Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:39:17 GMT

۵۰ درصد از ساکنان کیش غربالگری کرونا شده‌اند

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۱۸۳۹

۵۰ درصد از ساکنان کیش غربالگری کرونا شده‌اند

حسن مجرد با اعلام این خبر گفت: مراقبین سلامت در طی ۷ ماه اخیر تاکنون سه نوبت غربالگری کرونا در کیش انجام داده اند. مرحله سوم آن از ۲۰مرداد سالجاری آغاز شده و  تا کنون ۲۳هزار و ۹۱ نفر معادل ۴۹درصد از ساکنان کیش از نظر بیماری کرونا غربالگری شده‌اند.

وی اضافه کرد: مرحله سوم غربالگری کرونا، برای کلیه کیشوندان  با اولویت‌ افراد پرخطر نظیر زنان باردار،سالمندان و بیماران زمینه ای و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..در حال انجام است.

او با اشاره به اهمیت غربالگری برای شناسایی مبتلایان و کنترل ویروس کرونا، گفت: در مرحله اول بیش از 40 هزار نفر و در مرحله دوم بالغ بر ۲۵هزار نفر از نظر بیماری کرونا غربالگری شده اند و مراقبان سلامت برای اطمینان از سلامت و بررسی علایم بیماری کووید ۱۹  با مردم تماس نیز می‌گیرند.

مجرد یادآور شد: تنها مرکز دولتی منتخب بیماری کووید ۱۹ در جزیره کیش مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی واقع در سفین است که از همان ابتدای شروع اپیدمی بصورت فعال در حال ارائه خدمات به کیشوندان می باشد

 وی  با بیان اینکه تا کنون این مراقبتها بصورت حضوری و تلفنی صورت گرفته افزود: تماس های تلفنی از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ و شماره تلفن هایی که ستاد پیشگیری کرونا در کیش در اختیار مراقبین سلامت قرار داده، پیگیری و غربالگری بیماری کووید ۱۹ را انجام می‌دهند.

مسئول ستاد گسترش مرکز توسعه سلامت با یادآوری  همکاری خوب کیشوندان در اجرای غربالگری مرحله اول گفت : مراقبان سلامت  این روزها به صورت شبانه روزی کار غربالگری بیماری کووید ۱۹ را بر عهده دارند؛ بنابراین از مردم کیشوندان خواهش می‌کنیم که همچنان با مراقبان سلامت همکاری لازم را داشته باشند و جهت حفظ سلامت خود و اطرافیان شیوه نامه های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند تا انشالله پاییز و زمستان با موج شدید این بیماری مواجه نشویم.

وی تاکید کرد: همکاری مردم در ارائه پاسخ های صحیح به مراقبان در تماس های تلفنی، از ازدحام و تجمع زیاد به مراکز بهداشتی درمانی جلوگیری و باعث عبور ایمن‌تر از این بیماری خواهد شد.

مجرد همچنین اظهار داشت مراقبین سلامت مرکز توسعه سلامت کیش با ۹۷ درصد داوطلبین کنکور سراسری  در کیش نیز تماس گرفته و وضعیت سلامتی آنها را از نظر بیماری کووید ۱۹ مورد بررسی قرار داده اند .

برچسب‌ها ویروس کرونا کیش جزیره کیش غربالگری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کیش جزیره کیش غربالگری ویروس کرونا کیش جزیره کیش غربالگری اخبار کنکور بیماری کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج

سید سعید انوری در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما افزود: سازمان بیمه سلامت ایران وظیفه پوشش بیمه افراد کم توان را متناسب با اختلال عملکردی آنها بر عهده دارد.

وی گفت: افراد کم توان بر اثر بیماری هایی، چون سکته مغزی، اتیسم و اس ام‌ای از پوشش بیمه خدمات توانبخشی برخوردار می‌شوند بدین صورت که از طریق سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس گروه خدمات پاراکلینیکی، توانبخشی و پیراپزشکان بیمه سلامت افزود: بر این اساس، این افراد در گفتار درمانی، فیزیو تراپی، کاردرمانی از ۵۹ کد خدمتی ستاره دار که سایر افراد برخوردار نیستند استفاده می‌کنند و از بسته خدمات وزارت بهداشت در این صندوق بهره‌مند شود در این صورت ۷۰ درصد هزینه مراکز با هر نوع مالکیتی رابیمه پرداخت می‌کند و اگر از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز غیر دولتی تا ۸۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی راا بیممه سلامت پرداخت می‌کند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • آغاز طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان دانشکده پزشکی در مشهد