Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از لغو پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) خبر داد و برنامه‌های جایگزین این سازمان به مناسبت اربعین را تشریح کرد.
به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از لغو پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی خبر داد و گفت: سازمان فرهنگی هنری در این سال‌ها همواره با برگزاری پیاده‌روی جاماندگان از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) میزبان شهروندان بود و امسال با توجه به وضعیت کرونا و محدودیت‌های ایجادشده برای برگزاری تجمعات، برنامه‌های متنوعی با عنوان «جاماندگان حسینی» برای شیفتگان زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) در فضاهای باز این سازمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او به تشریح این برنامه‌ها پرداخت و گفت: برنامه «تکیه» که از ابتدای ماه محرم آغاز شد و در آن فضاهای باز مراکز سازمان فرهنگی هنری برای برگزاری مراسم عزاداری در اختیار هیئات مذهبی قرار می‌گیرد، به مناسبت اربعین حسینی نیز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به JELVEYESOOG.FARHANGSARA.IR یا تماس با سامانه 1837 فضاهای باز مراکز سازمان را برای برگزاری مراسم انتخاب کنند.
فاطمیان‌پور با اشاره به برگزاری برنامه‌های ویژه در هفت شب منتهی به اربعین حسینی در میدان آیینی امام حسین(ع) افزود: در شب اربعین حاج محمدرضا طاهری، صبح اربعین مادحین هیئت رزمندگان اسلام، بعد از نماز ظهر و عصر حاج علی قربانی و بعد از نماز مغرب و عشا حاج حنیف طاهری برای عزاداران حسینی به مدیحه‌سرایی می‌پردازند. فرهنگ‌سرای خاوران نیز به مدت پنج شب با برگزاری برنامه‌های فرهنگی میزبان عزاداران حسینی خواهد بود و همچنین دو فرهنگ‌سرای رازی و بهمن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان موکب‌های محرمی هستند.
او اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در اربعین حسینی راه‌اندازی موکب‌های اربعینی در 10 نقطه شهر تهران است. البته به دلیل مسائل بهداشتی در این موکب‌ها مواد غذایی توزیع نمی‌شود و علاوه بر پخش صوت مربوط به اربعین، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. توزیع هدایایی برای کودکان، ایجاد امکان ضبط خاطرات اربعینی مردم و نوشتن شعارهای حسینی روی شیشه خودروی شهروندان علاقه‌مند از دیگر برنامه‌های این 10 موکب است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: جشنواره تولید محصولات مجازی جاماندگان حسینی به شکل ویژه و با تولید بیش از 100 محصول مجازی در قالب‌های مختلف برگزار می‌شود که این محصولات در ایام اربعین در رسانه‌ها، فضای مجازی و رسانه ملی پخش خواهد شد.
فاطمیان‌پور با اشاره به «عمود 1400» دیگر برنامه اربعینی سازمان فرهنگی هنری گفت: در این برنامه فضایی سه‌بعدی در یکی از میادین اصلی شهر ایجاد می‌شود و شهروندان با استفاده از عینک‌های واقعیت افزوده می‌توانند در مسیر راهپیمایی اربعین حرکت کنند و به صورت مجازی در فضای اربعینی قرار بگیرند. تلاش می‌کنیم از تصاویر امسال پیاده‌روی اربعین استفاده کنیم.
او در پایان عنوان کرد: پویش «به تو از دور سلام» نیز ظهر روز اربعین برگزار می‌شود. در این پویش مردم در پشت‌بام‌ها رو به حرم امام حسین(ع) سلام می‌دهند و زیارت اربعین را به صورت خانوادگی قرائت می‌کنند. همچنین برنامه «بلندا» با هدف احیای آیین سنتی چهارپایه‌خوانی که اجرای آن در ماه محرم آغاز شده بود، در ماه صفر و به ویژه ایام اربعین در سطح شهر ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پیاده روی جاماندگان سازمان فرهنگی هنری اربعین حسینی امام حسین ع برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی غرفه فرهنگی «روز زمین پاک» در پیاده‌راه امیرکبیر اراک

سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک به مناسبت روز زمین پاک و در راستای آموزش شهروندی و فرهنگ‌سازی مسائل زیست‌محیطی، اقدام به برپایی غرفه فرهنگی در پیاده‌راه امیرکبیر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، سازمان مدیریت پسماند شهرداری به مناسبت روز زمین پاک با برپایی غرفه فرهنگی در پیاده‌راه امیرکبیر در دو نوبت صبح و بعدازظهر میزبان شهروندان اراکی همراه با ارائه آموزش‌های شهروندی پیرامون مسائل زیست‌محیطی است.

در این غرفه اقلامی همچون کیسه‌های پارچه‌ای حمل نان، کتاب‌های مفرح برای آشنایی کودکان با مفهوم مدیریت پسماند، بین بازدید کنندگان از این غرفه توزیع شد.

همچنین کارشناسان آموزشی سازمان مدیریت پسماند به بازدید کنندگان از این غرفه فرهنگی، نحوه صحیح تفکیک از مبدا را آموزش دادند و از سوی دیگر نیز شهروندان را با اپلیکیشن اکو که در خصوص خرید پسماند خشک است، آشنا کردند.

در حال حاضر اپلیکیشن اکو به عنوان تنها مرجع خرید پسماندهای خشک در شهر اراک فعالیت می‌کند. خانواده‌ها به همراه کودکان خود با بازدید از این غرفه، با دریافت راهنمایی در خصوص نصب اپلیکیشن اکو، در مسابقه نقاشی و طراحی شرکت و جوایزی در این حوزه دریافت کردند.

همچنین به بهترین نقاشی کودکان در حوزه مدیریت پسماند، جوایزی اهدا شد.

کد خبر 747176

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • برپایی غرفه فرهنگی «روز زمین پاک» در پیاده‌راه امیرکبیر اراک
  • جایگزین‌های متنوع به جای تخم‌مرغ در غذا‌ها
  • رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در جوار آرامگاه سعدی برپا شد
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد