Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن صنفی کارفرمائی حفاظت در برابر آتش گفت: باید به حوزه حفاظت در برابر آتش بعد از حادثه پلاسکو به طور جدی‌تر توجه شود که مهم‌ترین موضوع افزایش مقاومت سازه‌ها در برابر حریق است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدرضا انبیائی در مجمع عمومی انجمن صنفی کارفرمائی حفاظت در برابر آتش  گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های ایمنی ساختمان در برابر آتش سوزی، حفاظت سازه ساختمان در برابر افزایش حرارت و به طبع آن کاهش مقاوت سازه است و اگر به این موضوع بیشتر توجه شود ، شاهد اتفاقات غم انگیزی مثل پلاسکو نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حفاظت سازه از آن جهت حایز اهمیت است  که با حفظ پایداری سازه، زمان مورد نیاز جهت خروج متصرفین و انجام عملیات امداد و نجات فراهم می شود و  با بالا بردن زمان مقاومت، فرصت بیشتری در اختیار آتش نشان ها وجود دارد تا آتش را خاموش کنند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمائی حفاظت در برابر آتش اظهار کرد: باید در حوزه صنعت ساختمان کارهای جدی تری انجام شود، از این رو ایجاد تشکل های صنفی در حوزه تولید و اجراء با هدف افزایش بهره وری، تمرکز در سطوح تخصصی، بالا بردن سطح استانداردهای ملی، ایجاد ساز و کار تأیید صلاحیت، ایجاد راهکارهای اساسی به منظور توسعه بازار در پروژه های داخلی و بسیاری موارد دیگر از اهمیت خاصی برخوردار است. 

انبیائی  با بیان اینکه انجمن صنفی کارفرمائی حفاظت در برابر آتش با هدف بهبود ساماندهی و سازماندهی صنعت حفاظت در برابر آتش تشکیل گردیده و فعالیت خود را در این دوره، رسماً آغاز کرده است، ادامه داد:

گفتنی است؛  مجمع عمومی عادی این انجمن  با حضور نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و رامین نصیری، کسری بهزاد افشار، امیرحسین علیمیرزائی، مجید بهرامی و نصرت اله مهرام به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره این انجمن برای مدت سه سال و فراز سماواتی، هومن جوان معبودی و نادر واثقی به عنوان بازرسین انجمن برای مدت یک سال انتخاب شدند.
 
ضمناً در اولین نشست هیئت مدیره این انجمن، رامین نصیری به عنوان رئیس هیئت مدیره، کسری بهزاد افشار به عنوان نایب رئیس و امیرحسین علیمیرزائی به عنوان خزانه دار انجمن تعیین گردیدند.

انتهای پیام/4076/
 

منبع: آنا

کلیدواژه: آتش سوزی آتش پلاسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجره‌ها چگونه انرژی خانه ما را هدر می‌دهند | راه‌کار مقابله چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، برای کاهش اتلاف انرژی از طریق پنجره‌ها، می‌توان از پنجره‌های دوجداره یا سه‌جداره، از مواد عایق‌بندی مناسب برای آب‌بندی و پرده‌های حرارتی یا فیلم‌های پنجره‌ای برای کنترل تابش خورشیدی استفاده کرد.

پنجره‌ها می‌توانند به چندین روش انرژی را هدر دهند:

جریان هوا: اگر پنجره‌ها به درستی آب‌بندی نشده باشند، هوای گرم یا سرد می‌تواند از درزها و شکاف‌ها خارج شود. این باعث می‌شود سیستم گرمایشی یا سرمایشی بیشتر کار کند تا دمای داخل خانه را ثابت نگه دارد.

رسانایی حرارتی: موادی که در ساخت پنجره‌ها استفاده می‌شوند، ممکن است رسانای حرارت باشند. به عنوان مثال، پنجره‌های تک‌جداره به راحتی حرارت را از داخل به خارج منتقل می‌کنند، باعث اتلاف انرژی می‌شوند.

تابش خورشیدی: در فصول گرم، تابش مستقیم خورشید از طریق پنجره‌ها می‌تواند باعث افزایش دمای داخل خانه شود، که نیاز به بیشتر استفاده از سیستم سرمایشی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:

۱۲۶ میلیارد تومان برای حمایت از ۴۷ پروژه دیجیتال کشور

پل‌های حرارتی: قاب پنجره‌ها می‌تواند به عنوان پل حرارتی عمل کند، جایی که اختلاف دما بین داخل و خارج سبب انتقال حرارت می‌شود.

تراکم و یخ‌زدگی: در فصل سرد، رطوبت داخلی می‌تواند روی پنجره‌های سرد تراکم یابد یا حتی یخ بزند، که نه تنها دید را مختل می‌کند بلکه باعث اتلاف حرارتی نیز می‌شود.

کد خبر 840735 برچسب‌ها تابستان زمستان انرژی‌ تجدیدپذیر

دیگر خبرها

  • افزایش تصادفات رانندگی افراد بدون گواهینامه در تبریز
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • جابه‌جایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا از مازندران به سایر نقاط کشور
  • کاهش فوری تب در منزل
  • پنجره‌های خورشیدی، انقلاب آینده در معماری شهری
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • تفاوت لوله گالوانيزه با لوله فلكسيبل
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!
  • پنجره‌ها چگونه انرژی خانه ما را هدر می‌دهند | راه‌کار مقابله چیست؟
  • استارت اوسمار و شاگردانش برای قهرمانی/ پرسپولیس به دنبال تکرار خاطرات شیرین