Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-29@09:20:20 GMT

اتفاق عجیب در بورس ؛ به چه حقی مثبت هستید ؟

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۱۸۳۵

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  در روزهای اخیر یک فایل صوتی از یک فعال بازار سهام منتشر شده که در آن پس از ادعای «ریزش دستوری بورس»، از تصمیمات اخیر مثل ممنوعیت نوسان‌گیری و ممنوعیت معاملات الگوریتمی گلایه شده است.

 

در این فایل صوتی که بین فعالان بازار سهام دست به دست شده است، این ادعا مطرح می‌شود که «بازار دستکاری شده و بازیگران سهم‌ها خسته شده و دولت امان همه را بریده است، به حقوقی‌ها دستور دادند که خرید نزنند و خرید به طور هم زمان است که همه را جمع کنند و دولت به دنبال مفت‌خری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

در این فایل ادعا شده است: «دولت با این اقدامات اشک همه را درآورده و حقیقی‌ها را هم بسیار اذیت کرده است،  مثلا به بازارگردان اصلی یک نماد گفته شما به چه حقی امروز مثبت هستید، بازیگر گفته قرارداد دارم باید سهم را ببرم بالا اما سهم را متوقف کردند. حقوقی ها رقم درشتی را خالی کردند، افراد فعال باید حتی در دی ماه بمانند تا ضررها جبران شود.»

 

کسی که در این فایل صوتی نظرات خود را مطرح می‌کند در ادامه مدعی شده که در این مدت فقط ۱۳۰ هزار میلیارد تومان مفت‌خری کرده‌اند و برگشت بازار کاری ندارد.او می‌گوید: در این ۲۰ سالی که در بازار هستم چنین دخالتی را در بازار ندیده‌ام که در دولت روحانی دیده‌ام.این سخنان درحالیست که طی چند وقت اخیر تصمیمات پی در پی برای بازار سهام نیز نه‌تنها به برگشت شاخص بورس کمکی نکرد بلکه به نزولی بودن روند شاخص دامن زد.

 

تغییر ساعت معاملاتی، تغییرات چندباره در سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های درآمد ثابت، خرید دستوری حقوقی‌ها و ممانعت از فروش سهام این گروه از بازیگران سهام، ممنوعیت معاملات الگوریتمی، ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه، تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بازار، لغو ممنوعیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بورس را بگذارید در کنار کشمکش وزارت اقتصاد و نفت بر سر عرضه پالایش یکم، اظهارنظرهای غیرکارشناسانه بهارستان‌نشینان و جنجال‌آفرینی آنان برای طرح مالیات بر عایدی بازار سرمایه و اخبار تایید نشده درباره عرضه نفت در بورس؛ همه اینها تصمیم‌های خلق‌الساعه‌ای است که پشت درب‌های بسته گرفته شد تا آرامش به بازار سرمایه بازگردد اما نتیجه‌ای جز سرگردانی و بی‌اعتمادی فعالان تالار شیشه‌ای و تصمیم آنان برای خروج از این آشفته بازار نداشت.

 

با وجود این اتفاقاتی که امروز به عنوان عوامل سقوط شاخص بورس از آنها یاد کرده اما همچنان به نظر می‌رسد فعالان بازار سهام چشم امید به احیای این بازار دارند.شاخص کل بورس روز گذشته با شکستن کف حمایتی یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحدی، به کمترین سطح از ۹ تیر ماه امسال نزول کرد. از نگاه خیلی از کارشناسان اگر امروز شاخص کل به زیر محدوده حمایتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی سقوط کند، سهامداران روزهای سخت‌تری خواهند داشت. به همین دلیل امروز خیلی از سهامداران به حمایت حقوقی‌ها امیدوارند.

 

مشرق

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سرمایه گذاری بورس اقتصاد جام نیوز وزارت نفت بازار سهام حقوقی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۳۱۵۸ واحدی به ۲,۲۵۲,۵۸۴ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ با رشد ۳۱۵۸ واحدی به ۲,۲۵۲,۵۸۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۰۲.۷۲ و احدی واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۵۳۶ میلیارد سهم بود که طی ۹۹,۳۱۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۰,۸۶۳.۷۸۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۱۱۶,۸۲۶.۹۸۱ میلیارد ریال شد.

کد خبر 739546

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / بورس تهران روی مدار تعادل قرار گرفت؟
  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • بورس مثبت بسته شد
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • خروج ۶۱ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌های بازار سهام در روز منفی شاخص کل بورس
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در سومین روز کاری ۱۴۰۳