Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:14:37 GMT

فعالیت ۱۸۴ تشکل قرآنی در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۱۵۹۶

فعالیت ۱۸۴ تشکل قرآنی در استان قزوین

محمدحسین محمدی آهویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اظهار کرد: تمام تلاش ما حمایت از فعالیت‌های قرآنی و تقویت آن است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۸۴ تشکل قرآنی در استان قزوین در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: این تشکل‌ها در قالب مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی هم‌اکنون فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم سازمان تبلیغات برای حمایت از تشکل‌های قرآنی فعال، رصد و پایش همه تشکل‌ها و حذف تشکل‌هایی بود که فعالیت نداشته‌اند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۳۰ مؤسسه قرآنی، ۵۹ خانه قرآن شهری و ۹۵ خانه قرآن روستایی در سطح استان قزوین در حوزه توسعه فرهنگ قرآنی فعالیت می‌کنند.

محمدی آهویی گفت: ۱۳ مؤسسه قرآنی در شهرستان قزوین، ۳ مؤسسه قرآنی در تاکستان، ۲ مؤسسه قرآنی در بویین‌زهرا، ۸ مؤسسه قرآنی در البرز و ۴ مؤسسه قرآنی در شهرستان آبیک فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۱۷ خانه قرآن شهری در قزوین فعال است، افزود: ۳ خانه قرآن شهری در تاکستان، ۹ خانه قرآنی در بویین‌زهرا، ۵ خانه قرآن شهری در آوج، ۲۰ خانه قرآن شهری در البرز و ۵ خانه قرآن در آبیک فعالیت دارند.

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: تشکل‌های قرآنی این روزها مهم‌ترین بازوان توسعه فرهنگ قرآنی هستند و باید توجه خاصی به آن‌ها صورت بگیرد.

کد خبر 5035868

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی قزوین قرآن موسسه قرآنی چهل سالگی دفاع مقدس ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا دفاع مقدس کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه زلزله خانه قرآن شهری مؤسسه قرآنی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، اسامی اعضای کاروان قرآنی اعزامی جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.


پس از برگزاری آزمون انتخابی و ارزیابی‌های انجام شده، ۲۰ نفر شامل استادان، قاریان، حافظان و یک گروه تواشیح، به حج ابراهیمی اعزام می‌شوند و برنامه‌های قرآنی را در جمع حجاج ایرانی و حاجیان دیگر کشور‌ها اجرا خواهند کرد.


سیدپارسا انگشتان قاری مازندرانی هم به همراه اعضای کاروان قرآنی به سفر معنوی حج تمتع اعزام خواهد شد.


در کاروان امسال، حامد شاکرنژاد از خراسان‌رضوی، مهدی عادلی از تهران، سیدکریم موسوی از خوزستان، یوسف قنبری از زنجان، حمید صفدری از خراسان‌رضوی، آرش سوری از کرمانشاه، سیدرضا نجیبی از فارس، مسعود موحدی‌راد از خراسان‌رضوی، وحید براتی از خراسان جنوبی، سیدپارسا انگشتان از مازندران، خلیل سواری از خوزستان، مهدی عبرتی از گیلان، امیرحسین انواری از یزد، محمدرضا اکبری از مرکزی، گروه تواشیح العباد از خوزستان متشکل از مرتضی طرفی، نصرالله بریچی، صادق بیت‌سعید، خلیل سعیدی و محمدامین سبهانی خالص حضور دارند. سرپرستی کاروان نور نیز به عهده علی صالحی‌متین، حافظ کل قرآن کریم از تهران است.

از چند دهه گذشته، در همکاری مشترک میان کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت و سازمان اوقاف و امور خیریه، اعزام کاروان قرآنی به حج تمتع در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • این افراد معلم می‌شوند
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد