Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@17:28:27 GMT

۴۰۰ ساختمان در تهران شبیه پلاسکو هستند

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۱۸۴۴

۴۰۰ ساختمان در تهران شبیه پلاسکو هستند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: طبق آمار ۴۰۰ ساختمان در تهران شباهت زیادی به ساختمان پلاسکو دارند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اسماعیل نجار در مراسم مانور مشترک مدیریت بحران استانداری تهران اظهار کرد: در طول سال حدود 170 هزار آتش‌سوزی در کشور انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: آمادگی جسمانی آتش‌نشانان، تجارب آنها و همچنین امکانات و تجهیزات مورد نیاز در حوادث و آتش سوزی‌ها بسیار مهم و قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در طول سالهای گذشته با تلاش شهرداری تهران تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی افزایش یافته و زمان رسیدن عوامل آتش‌نشانی در آتش‌سوزی‌ها کاهش پیدا کرده است.

نجار با طرح این پرسش که آیا منازل شهروندان در تهران به یک کپسول آتش‌نشانی ساده مجهز است یا خیر، گفت: شهروندان انتظار دارند در زمان حریق و بحران نیروهای آتش‌نشانی در اسرع وقت و در کوتاهترین زمان ممکن به محل حادثه برسند اما این سؤال مطرح می‌شود که آیا خانواده‌ها آموزشهای لازم را در حوادث از جمله آتش‌سوزی دیده‌اند؟

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه با فرهنگسازی و اطلاع شرایط خوبی را برای آموزش خانواده‌ها فراهم کنند و باید به دنبال این باشیم که در هر خانواده یک آتش‌نشان باشد و آموزشهای اولیه را ببیند.

وی در ادامه با اشاره به حادثه پلاسکو و جان باختن 16 تن از آتش‌نشانان گفت: حادثه پلاسکو محلی بود اما تبدیل به حادثه بین‌المللی و تاریخی شد و اگر در 51 سال بهره‌برداری از این ساختمان نیم درصد از درآمد آن صرف ایمنی این ساختمان می‌شد هیچگاه این حادثه اتفاق نمی‌افتاد.

نجار در پایان گفت: براساس آمار 400 ساختمان در تهران شبیه ساختمان پلاسکو هستند.

هشدار استاندار تهران درباره سیم‌کشی برق بازار تهران/ساختمان مشابه سینااطهر زیاد است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش گرفتن آمبولانس اورژانس در دزفول

رضا معمارزاده گفت: آمبولانس اورژانس ۱۱۵ خرمشهر که برای تعمیر مکانیکی به دزفول مراجعه کرده بود، بر اثر مشکل فنی دچار آتش سوزی شد.

او ضمن اشاره به عدم تلفات جانی در آتش سوزی آمبولانس ادامه داد:خوشبختانه این حادثه هیچ مورد مصدومیت و آسیب دیدگی نداشت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول در پایان از آتش نشانان حاضر در صحنه قدردانی کرد و گفت: آتش نشانان دزفول توانستند آتش را خاموش و از گسترش آتش و وقوع حادثه دیگری جلوگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • وقوع ۹۷ حادثه آتش سوزی و تصادف در بندرعباس
  • فوت مرد میانسال در تصادف پرشیا و تریلر در تهران + عکس
  • آتش‌سوزی در منزل مسکونی در اصفهان / خسارت جانی گزارش نشد
  • آتش گرفتن آمبولانس اورژانس در دزفول
  • آتش در بازارچه صیقلان رشت مهار شد
  • شتر‌ها حادثه ساز شدند
  • جزییات حریق در بازارچه صیقلان رشت/یک مغازه در آتش سوخت
  • آتش‌سوزی خودرو در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
  • آتش‌سوزی در برج مسکونی ۱۸ طبقه در تهران+ عکس
  • جزئیات آتش گرفتن خودروی برلیانس در پارکینگ یک مجتمع مسکونی