Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@15:44:24 GMT

با رویکرد ترحمی به «فقر» مبارزه کنید

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۱۲۱۳

با رویکرد ترحمی به «فقر» مبارزه کنید

رئیس موسسه دین و اقتصاد با بیان برخی اولویت های مهم در حوزه سیاستگذاری کشور گفت: باید از نگاه فقرا به مسائلی نظیر حمل و نقل و مسکن نگریسته شود و هرگز نباید اسیر فریادها و فضاسازی جریاناتی شد که می خواهند نگاه رانتی و ترحمی به فقر را نهادینه کنند.

به گزارش ایسنا، فرشاد مومنی در دیدار و گفت و گو با پژوهشگران موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی ضمن اشاره به اینکه گفت و گو با این پژوهشگران جوان موجب دلگرمی و امیدواری است اظهار کرد: فقدان استراتژی یکی از بزرگترین چالش های موجود در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لذا موسسه های اندیشه ای نظیر این موسسه باید به موضوع استراتژی و لزوم تدوین و وفاداری به آن بپردازند.

استاد دانشگاه علامه با اشاره به برخی مصادیق اتفاق افتاده در سیستم اجرایی گفت: باید همگی تلاش کنیم از شرافت کاری کارشناسان و مدیران دفاع کنیم و بر این اساس ضروری است نگاه عمیق و مطلع به وقایع جامعه داشته باشیم.

رئیس موسسه دین و اقتصاد سپس به برخی اولویت های مهم در حوزه سیاستگذاری کشور نظیر مسئله سرمایه گذاری تولیدی در ایران ( که می تواند پاشنه آشیل سازمان تامین اجتماعی باشد)، رصد سیاست ها و اقدامات سیاستی بویژه در حوزه اقتصاد ، نگاه و رویکردهای موجود به موضوع فقر و تاثیرات  شوک های برون زا ( نظیر پاندمی کرونا )  بر حوزه های اقتصادی و اجتماعی اشاره  و اظهار کرد: موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی می تواند به این مسائل ورود پژوهشی داشته باشد و بویژه در خصوص کرونا به تبیین تاب آوری و الزامات آن بپردازد.

دکتر مومنی در ادامه تاکید کرد : باید از نگاه فقرا به مسائلی نظیر حمل و نقل و مسکن نگریسته شود و هرگز نباید اسیر فریادها و فضاسازی جریاناتی شد که می خواهند نگاه رانتی و ترحمی به فقر را نهادینه کنند.

به گزارش روابط عمومی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی، در ابتدای این نشست  روسای گروه های پژوهشی موسسه عالی پژوهش ضمن بیان رویکردها و اولویت های این موسسه نتایج برخی از پژوهش های حوزه رفاه و تامین اجتماعی را ارائه دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فقر سازمان تامین اجتماعی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران گفت: وام بازنشستگان تامین اجتماعی امسال افزایش پیدا می‌کند. - اخبار اجتماعی -

علی دهقان‌کیا؛ رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به پروسه پرداخت وام به بازنشستگان این سازمان اظهار کرد: سال گذشته بر اساس برنامه‌ریزی قرار بود 500 هزار نفر از بازنشستگان در سطح کشور از تسهیلات وام قرض‌الحسنه استفاده کنند که در نهایت حدود 260 هزار نفر از بازنشستگان، از این تسهیلات استفاده کردند.

وی افزود: مابقی بازنشستگان نیز به دلیل عدم تامین اعتبار نتوانستند از تسهیلات وام قرض‌الحسنه در سال گذشته استفاده کنند.

بارگذاری فیش حقوقی فروردین ماه بازنشستگان تامین‌ اجتماعی

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران، تصریح کرد: در سال گذشته وام 20 میلیون تومانی توسط بانک رفاه به بازنشستگان پرداخت می‌شد و امسال میزان وام بازنشستگان افزایش می‌یابد.

دهقان‌کیا با اشاره به رایزنی و مکاتبات انجام شده با سازمان تامین اجتماعی جهت افزایش وام بازنشستگان در سال 1403 گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رقم وام بازنشستگان به 30 میلیون تومان افزایش پیدا بکند که البته این موضوع مستلزم اخذ مجوز از هیئت مدیره از سازمان تامین اجتماعی است اما پیش‌بینی می‌شود که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی همچنین به پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: حقوق بازنشستگان نیز بر اساس جدول هر ماه از بیستم آغاز و همچنین افزایش حقوق مستمری بازنشستگان از اردیبهشت‌ماه آغاز و علاوه بر اینکه مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه نیز به حساب آنها واریز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم‌نظیر است
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند
  • اینوتکس ایران هم‌گام با تغییراتِ حوزه مدیریت دانش
  • فعالیت بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ موسسه اقتصادی در افغانستان
  • تصویب ۹ طرح پژوهشی کاربردی در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • افزایش ظرفیت جوجه ریزی در آذربایجان شرقی
  • افزایش جوجه ریزی آذربایجان شرقی به 6 میلیون قطعه در یک دوره
  • فقها باید بدبینی تاریخی خود به هنر را کنار بگذارند/نسل جدید فقها مسئله را حل خواهند کرد
  • کشاورزی مردمی ترین بخش اقتصاد کشور است