Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@14:55:00 GMT

کاهش حوادث معیار آموزش شهروندی است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۱۸۹۷

کاهش حوادث معیار آموزش شهروندی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ عباس ملازینلی در دیدار با سرپرست و پرسنل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری یزد به مناسبت روز آتش نشان اظهار کرد: آتش نشانی یکی از شغل هایی است که مردم از هر نظر به آن اعتماد دارند.
وی از برگزاری جشنواره یزد ایمن خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف کاهش عملیات های میدانی آتش نشانی از طریق فرهنگ سازی و آموزش برگزار می شود، اظهار کرد: این جشنواره از هفتم مهرماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: در این جشنواره  شهروندان با آموزش های گوناگونی از قبیل معرفی نقاط نا ایمن، نحوه استفاده از کپسول های آتش نشانی و جعبه های آتش خاموش کن، مواد آتش زا، غرق شدگی، آتش سوزی در مجتمع های مسکونی و آپارتمانی و اقدامات اولیه در مواجهه با آتش سوزی و سوختگی همراه خواهند شد.
در ادامه دیدار سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: افرادی که با آموزش مردم در جهت کاهش حریق و حادثه گام بر می دارند به نوعی آتش نشان هستند.
سید محمد میرجلیلی با بیان اینکه سرعت حضور در محل حادثه و به طور کلی کاهش حوادث دو شاخص خوب برای آتش نشانی یزد است، افزود: کارمندان آتش نشانی با نگاه مشارکتی و دغدغه سازمانی راه حل هایی را برای بهتر شدن خدمات ارائه می دهند و این جای قدردانی دارد.
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان اینکه اعزام نیروی آتش نشان از زمان اعلام حادثه تا استقرار در خودرو باید کمتر از یک دقیقه باشد و همکاران ما این زمان را به ۴۰ ثانیه رساندند، افزود: با همکاری سازمان فاوا شهرداری یزد اپلیکیشن مکان نما برای پیدا کردن سریعتر محل وقوع حادثه بزودی رونمایی می شود.
وی با بیان اینکه آتش نشانی یزد از نظر استانداردها جایگاه خوبی دارد ولی به تجهیزات بیشتری نیاز داریم، خاطرنشان کرد: آتش نشانی باید از ابزار مدرن استفاده کند که یکی از آنها توپ های خاموش کننده آتش است که توسط آتش نشانی یزد تهیه شده است.

46

کد خبر 1437763

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد شهرداری یزد آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است

استاندار زنجان گفت: کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _سه‌شنبه، دوم اردیبهشت_ در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخانه منشأ خیر و به نفع مردم است، افزود: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم، اما در این میان کتابخانه‌های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد، چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است، اضافه کرد: در استان نیروهای انسانی توانمندی در حوزه فرهنگ داریم و باید از این ظرفیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی بهره ببریم.

وی اشاره به برگزاری سلسله جلسات ادبیات و زندگی در کتابخانه‌های استان گفت: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

افشارچی ضمن تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان، عنوان کرد: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 747280

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است