان متعدد، موانعی در کارآمدی بالاتر مجلس شورای اسلامی ایجاد کرده است فارغ از افراد و اشخاص پرداخت، گفت: در انتخابات اخیر علیرغم همه فشار‌های بیگانگان و تبلیغات گسترده برای دلسرد کردن مردم، حضور باشکوه مردم دشمن را مأیوس کرد و برگ زرین دیگری بر کتاب قطور افتخارات ملت افزود که شکرانه این حماسه کارآمدی بیشتر و تحول مجلس در حل مشکلات کشور و بازسازی سرمایه اجتماعی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مجلس زمانی کارآمدتر خواهد شد که عوامل ناکارآمدی و موانع کارآمدی برطرف شود، عنوان کرد: مجلس از دو بخش تشکیل شده که منابع انسانی این دو بخش را ایجاد کرده است؛ یکی نمایندگان و یکی کارکنان.

وی بر همین اساس تصریح کرد: در حوزه کارکنان؛ اگر رئیس مجلس بنده شدم از بیرون به صورت اتوبوسی و قطاری جمعیتی که هیچ آشنایی با مجلس ندارند آوردم و بر قله مسئولیت‌های مجلس مستقر کردم، کارمندی که ۲۰ یا ۳۰ سال در انتظار این است که به قله برسد و بتواند تجربه چند ده ساله خود را در خدمتگذاری بیشتر مصروف کند باید ارزش افزوده عمر خود را در اختیار یک نیروی بیرونی که با منجنیق بر نوک قله پرتاب شده، بگذارد. آیا این کارمند انگیزه کاری و همیّت قسمتی در تحول مجلس را دارد؟

حجت الاسلام ذوالنوری ادامه داد: در حوزه نمایندگان مجلس؛ امروز در اثر تغییرات سالیان و تحولات آیین نامه، شرایطی فراهم شده که مجلس نه تنها نماینده محور نیست بلکه هیأت رئیسه محور هم نیست و رئیس محور است. مجلسی می‌تواند کارآمد باشد که همه نمایندگان در آن تأثیر و سهم داشته باشند. گاهی به بهانه گرایش‌های سیاسی، بخشی از نمایندگان مجلس کنار گذاشته می‌شوند و در حاشیه قرار می‌گیرند؛ گاهی نمایندگان در تصمیمات تأثیر ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه اضافه کرد: مطلبی به عنوان مصوبه مجلس به شورای نگهبان ارسال می‌شود و وقتی اعتراض می‌شود چند روز بعد برای رأی گیری به مجلس می‌آید. امروز نمایندگان مجلس نمی‌توانند تأثیر اصلی را ایفا کنند لذا قدرت باید به نمایندگان بازگردد. نمایندگان در مقابل مردم و موکلین و درباره همه موضوعات کشور باید پاسخگو باشند در حالی که در تصمیمات تأثیر جدی ندارند.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه اختیار مجلس به دستگاه‌های بیرونی واگذار می‌شود با تأکید مجدد بر اینکه مراد و منظور وی اشخاص نیستند بلکه شرایط ساختاری است، گفت: اگر رئیس مجلس در جلسه سران قوا یا شورا‌های متعدد شرکت می‌کند، تصمیمی گرفته می‌شود که از جنس قانونگذاری بوده، آن تصمیم یا باید از قبل در مجلس استمزاج و نظر نمایندگان اخذ شود و یا باید نمایندگان در جریان قرار بگیرند.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به اینکه امروز مراجع فرامجلسی خلاف نص صریح قانون اساسی که تنها جایگاه رسمی قانونگذاری کشور است، به جای مجلس و نمایندگان ملت تصمیم می‌گیرند، ولی نمایندگان مجلس باید پاسخگو باشند، عنوان کرد: پس نمایندگان باید در کارآمدی مجلس نقش اصلی را ایفا کنند و مجلس به جای رئیس محوری باید نماینده محور شود همچنین مجلس باید به مسائل اصلی کشور ورود پیدا کند.

عضو مجمع نمایندگان استان قم با طرح این سوال که چند درصد از تلاش پسندیده مجلس به ویژه در دوره یازدهم که ملقب به لقب «مجلس انقلابی» شد که افتخاری ماندگار در تاریخ است، از جنس ریل گذاری بوده است، اظهار داشت: ما ۴ سال مهلت داریم و اگر هر سال یکی از مشکلات اساسی کشور از جمله خودرو، مسکن، فساد مالی و اداری و بانکی و اجتماعی را در دستور کار قرار داده و حل کنیم، باعث افزایش مشارکت و سرمایه اجتماعی مردم می‌شود و آن را ترمیم می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید شکرانه رأی مردم، تشکیل مجلسی کارآمد در دوره آتی با اصلاحات آیین نامه داخلی مجلس و برگرداندن اختیار به نمایندگان منتخب مجلس باشد.

دیگر خبرها

  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • یک فوریت «طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی» تصویب شد
  • اژه ای: پیگیری نمایندگان، دخالت نیست/ نمایندگان از مراکز قضایی بازدید کنند و اگر اشکالی بود، به من یا پشت تریبون بگویند/ نکات، اظهارات و واگویه‌های ۲۳ تن از نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضا
  • باید سازوکار‌های مشارکت مردم در جهش تولید مشخص شود
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • هیچ مانعی وجود ندارد که نمایندگان از دستگاه قضائی ایراد بگیرند
  • باید سازوکارهای مشارکت مردم در جهش تولید مشخص شود
  • رای موافق مجلس به کلیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع