Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@12:24:31 GMT

۱۴۲ هزار و ۵۷۹ نفر در بهار و تابستان خون اهدا کردند

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۱۳۴۶

۱۴۲ هزار و ۵۷۹ نفر در بهار و تابستان خون اهدا کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمارهای به دست آمده از ۱۲ مرکز اهدای خون در سطح پایتخت، ۱۷۵ هزار و ۸۲۳ نفر به این مراکز مراجعه کرده اند که از این میان، ۱۴۲ هزار و ۵۷۹ نفر موفق به اهدای خون برای نجات جان بیماران شدند.

۱۳۵ هزار ۵۰۳ نفر از اهداکنندگان خون را مردان و ۷ هزار و ۷۶ نفر را نیز بانوان تشکیل داده اند که سهم اهداکنندگان مستمر، ۶۵ هزار و ۸۵۵ واحد اهدای خون بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که ۴۷ هزار و ۷۹۸ نفر از اهداکنندگان در گذشته سابقه انجام این کار انسانی را داشته و ۲۸ هزار و ۳۴۱ نفر نیز برای اولین بار به صف داوطلبان اهدای خون پیوستند.

بنابراین گزارش، ۳ هزار و ۲۸۲ نفر از مهربانان خیرخواه تهرانی با اهدای پلاکت و یک هزار و ۵۴۷ نفر از بهبود یافتگان کووید ۱۹ نیز با اهدای پلاسما به نجات جان بیماران کمک کردند.

کد خبر 5035870

منبع: مهر

کلیدواژه: اهدای خون انتقال خون پلاسما ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن آنفلوانزا سیما سادات لاری پروتکل های بهداشتی آمار کرونا سازمان غذا و دارو سازمان نظام پزشکی آلزایمر دیابت علیرضا زالی سازمان بیمه سلامت طب سنتی ماسک طبی اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت رضایت باشگاه: ستاره بارسا آماده جدایی

به گزارش "ورزش سه"، آینده رونالد آرائوخو در بارسلونا در طول این فصل بارها مورد گمانه‌زنی قرار گرفته است. بایرن مونیخ در ماه ژانویه علاقه زیادی به جذب او نشان داد و حالا صحبت‌هایی در مورد احتمال جدایی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پیش رو مطرح شده است.

آرائوخو پس از اخراج در شب شکست سنگین بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن که به حضور آنها در لیگ قهرمانان اروپا پایان داد، لحظات سختی را پشت سر می‌گذارد. به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد باشگاه کاتالان در صورت رسیدن پیشنهاد قابل قبول، آماده فروش او در تابستان است.

اگرچه ترجیح آرائوخو ماندن در بارسلوناست، اما در خبر جدیدی از نشریه اسپورت به‌نظر می‌رسد مدافع اروگوئه‌ای آماده است تا در تابستان بارسا را ترک کند، مشروط بر اینکه باشگاه با خروج او کاملاً موافق باشد.

در هفته گذشته اعلام شد که آرائوخو و بارسا در حال مذاکره بر سر قرارداد جدیدی هستند اما حالا ممکن است تمام مذاکرات تا تابستان و پنجره نقل و انتقالات متوقف شوند و مدافع جوان به ترک بارسا نزدیک‌تر شود.

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • در صورت رضایت باشگاه: ستاره بارسا آماده جدایی
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • اولین اهدای عضو سال۱۴۰۳ استان اردبیل انجام شد
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد