Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@20:41:38 GMT

اولین واحد بخار نیروگاه ارومیه افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۱۹۱۹

اولین واحد بخار نیروگاه ارومیه افتتاح شد

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علی اردکانیان وزیر نیرو در آئین افتتاح این واحد نیروگاهی گفت: طی یک‌سال گذشته تاکنون در قالب طرح‌های پویش هر هفته الف ب ایران تاکنون ۶٠٠ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 
 اردکانیان اضافه‌کرد: ٣۶٠ طرح در قالب این سرمایه‌گذاری‌ها به افتتاح رسیده است و برای سال جاری نیز ٢۵٠ طرح در نظر گرفته شده است و تاکنون ١٢١ طرح به بهره‌برداری رسیده است
وزیر نیرو اظهار داشت: طی سال جاری تاکنون ٢٧ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است

گفتنی‌است، در راستای افزایش تولید برق، پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و همچنین افزایش راندمان نیروگاه‌های گازی با تبدیل آن به سیکل ترکیبی، احداث ۳ واحد بخار در نیروگاه ارومیه در دستور کار قرار گرفته است که ظرفیت هر یک از این واحدها ۱۶۰ مگاوات است و با تکمیل ۳ واحد بخار نیروگاه ارومیه ضمن افزایش ۴۸۰ مگاواتی توان تولید برق مجموعه، سالانه حدود ۷۸۳ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی شده و راندمان نیروگاه به حدود ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


واحدهای بخار نیروگاه ارومیه در قالب قراردادهای بیع‌متقابل در حال ساخت هستند و مکانیزم بازگشت‌ سرمایه آن‌ها از محل سوخت صرفه‌جویی خواهد بود؛ بدین صورت که سرمایه‌گذار اقدام به احداث بخش بخار نیروگاه و تبدیل واحدهای گازی موجود به سیکل‌ترکیبی کرده و پس از بهره‌برداری واحدها، هزینه سرمایه‌گذاری در قالب سوخت صرفه‌جویی شده پرداخت می‌شود.

46

کد خبر 1437766

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی نیروگاه ارومیه بخار نیروگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا

پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» سریلانکا که ساخت آن توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است، صبح امروز با حضور سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد.

نیروگاه زیرزمینی به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات، تأمین آب مورد نیاز ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از جمله اهداف این پروژه بوده است.

حفاری تونل عمودی به طول ۶۱۸ متر، اجرای پوشش فلزی به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن، نصب و احداث نیروگاه در عمق ۷۵۰ متری زمین باعث شده این پروژه جزو پروژه‌های منحصربه‌فرد مهندسی محسوب شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • میزان رطوبت هوا در خانه چقدر باید باشد؟
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • نانوایی‌های شهر بهار به ۳۱ نانوایی افزایش یافت
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»