Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار قدس در گفتگو با برنا از اتمام پروژه خط انتقال آب های سطحی به شهرستان قدس تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ لیلا واثقی در بازدیدی از پروژه خط انتقال آب های سطحی به شهرستان قدس، گفت: درراستای تامین کسری آب شرب مورد نیاز شهروندان، سال گذشته شاهد کلنگ زنی عملیات لوله گذاری خط انتقال آب خام بیلقان به شهرقدس بودیم و امروز به یاری خدا و همکاری مسئولین با پیشرفت فیزیکی رو به رشدی همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندارقدس افزود: این طرح به منظور تامین بخشی از نیاز آبی شهرقدس، پس از مطالعات مقدماتی واخذ مجوز های مربوطه طرح انتقال آب از خطوط انتقال آب خام واقع در جاده مخصوص تهران-کرج به مخزن سرخه حصار و تصفیه آن با استفاده از پکیج تصفیه خانه در محل مخزن با دبی حداقل 100 لیتر بر ثانیه اجرایی شد.

واثقی ادامه داد: خوشبختانه با نهایی شدن این اقدام بزرگ در بین شهرستان های غرب استان تهران اولین شهرستانی می باشیم که از آب سطحی برخوردار می شویم.

او اظهار داشت: این لوله گذاری از مخزن زمینی آب شرب 5 هزار مترمکعبی سرخه حصار تا ایستگاه گاز در این شهرستان با لوله چدن داکتیل با قطر 400 میلیمتر در این مدت زمان انجام شد. بخشی از خط 5/2 کیلومتری در حدود 800 متر انجام شده و چون بخشی از لوله گذاری در گرمدره انجام می شود بنابراین با وقفه زمانی همراه است که تمام تلاش مجموعه ما به ثمر رساندن هرچه سریعتر این پروژه حیاتی در ماههای آتی به جهت بهره مندی مردم باشند.  

فرماندار قدس ابراز امیدواری کرد و افزود: با وجود مشکلات اعتباری در وضعیت کنونی کشور ، خوشبختانه ما توانستیم اعتباراتی را که موافقت شده بگیریم این پروژه هم مثل همه پروژه های دیگر پیشرفت فیزیکی رضایتمندی دارد و تنها حدود 5/1 کیلومتر از انتقال آن که مربوط به زیرگذر راه آهن است ، نیمه تمام مانده و سختی کار را همراه دارد.

لیلا واثقی تصریح کرد: اگر این اتفاق صورت گیرد و 5 موتوری که در نقاط مختلف جایگذاری شده می تواند کل شهر را از آب شرب بهره مند سازد. پیش بینی می شود با وارد شدن در فصل بارندگی و تاثیرات  شرایط جوی، این پروژه تا پایان سال به اتمام رسد و وارد مدار بهره برداری قرار گیرد.

 وی اضافه کرد: خوشبختانه مشکل خرید لوله رفع شده و همچنین برای تجهیزات تصفیه خانه آب شهر هم نامه نگاری های لازم در حال انجام است که به یاری خدا بزودی تامین اعتبار می شود .

واثقی در پایان در جهت آگاهی شهروندان از مزایای اجرای این طرح به بهبود و ارتقاء کیفیت آب منطقه به لحاظ اختلاط آب زیرزمینی با آب سطحی ، حفاظت از منابع آب زیرزمینی منطقه و اثرات مثبت آن بر روند افت سطح آب زیرزمینی و افزایش عمر تاسیسات، اتصال به آب سطحی به عنوان منبع باقابلیت اطمینان بالا در جهت کاهش نوسانات تامین آب و همچنین تامین بخشی از کمبود آب شرب منطقه در راستای جبران کمبود آب به خصوص هنگام پیک مصرف در تابستان نیز اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرماندار قدس لیلا واثقی خط انتقال آب شهرستان قدس آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود

مالک رحمتی در جلسه شورای اداری شهرستان مرند با اشاره به وجود بیش از ۵۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور گفت: تشخیص دولت سیزدهم این بوده است که هیچ پروژه جدیدی، به جز پروژه‌های بحرانی یا پروژه‌های مربوط به نهضت ملی مسکن و رفع ناترازی‌های زیربنایی، شروع نشود.

وی افزود: تخصیص اعتبار به پروژه‌هایی انجام می‌شود که امسال قابلیت بهره‌برداری داشته باشند، در غیر این صورت، تخصیص اعتبار دشوار خواهد بود.

وی درخصوص پروژه استادیوم ۵ هزار نفری مرند، بر آغاز عملیات زیرسازی آن با استفاده از ظرفیت‌های فنی استان تاکید کرد و گفت: برای تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر استانی رئیس جمهور پیگیری لازم را انجام می‌دهیم و اداره کل ورزش و جوانان نیز باید مناقصه انجام پروژه را در اولین فرصت برگزار کند.

استاندار آذربایجان شرقی  پروژه توسعه بیمارستان آیت‌الله حجت کوه‌کمری مرند را مهم تلقی و خاطرنشان کرد: طبق تعهد پیمانکار، این بیمارستان در دو فاز تا پایان مرداد و آبان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. البته مساله اصلی شهرستان، بیمارستان ۳۰۴ تخت‌خوابی است که با توجه به هزینه بالای آن، باید در چند مرحله اجرا شود تا مردم بتوانند در مدت زمان مناسبی از آن استفاده کنند.

 

فرماندار مرند نیز در ابتدای این جلسه، گزارشی از آخرین وضعیت این شهرستان در حوزه‌های مختلف ارائه کرد و گفت: از مجموع ۷۸۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب شهرستان در سفر اول رئیس جمهور، ۲۳ درصد تخصیص یافته، اما از اعتبار ۴۸۶ میلیارد تومانی سفر دوم هنوز هیچ مبلغی تخصیص نیافته است.

داود عباسی نرخ اشتغال شهرستان مرند را ۸۹ درصد و نرخ بیکاری این شهرستان را ۱۱ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ با پرداخت ۳۰۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال، برای ۵۹۴۶ نفر شغل در این شهرستان ایجاد شده است و تا پایان تیر ماه با سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی، ۲۸۰۰ شغل ایجاد خواهد شد.

فرماندار مرند همچنین وجود پروژه‌های نیمه‌تمام متعدد، کمبود سرانه فضای بهداشتی و درمانی، غیرفعال بودن کازخانه الیاف شیشه، وجود ۱۱ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای، عدم تکمیل بزرگراه‌های مرند- خوی و مرند- جلفا، نبود پایانه مسافری و کمبود منابع آب شرب و کشاورزی را از مهم‌ترین مشکلات شهرستان اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان
  • هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • اجرای پروژه بهسازی شبکه برق ایستگاه راه آهن بالارود و اتصال آن به شبکه برق سراسری
  • نیم‌نگاه یوونتوس به وضعیت وندل، دفاع چپ تیم ملی برزیل و پورتو
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • تلاش ها برای تامین آب پایدار جزیره قشم ادامه یابد